|
|
|
|
Jednostki podległe Spółki Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Regulaminy, Akty Prawne Regulamin pracy komisji
|
|
Regulamin pracy Komisji Przetargowej
Regulamin pracy Komisji Przetargowej
Załącznik nr 3
do Zarządzenia 1/2009
z dnia 10.02.2009r.
Regulamin pracy Komisji Przetargowej
stosowany do udzielania zamówień sektorowych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej dokonywanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008r Nr 171 poz.1058); cyt. dalej jako: Pzp.
Rozdział 1 - Postanowienia ogólne
§ 1
1. Regulamin określa szczegółowy zakres i tryb pracy komisji przetargowej, powoływanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą”.
2. Komisja Przetargowa, zwana dalej Komisją, działa na podstawie zarządzenia Dyrektora Zarządu Spółki w sprawie powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne.
§ 2
1. Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym Kierownika Zamawiającego – Dyrektora Zarządu Spółki, powoływanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz badania i oceny ofert, a także dokonania innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
2. Komisja Przetargowa składa się z co najmniej trzech osób:
a. Przewodniczącego Komisji,
b. Członka /członków/ Komisji,
c. Sekretarza Komisji.
3. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
4. Komisja Przetargowa w szczególności przedstawia Kierownikowi Zamawiającego propozycje wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej, a także występuje z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Rozdział 2 - Prawa i obowiązki członków Komisji Przetargowej
§ 3
1. Członkowie komisji są obowiązani rzetelnie i obiektywnie wykonywać powierzone im
czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
2. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
a. czynny udział w pracach komisji,
b. wykonywanie poleceń Przewodniczącego dotyczących prac komisji,
c. niezwłoczne informowanie Przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających
wykonywanie obowiązków członka komisji.
§ 4
1. Członkowie Komisji Przetargowej:
a. uczestniczą we wszystkich pracach komisji,
b. mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w tym do ofert,
załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych, którzy zostali
powołani w danym postępowaniu,
c. mają prawo zgłoszenia Przewodniczącemu komisji w każdym czasie pisemnych zastrzeżeń do
pracy komisji.
§ 5
1. Członkowie komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej pisemne oświadczenie
o zaistnieniu lub nie zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.
2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których
mowa w art. 17 ust. 1 ustawy, nie złożenia takiego oświadczenia w terminie lub złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i występuje do kierownika Zamawiającego o odwołanie tego członka ze składu komisji.
3. Oświadczenie o okolicznościach uzasadniających wyłączenie członka komisji Przewodniczący komisji włącza do dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Wobec Przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio Kierownik
Zamawiającego
§ 6
1. Pracami komisji kieruje jej przewodniczący.
2. Przewodniczący komisji w szczególności:
a. ustala organizację pracy komisji oraz wyznacza miejsce i terminy posiedzeń komisji;
b. prowadzi posiedzenia komisji;
c. informuje członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy
i przepisów wykonawczych;
d. odbiera od członków komisji oświadczenia, o których mowa w § 5 ust. 1;
e. przedkłada Kierownikowi Zamawiającego do zatwierdzenia projekty dokumentów przygotowanych przez komisję;
f. wskazuje członka komisji kierującego pracami komisji w czasie nieobecności Przewodniczącego;
g. wskazuje członka komisji lub inną osobę zastępującą Sekretarza w czasie jego nieobecności;
h. informuje Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 7
1. Do obowiązków Sekretarza komisji należy:
a. dokumentowanie czynności podejmowanych przez komisję, zgodnie z przepisami ustawy;
b. organizowanie – w uzgodnieniu z Przewodniczącym – posiedzeń komisji;
c. opracowywanie projektów dokumentów przygotowywanych przez komisję – w zakresie
zleconym przez Przewodniczącego;
d. obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska komisji;
e. prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez Przewodniczącego;
f. przesyłanie po zatwierdzeniu przez Kierownika Zamawiającego lub osobę przez niego
upoważnioną wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez komisję;
g. przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – w trakcie jego trwania;
h. czuwanie nad prawidłowością realizacji zasady jawności postępowania, a zwłaszcza
udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu;
i. czuwanie nad ochroną wiadomości objętych tajemnicą;
j. wykonywanie innych obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów i poleceń
Przewodniczącego komisji.
Rozdział 3 - Tryb pracy komisji przetargowej
§ 8
1. Komisja rozpoczyna pracę z datą podpisania przez Kierownika Zamawiającego zarządzenia
o powołaniu Komisji Przetargowej.
2. Komisja kończy pracę z chwilą wyłonienia wykonawcy w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy z wykonawcą albo z chwilą unieważnienia
postępowania.
§ 9
1. Posiedzenia komisji, organizację pracy komisji oraz podział pracy pomiędzy członków komisji.
ustala Przewodniczący. Z posiedzeń komisji Sekretarz Komisji sporządza protokół.
2. O miejscu i terminie posiedzenia komisji Sekretarz komisji powiadamia członków komisji
z odpowiednim wyprzedzeniem.
§ 10
1. Komisja rozstrzyga na posiedzeniach w obecności co najmniej połowy jej członków.
2. Komisja rozstrzyga w drodze uzgodnienia, głosowania (zwykłą większością głosów ).
3. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
4. Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu. Może natomiast żądać załączenia jego
pisemnego stanowiska do protokołu postępowania.
§ 11
1. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub przeprowadzenie innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymaga wiadomości specjalnych, Przewodniczący komisji może wystąpić do Kierownika Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej z wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy). Wniosek powinien określać przedmiot opinii (np. zestaw pytań do biegłego) oraz propozycję odpowiedniej kandydatury na biegłego.
2. Do biegłych (rzeczoznawców ) stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące praw i obowiązków członków komisji.
§ 12
1. Pisemny protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art.
96 ust. 1 ustawy sporządza Sekretarz komisji.
2. Przewodniczący przedkłada protokół z postępowania o zamówienie publiczne Dyrektorowi
Zarządu Spółki do zatwierdzenia.
§ 13
1. Do udzielania wyjaśnień i informacji związanych z pracą komisji uprawniony jest jej Przewodniczący albo upoważniony przez Przewodniczącego członek komisji.
Rozdział 4 - Kolejne czynności komisji
§ 14
1. Komisja przygotowuje do zatwierdzenia przez Dyrektora Zarządu Spółki lub osobę przez niego
upoważnioną następujące dokumenty:
a. propozycję wyboru trybu postępowania wraz z uzasadnieniem, z zastrzeżeniem ust. 2,
b. projekt zawiadomienia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w przypadkach
przewidzianych przepisami ustawy,
c. projekt dokumentu stanowiącego podstawę złożenia oferty.
2. Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego lub ograniczonego nie wymaga zatwierdzenia przez Kierownika Zamawiającego.
§ 15
1. Po wszczęciu postępowania Sekretarz komisji:
a. przekazuje zainteresowanym wykonawcom dokumenty stanowiące podstawę złożenia oferty;
b. prowadzi ewidencję wykonawców, którym przekazał dokumenty stanowiące podstawę
złożenia oferty;
c. przyjmuje zapytania i żądania wyjaśnień dokumentów stanowiących podstawę złożenia oferty;
d. po przygotowaniu przez komisję odpowiedzi na zapytania i żądania wyjaśnień, o których
mowa w pkt. 3 przekazuje wyjaśnienia wszystkim wykonawcom, którym przekazał dokumenty
stanowiące podstawę złożenia oferty;
e. w razie zwołania zebrania wykonawców sporządza protokół zebrania.
§ 16
1. Podczas otwarcia ofert Przewodniczący komisji zobowiązany jest zapewnić, aby:
a. przed otwarciem ofert Sekretarz komisji poinformował o kwocie, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia:
b. otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o których poinformowano wykonawców;
c. przed otwarciem każdej z ofert sprawdzono i okazano obecnym na posiedzeniu stan
zabezpieczenia ofert;
d. oferty złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a wykonawcy,
którzy te oferty złożyli zostali o tym fakcie poinformowani;
e. po upływie terminu na wniesienie protestu oferty złożone po terminie zostały zwrócone;
f. po otwarciu każdej z ofert odczytano informacje wymagane przepisami ustawy.
§ 17
1. Po otwarciu ofert komisja:
a. ustala, czy wykonawca nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia
publicznego;
b. wnioskuje do Kierownika Zamawiającego lub do osoby przez niego upoważnionej o wykluczenie wykonawców – w przypadkach określonych w ustawie;
c. bada oferty złożone przez wykonawców nie wykluczonych z postępowania oraz stwierdza, czy
nie podlegają one odrzuceniu;
d. poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu
ceny, zawiadamiając wykonawców o poprawieniu omyłek;
e. wnioskuje do Kierownika Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej o odrzucenie
oferty w przypadkach przewidzianych w ustawie;
f. ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
g. przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź występuje o unieważnienie postępowania – przedstawiając Dyrektorowi Zarządu Spółki lub osobie przez niego
upoważnionej odpowiednie projekty pism.
§ 18
1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert
dokonanej przez członków komisji, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych ( jeżeli zostali powołani ).
2. Ocena ofert powinna odbywać się w warunkach umożliwiających niezbędną swobodę
i niezawisłość członków komisji.
3. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych
w dokumentach stanowiących podstawę złożenia oferty.
4. Każdy z członków komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny,
z zastrzeżeniem ust. 6.
5. W przypadku konieczności posiadania wiedzy specjalistycznej, potrzebnej do merytorycznej
oceny złożonych ofert, członek komisji nie posiadający takiej wiedzy może wystąpić do
Przewodniczącego komisji o wyłączenie go z czynności oceny ofert.
6. Przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami można sporządzić zbiorcze zestawienie oceny ofert. W takim przypadku pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny, o którym mowa w ust. 4 zastępuje się pisemnym uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty.
7. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja
występuje o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku (pisma)
powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz omawiać okoliczności, które spowodowały
konieczność unieważnienia postępowania.
§ 19
Sekretarz komisji po zakończeniu prac komisji przekazuje umowę zawartą w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do pracownika odpowiedzialnego za przygotowanie postępowania i realizację zamówienia.
Rozdział 5 - Protesty
§ 20
1. Po wniesieniu protestu na czynności podejmowane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Sekretarz komisji przetargowej przygotowuje informację o wniesieniu protestu wszystkim wykonawcom biorącym udział w postępowaniu.
2. Komisja przygotowuje projekt rozstrzygnięcia protestu i przedstawia go Dyrektorowi Zarządu Spółki lub innej osobie upoważnionej do zatwierdzenia.
3. Przy opracowywaniu projektu rozstrzygnięcia protestu komisja może zasięgnąć opinii radcy prawnego.
Data wprowadzenia: 2009-11-04 0838 Data upublicznienia: 2009-11-04 Art. czytany: 3692 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Skowron Violetta
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
www.bip.skarzysko.pl
GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:
Poniedziałek:
7:30 - 17.00
Wtorek - Czwartek:
7:30 - 15:30
Piątek:
7:30 - 14:00
Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:
7:30 - 17:00
|
|