P R O T O K Ó Ł Nr 2/ 2012 Z posiedzenia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Praworządności

2012-07-26 1358
Art. czytany: 1488 razy

Protokół Nr 2/2012

P R O T O K Ó Ł Nr 2/ 2012


Z posiedzenia Komisji Zdrowia, Opieki Społecznej i Praworządności

Odbytego w dniu 24.01. 2012r

Posiedzenie Komisji prowadził Przewodniczący Komisji Mariusz Bodo.
Lista osób biorących udział w posiedzeniu komisji w załączeniu.


Porządek posiedzenia:
1.Analiza projektu budżetu na 2012 r.
2.Rozpatrzenie projektów uchwał.
3.Sprawy różne.

Porządek posiedzenia przyjęto jednogłośnie


Streszczenie posiedzenia :

Adn. 1
1/ uchwalenia budżetu miasta na 2012 rok. Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil.

Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o kwotę 100 tyś. zł zmniejszoną na mieszkania chronione na jaki cel została przeniesiona ?

Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział , że wpłynęło pismo do Starosty informujące , że będzie czynił poczynania na pozyskanie środków na mieszkania chronione.
Radny Rady Miasta Zdzisław Ślusarczyk – zwrócił uwagę na brak środków w budżecie na szkolenia dla radnych.

Radny Rady Miasta Mariusz Bodo - stwierdził ,że duża kwota przeznaczona jest na zakup sprzętu komputerowego dla urzędu.

Zastępca Prezydenta Grzegorz Małkus – odpowiedział ,że urząd musi zmodernizować całą sieć informatyczną i przystosować ją do projektu inwestycyjnego pod nazwą „ e- świętokrzyskie”.
Przewodniczący komisji projekt budżetu miasta na 2012 rok poddał pod głosowanie :
Przyjęto 5 głosami.

2/ w sprawie projektu przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej dla miasta Skarżyska – Kamiennej na lata 2012 – 2030. Projekt uchwały przedstawiła Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil.

Przewodniczący Komisji powyższy projekt uchwały poddał pod głosowanie: przyjęto jednogłośnie.

3/ przyjęcia planów pracy Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej na 2012 r. Plan pracy Rady Miasta na 2012 rok przedstawił Wiceprzewodniczący Rady Miasta Zdzisław Ślusarczyk.

Wiceprzewodniczący Rady Miasta Adolf Walkowiak - poinformował o zmianie punktu 8 w załączniku do planu pracy rady na 2012 rok. „Informacja z realizacji zadań inwestycyjnych na 2012 rok”.
Plan pracy komisji rewizyjnej na 2012 rok przedstawił przewodniczący Komisji Rewizyjnej Przemysław Bieniek i poinformował o następujących poprawkach:
w załączniku Nr 2 dotyczącym planu pracy Komisji Rewizyjnej punk 2 podpunkt 4 powinien brzmieć „ przeprowadzenie kontroli ZFŚS w Szkole podstawowej Nr 1 i Zespole Szkół Publicznych Nr 1”
Przewodniczący Komisji projekt uchwały wraz ze zgłoszonymi poprawkami poddał pod głosowanie : za przyjęciem głosowało 5 osób.

4/ uchwalenia Regulaminu cmentarza. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.

Przewodniczący Komisji omówiony projekt uchwały poddał pod głosowanie :
Przyjęto jednogłośnie.

5/powierza się Prezydentowi Miasta ustalanie cen za usługi wykonywane na cmentarzu komunalnym. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus .

Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – stwierdziła ,że powierzenie poprzez uchwałę ustalanie cen za usługi wykonywane na cmentarzu komunalnym przez Prezydenta Miasta dla wielu radnych będzie punktem zapalnym.

W wyniku przeprowadzonego glosowania projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

6/ zamiany nieruchomości gruntowych położonych w Skarżysku – Kamiennej przy ul. Pułaskiego i Warszawskiej. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.

Projekt uchwały poddany głosowaniu został przyjęty jednogłośnie .

7/ określenia stawki jednostkowej dotacji przedmiotowej dla Centrum Integracji Społecznej. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.

Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o 150 000,00 zł przychód uzyskany z działalności, co było informacją do ustalenia tej kwoty , jakie było uzasadnienie?

Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział ,ze zapewnienie z Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta na około 100 000zł na utrzymanie zieleni, czyszczenie rowów, opieka nad grobami i.t.p.

Radny Rady Miasta Mariusz Bodo – zapytał czy będzie powołany dyrektor cmentarza, oraz czy będą zatrudnione dodatkowe osoby?

Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – poinformował ,że trzeba będzie stworzyć pion do obsługi cmentarza i przejąć po MUK-u czterech grabarzy. W ramach reintegracji będzie utrzymanie zieleni, wykaszanie , odśnieżanie , sprzątanie , oczyszczanie rowów. Powstanie trzy piony : reintegracji , cmentarz, księgowo- administracyjny, tymi pionami będą kierować kierownicy.

W wyniku przeprowadzonego głosowania projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

8/ przejęcia zadań publicznych związanych z utrzymaniem terenów zieleni miejskiej w pasie drogowym dróg powiatowych na terenie miasta Skarżyska – Kamiennej w 2012 roku. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.
Powyższy projekt uchwały został przyjęty jednogłośnie.

9/ Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2012. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.

Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o zadanie Nr 8 p. 7 Udzielanie pomocy ofiarom przemocy domowej czy nadal jest uzasadnione, aby działalność tej komisji odbywała się w takiej formie jak obecnie? Stwierdziła ,iż istnieje prawdopodobieństwo, że członkowie gminnej komisji przekazują interesantów do powiatowego zespołu. Wg niej jest to pewna nieprawidłowość . Uważa ,że zasadność utrzymywania tej komisji i finansowanie jej gdy zadania te się powielają nie ma sensu.
Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział ,że komisja ds. rozwiązywania problemów alkoholowych pracuje w podzespołach – przyjmuje interesantów, zadaniem tego zespołu jest przeprowadzenie rozmowy skierowanie na terapię . Gminna Komisja rozpoznaje tylko problem. Dodał , że sprawdzi dysproporcje jakie jest wynagrodzenie członków komisji przeciwalkoholowej.

Przewodniczący Komisji powyższy projekt uchwały poddał pod głosowanie :
Przyjęto jednogłośnie.

Na tym protokół zakończono
Protokół sporządziła Bożena Figarska Przewodniczący Komisji

Mariusz Bodo