(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Karty Usług
Status prawny
Wydziały i referaty
Władze
Zamierzenia władzy
Programy
Organizacja
Oferty inwestycyjne
Jednostki podległe
Zamówienia Publiczne
Przetargi - archiwum do 2008
Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
Majątek Gminy
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Kontrole
Budżet i finanse
Informacje niepublikowane
Oferty Pracy
Konkurs ofert
Informator budżetowy
Instrukcja obsługi
Organizacje Pozarządowe
Wybory
Składowanie odpadów niebezpiecznych
Środowisko
Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
Ogłoszenia o konkursach
Ogłoszenia
Obwieszczenia
Skarżyska Karta Dużej Rodziny
Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
Petycje
Działalność lobbingowa
Konsultacje społeczne
Budżet Obywatelski
Skarżyski Program Seniora
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
» Zapytanie ofertowe
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
  • Jednostki podległe
  • Spółki
  • Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji
  • Regulaminy, Akty Prawne
  • Regulamin pracy komisji
  • Regulamin pracy Komisji Przetargowej

    Regulamin pracy Komisji Przetargowej

    Załącznik nr 3
    do Zarządzenia 1/2009
    z dnia 10.02.2009r.

    Regulamin pracy Komisji Przetargowej
    stosowany do udzielania zamówień sektorowych przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej dokonywanych na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008r Nr 171 poz.1058); cyt. dalej jako: Pzp.

    Rozdział 1 - Postanowienia ogólne
    § 1
    1. Regulamin określa szczegółowy zakres i tryb pracy komisji przetargowej, powoływanej do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawą”.
    2. Komisja Przetargowa, zwana dalej Komisją, działa na podstawie zarządzenia Dyrektora Zarządu Spółki w sprawie powołania Komisji Przetargowej do przeprowadzenia postępowania o zamówienie publiczne.
    § 2
    1. Komisja Przetargowa jest zespołem pomocniczym Kierownika Zamawiającego – Dyrektora Zarządu Spółki, powoływanym do oceny spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz badania i oceny ofert, a także dokonania innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.
    2. Komisja Przetargowa składa się z co najmniej trzech osób:
    a. Przewodniczącego Komisji,
    b. Członka /członków/ Komisji,
    c. Sekretarza Komisji.
    3. Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji.
    4. Komisja Przetargowa w szczególności przedstawia Kierownikowi Zamawiającego propozycje wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty oraz wyboru oferty najkorzystniejszej, a także występuje z wnioskiem o unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

    Rozdział 2 - Prawa i obowiązki członków Komisji Przetargowej
    § 3
    1. Członkowie komisji są obowiązani rzetelnie i obiektywnie wykonywać powierzone im
    czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą i doświadczeniem.
    2. Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:
    a. czynny udział w pracach komisji,
    b. wykonywanie poleceń Przewodniczącego dotyczących prac komisji,
    c. niezwłoczne informowanie Przewodniczącego o okolicznościach uniemożliwiających
    wykonywanie obowiązków członka komisji.

    § 4
    1. Członkowie Komisji Przetargowej:
    a. uczestniczą we wszystkich pracach komisji,
    b. mają prawo wglądu do wszystkich dokumentów związanych z pracą komisji, w tym do ofert,
    załączników, wyjaśnień złożonych przez wykonawców, opinii biegłych, którzy zostali
    powołani w danym postępowaniu,
    c. mają prawo zgłoszenia Przewodniczącemu komisji w każdym czasie pisemnych zastrzeżeń do
    pracy komisji.

    § 5
    1. Członkowie komisji składają pod rygorem odpowiedzialności karnej pisemne oświadczenie
    o zaistnieniu lub nie zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 17 ust. 1 ustawy.
    2. W przypadku złożenia przez członka komisji oświadczenia o zaistnieniu okoliczności, o których
    mowa w art. 17 ust. 1 ustawy, nie złożenia takiego oświadczenia w terminie lub złożenia oświadczenia niezgodnego z prawdą, Przewodniczący komisji niezwłocznie wyłącza członka komisji z dalszego udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego i występuje do kierownika Zamawiającego o odwołanie tego członka ze składu komisji.
    3. Oświadczenie o okolicznościach uzasadniających wyłączenie członka komisji Przewodniczący komisji włącza do dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
    4. Wobec Przewodniczącego komisji czynności wyłączenia dokonuje bezpośrednio Kierownik
    Zamawiającego
    § 6
    1. Pracami komisji kieruje jej przewodniczący.
    2. Przewodniczący komisji w szczególności:
    a. ustala organizację pracy komisji oraz wyznacza miejsce i terminy posiedzeń komisji;
    b. prowadzi posiedzenia komisji;
    c. informuje członków komisji o odpowiedzialności w przypadku naruszenia przepisów ustawy
    i przepisów wykonawczych;
    d. odbiera od członków komisji oświadczenia, o których mowa w § 5 ust. 1;
    e. przedkłada Kierownikowi Zamawiającego do zatwierdzenia projekty dokumentów przygotowanych przez komisję;
    f. wskazuje członka komisji kierującego pracami komisji w czasie nieobecności Przewodniczącego;
    g. wskazuje członka komisji lub inną osobę zastępującą Sekretarza w czasie jego nieobecności;
    h. informuje Kierownika Zamawiającego o problemach związanych z pracami komisji w toku
    postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

    § 7
    1. Do obowiązków Sekretarza komisji należy:
    a. dokumentowanie czynności podejmowanych przez komisję, zgodnie z przepisami ustawy;
    b. organizowanie – w uzgodnieniu z Przewodniczącym – posiedzeń komisji;
    c. opracowywanie projektów dokumentów przygotowywanych przez komisję – w zakresie
    zleconym przez Przewodniczącego;
    d. obsługa techniczno-organizacyjna i sekretarska komisji;
    e. prowadzenie korespondencji w zakresie zleconym przez Przewodniczącego;
    f. przesyłanie po zatwierdzeniu przez Kierownika Zamawiającego lub osobę przez niego
    upoważnioną wniosków, ogłoszeń i innych dokumentów przygotowanych przez komisję;
    g. przechowywanie protokołu, ofert oraz wszelkich innych dokumentów związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego – w trakcie jego trwania;
    h. czuwanie nad prawidłowością realizacji zasady jawności postępowania, a zwłaszcza
    udostępnianie protokołu postępowania oraz załączników do protokołu;
    i. czuwanie nad ochroną wiadomości objętych tajemnicą;
    j. wykonywanie innych obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów i poleceń
    Przewodniczącego komisji.

    Rozdział 3 - Tryb pracy komisji przetargowej
    § 8
    1. Komisja rozpoczyna pracę z datą podpisania przez Kierownika Zamawiającego zarządzenia
    o powołaniu Komisji Przetargowej.
    2. Komisja kończy pracę z chwilą wyłonienia wykonawcy w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawarcia umowy z wykonawcą albo z chwilą unieważnienia
    postępowania.
    § 9
    1. Posiedzenia komisji, organizację pracy komisji oraz podział pracy pomiędzy członków komisji.
    ustala Przewodniczący. Z posiedzeń komisji Sekretarz Komisji sporządza protokół.
    2. O miejscu i terminie posiedzenia komisji Sekretarz komisji powiadamia członków komisji
    z odpowiednim wyprzedzeniem.
    § 10
    1. Komisja rozstrzyga na posiedzeniach w obecności co najmniej połowy jej członków.
    2. Komisja rozstrzyga w drodze uzgodnienia, głosowania (zwykłą większością głosów ).
    3. W razie równej liczby głosów decyduje głos Przewodniczącego.
    4. Członek Komisji nie może wstrzymać się od głosu. Może natomiast żądać załączenia jego
    pisemnego stanowiska do protokołu postępowania.

    § 11
    1. Jeżeli dokonanie oceny ofert lub przeprowadzenie innych czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego wymaga wiadomości specjalnych, Przewodniczący komisji może wystąpić do Kierownika Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej z wnioskiem o zasięgnięcie opinii biegłego (rzeczoznawcy). Wniosek powinien określać przedmiot opinii (np. zestaw pytań do biegłego) oraz propozycję odpowiedniej kandydatury na biegłego.
    2. Do biegłych (rzeczoznawców ) stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące praw i obowiązków członków komisji.
    § 12
    1. Pisemny protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o którym mowa w art.
    96 ust. 1 ustawy sporządza Sekretarz komisji.
    2. Przewodniczący przedkłada protokół z postępowania o zamówienie publiczne Dyrektorowi
    Zarządu Spółki do zatwierdzenia.
    § 13
    1. Do udzielania wyjaśnień i informacji związanych z pracą komisji uprawniony jest jej Przewodniczący albo upoważniony przez Przewodniczącego członek komisji.

    Rozdział 4 - Kolejne czynności komisji
    § 14
    1. Komisja przygotowuje do zatwierdzenia przez Dyrektora Zarządu Spółki lub osobę przez niego
    upoważnioną następujące dokumenty:
    a. propozycję wyboru trybu postępowania wraz z uzasadnieniem, z zastrzeżeniem ust. 2,
    b. projekt zawiadomienia Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w przypadkach
    przewidzianych przepisami ustawy,
    c. projekt dokumentu stanowiącego podstawę złożenia oferty.
    2. Zastosowanie trybu przetargu nieograniczonego lub ograniczonego nie wymaga zatwierdzenia przez Kierownika Zamawiającego.
    § 15
    1. Po wszczęciu postępowania Sekretarz komisji:
    a. przekazuje zainteresowanym wykonawcom dokumenty stanowiące podstawę złożenia oferty;
    b. prowadzi ewidencję wykonawców, którym przekazał dokumenty stanowiące podstawę
    złożenia oferty;
    c. przyjmuje zapytania i żądania wyjaśnień dokumentów stanowiących podstawę złożenia oferty;
    d. po przygotowaniu przez komisję odpowiedzi na zapytania i żądania wyjaśnień, o których
    mowa w pkt. 3 przekazuje wyjaśnienia wszystkim wykonawcom, którym przekazał dokumenty
    stanowiące podstawę złożenia oferty;
    e. w razie zwołania zebrania wykonawców sporządza protokół zebrania.

    § 16
    1. Podczas otwarcia ofert Przewodniczący komisji zobowiązany jest zapewnić, aby:
    a. przed otwarciem ofert Sekretarz komisji poinformował o kwocie, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia:
    b. otwarcie ofert nastąpiło w miejscu i terminie, o których poinformowano wykonawców;
    c. przed otwarciem każdej z ofert sprawdzono i okazano obecnym na posiedzeniu stan
    zabezpieczenia ofert;
    d. oferty złożone po wyznaczonym terminie ich składania nie były otwierane, a wykonawcy,
    którzy te oferty złożyli zostali o tym fakcie poinformowani;
    e. po upływie terminu na wniesienie protestu oferty złożone po terminie zostały zwrócone;
    f. po otwarciu każdej z ofert odczytano informacje wymagane przepisami ustawy.

    § 17
    1. Po otwarciu ofert komisja:
    a. ustala, czy wykonawca nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie zamówienia
    publicznego;
    b. wnioskuje do Kierownika Zamawiającego lub do osoby przez niego upoważnionej o wykluczenie wykonawców – w przypadkach określonych w ustawie;
    c. bada oferty złożone przez wykonawców nie wykluczonych z postępowania oraz stwierdza, czy
    nie podlegają one odrzuceniu;
    d. poprawia w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz omyłki rachunkowe w obliczeniu
    ceny, zawiadamiając wykonawców o poprawieniu omyłek;
    e. wnioskuje do Kierownika Zamawiającego lub osoby przez niego upoważnionej o odrzucenie
    oferty w przypadkach przewidzianych w ustawie;
    f. ocenia oferty nie podlegające odrzuceniu;
    g. przygotowuje propozycję wyboru oferty najkorzystniejszej, bądź występuje o unieważnienie postępowania – przedstawiając Dyrektorowi Zarządu Spółki lub osobie przez niego
    upoważnionej odpowiednie projekty pism.

    § 18
    1. Komisja proponuje wybór najkorzystniejszej oferty na podstawie indywidualnej oceny ofert
    dokonanej przez członków komisji, po szczegółowym zapoznaniu się z ofertami oraz opiniami biegłych ( jeżeli zostali powołani ).
    2. Ocena ofert powinna odbywać się w warunkach umożliwiających niezbędną swobodę
    i niezawisłość członków komisji.
    3. Indywidualna ocena ofert odbywa się wyłącznie na podstawie kryteriów oceny ofert, określonych
    w dokumentach stanowiących podstawę złożenia oferty.
    4. Każdy z członków komisji sporządza pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny,
    z zastrzeżeniem ust. 6.
    5. W przypadku konieczności posiadania wiedzy specjalistycznej, potrzebnej do merytorycznej
    oceny złożonych ofert, członek komisji nie posiadający takiej wiedzy może wystąpić do
    Przewodniczącego komisji o wyłączenie go z czynności oceny ofert.
    6. Przy zastosowaniu kryteriów opisanych wzorami można sporządzić zbiorcze zestawienie oceny ofert. W takim przypadku pisemne uzasadnienie indywidualnej oceny, o którym mowa w ust. 4 zastępuje się pisemnym uzasadnieniem wyboru najkorzystniejszej oferty.
    7. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy, komisja
    występuje o unieważnienie postępowania. Pisemne uzasadnienie takiego wniosku (pisma)
    powinno zawierać wskazanie podstawy prawnej oraz omawiać okoliczności, które spowodowały
    konieczność unieważnienia postępowania.

    § 19
    Sekretarz komisji po zakończeniu prac komisji przekazuje umowę zawartą w wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego do pracownika odpowiedzialnego za przygotowanie postępowania i realizację zamówienia.

    Rozdział 5 - Protesty
    § 20
    1. Po wniesieniu protestu na czynności podejmowane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Sekretarz komisji przetargowej przygotowuje informację o wniesieniu protestu wszystkim wykonawcom biorącym udział w postępowaniu.
    2. Komisja przygotowuje projekt rozstrzygnięcia protestu i przedstawia go Dyrektorowi Zarządu Spółki lub innej osobie upoważnionej do zatwierdzenia.
    3. Przy opracowywaniu projektu rozstrzygnięcia protestu komisja może zasięgnąć opinii radcy prawnego.


    Data wprowadzenia: 2009-11-04 0838
    Data upublicznienia: 2009-11-04
    Art. czytany: 3153 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Skowron Violetta
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    Informacje ogólne
    Zadania i kompetencje
    zakresy czynności
    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna