|  | 
|  |  |  |  |  |  | Władze Rada Miasta
 Komisje Rady
 Protokoły z posiedzeń Komisji Rady
 |  |  |  | 
| P R O T O K Ó Ł     Nr   2/ 2012           Z posiedzenia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Praworządności 
 Protokół Nr 2/2012
 
 P R O T O K Ó Ł     Nr   2/ 2012
 
 
 Z posiedzenia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Praworządności
 
 Odbytego w dniu  24.01. 2012r
 
 Posiedzenie Komisji prowadził  Przewodniczący Komisji Mariusz Bodo.
 Lista osób biorących udział w posiedzeniu komisji w załączeniu.
 
 
 Porządek posiedzenia:
 1.Analiza  projektu budżetu na 2012 r.
 2.Rozpatrzenie projektów uchwał.
 3.Sprawy różne.
 
 Porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie
 
 
 Streszczenie posiedzenia :
 
 Adn. 1
 1/ uchwalenia budżetu miasta na 2012 rok. Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil.
 
 Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o kwotę 100 tyś. zł zmniejszoną na mieszkania chronione na jaki cel została przeniesiona ?
 
 Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział , że wpłynęło pismo do Starosty informujące , że będzie czynił poczynania na pozyskanie środków na mieszkania chronione.
 Radny Rady Miasta Zdzisław Ślusarczyk – zwrócił uwagę na brak środków w budżecie na szkolenia dla radnych.
 
 Radny Rady Miasta Mariusz Bodo -  stwierdził ,że duża kwota przeznaczona jest na zakup sprzętu komputerowego dla urzędu.
 
 Zastępca Prezydenta Grzegorz Małkus – odpowiedział ,że urząd musi zmodernizować całą sieć informatyczną i przystosować ją do projektu inwestycyjnego pod nazwą „ e- świętokrzyskie”.
 Przewodniczący komisji projekt budżetu miasta na 2012 rok poddał pod głosowanie :
 Przyjęto 5 głosami.
 
 2/ w sprawie projektu przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej dla miasta Skarżyska – Kamiennej na lata 2012 – 2030. Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil.
 
 Przewodniczący Komisji powyższy projekt uchwały poddał pod głosowanie: przyjęto jednogłośnie.
 
 3/ przyjęcia planów  pracy Rady Miasta  Skarżyska-Kamiennej na 2012 r. Plan pracy Rady Miasta na 2012 rok przedstawił Wiceprzewodniczący Rady Miasta Zdzisław Ślusarczyk.
 
 Wiceprzewodniczący Rady Miasta Adolf Walkowiak -  poinformował o zmianie punktu 8 w załączniku do planu pracy rady na 2012 rok. „Informacja z realizacji zadań inwestycyjnych na 2012 rok”.
 Plan pracy komisji rewizyjnej na 2012 rok przedstawił przewodniczący Komisji Rewizyjnej Przemysław Bieniek i poinformował o następujących poprawkach:
 w załączniku Nr 2 dotyczącym planu pracy Komisji Rewizyjnej punk 2 podpunkt 4 powinien brzmieć  „ przeprowadzenie kontroli ZFŚS w Szkole podstawowej Nr 1 i Zespole Szkół Publicznych Nr 1”
 Przewodniczący Komisji projekt uchwały wraz ze zgłoszonymi poprawkami poddał pod głosowanie : za przyjęciem głosowało 5 osób.
 
 4/ uchwalenia Regulaminu cmentarza. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.
 
 Przewodniczący Komisji omówiony projekt uchwały poddał pod  głosowanie :
 Przyjęto jednogłośnie.
 
 5/powierza się Prezydentowi Miasta ustalanie cen za usługi wykonywane na   cmentarzu komunalnym. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus .
 
 Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – stwierdziła ,że powierzenie poprzez uchwałę ustalanie cen za usługi wykonywane na cmentarzu komunalnym przez Prezydenta Miasta dla wielu radnych będzie punktem zapalnym.
 
 W wyniku przeprowadzonego glosowania projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
 
 6/ zamiany nieruchomości gruntowych położonych w Skarżysku – Kamiennej przy                               ul. Pułaskiego i Warszawskiej. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.
 
 Projekt uchwały poddany głosowaniu został przyjęty jednogłośnie .
 
 7/ określenia stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej dla Centrum Integracji Społecznej. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.
 
 Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o 150 000,00 zł  przychód  uzyskany z działalności, co było informacją do ustalenia tej kwoty , jakie było uzasadnienie?
 
 Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział ,ze zapewnienie z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta na około 100 000zł na utrzymanie zieleni, czyszczenie rowów, opieka nad grobami i.t.p.
 
 Radny Rady Miasta Mariusz Bodo – zapytał czy będzie powołany dyrektor cmentarza, oraz czy będą zatrudnione dodatkowe osoby?
 
 Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – poinformował ,że trzeba będzie stworzyć pion do obsługi cmentarza i przejąć po MUK-u czterech grabarzy. W ramach reintegracji będzie utrzymanie zieleni, wykaszanie , odśnieżanie , sprzątanie , oczyszczanie rowów. Powstanie trzy piony : reintegracji , cmentarz, księgowo- administracyjny, tymi pionami będą kierować kierownicy.
 
 W wyniku przeprowadzonego głosowania projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
 
 8/ przejęcia zadań publicznych związanych z utrzymaniem terenów zieleni miejskiej w pasie drogowym dróg powiatowych na terenie miasta Skarżyska – Kamiennej w 2012 roku. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.
 Powyższy projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.
 
 9/ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2012. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.
 
 Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o zadanie Nr 8 p. 7 Udzielanie pomocy ofiarom przemocy domowej czy nadal jest uzasadnione, aby działalność tej komisji odbywała się w takiej formie  jak obecnie? Stwierdziła ,iż  istnieje prawdopodobieństwo, że członkowie gminnej komisji przekazują  interesantów do powiatowego zespołu. Wg niej jest to pewna nieprawidłowość . Uważa ,że zasadność utrzymywania tej komisji i finansowanie jej gdy zadania te się powielają nie ma sensu.
 Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział ,że komisja ds. rozwiązywania problemów alkoholowych pracuje w podzespołach – przyjmuje interesantów, zadaniem tego zespołu jest przeprowadzenie rozmowy skierowanie na terapię . Gminna Komisja rozpoznaje tylko problem. Dodał , że sprawdzi dysproporcje jakie jest wynagrodzenie członków komisji przeciwalkoholowej.
 
 Przewodniczący Komisji powyższy projekt uchwały poddał pod głosowanie :
 Przyjęto jednogłośnie.
 
 Na tym protokół zakończono
 Protokół sporządziła Bożena Figarska                          Przewodniczący Komisji
 
 Mariusz Bodo
 
 
 
 Data wprowadzenia: 2012-07-26 1358
 Data upublicznienia: 2012-07-26
 Art. czytany: 2303 razy
 
 
 |  |  |  Wiadomość wprowadził: Dorota Kruczyk |  | Rejestr zmian: |  |  |  |  |  | 
|   |  |  |  | Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
 www.bip.skarzysko.pl
 
 
 GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:
 
 Poniedziałek:
 
 7:30 - 17.00
 
 Wtorek - Czwartek:
 
 7:30 - 15:30
 
 Piątek:
 7:30 - 14:00
 
 
 Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:
 
 7:30 - 17:00
 
 
 
 
 |  |