(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Karty Usług
A Status prawny
A Wydziały i referaty
A Władze
A Zamierzenia władzy
A Programy
A Organizacja
A Oferty inwestycyjne
A Jednostki podległe
A Zamówienia Publiczne
A Przetargi - archiwum do 2008
A Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
A Majątek Gminy
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Kontrole
A Budżet i finanse
A Informacje niepublikowane
A Oferty Pracy
A Konkurs ofert
A Informator budżetowy
A Instrukcja obsługi
A Organizacje Pozarządowe
A Wybory
A Składowanie odpadów niebezpiecznych
A Środowisko
A Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
A Ogłoszenia o konkursach
A Ogłoszenia
A Obwieszczenia
A Skarżyska Karta Dużej Rodziny
A Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
A Petycje
A Działalność lobbingowa
A Konsultacje społeczne
A Budżet Obywatelski
A Skarżyski Program Seniora
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
A» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
A» Zapytanie ofertowe
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
  • Budżet i finanse
  • Budżet Miasta na rok 2004

    Budżet Miasta na rok 2004

    U C H W A Ł A Nr XIII/11/2004

    RADY MIASTA SKARŻYSKA - KAM.
    z dnia 25 marca 2004 r.


    w sprawie uchwalenia budżetu miasta Skarżyska - Kam. na 2004 rok.

    Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym / jednolity tekst Dz.U. Nr z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami z roku 2002 Dz.U. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271 , Nr 214 poz.1806, z 2003 roku Nr 80 poz.717 / w związku z art.124 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych / jednolity tekst Dz.U. z 2003r. Nr 15 poz.148 ze zmianami : Dz.U. Nr 45 poz.391, Nr 65 poz.594, Nr 96 poz.874, Nr 166 poz.1611 i Nr 189 poz.1851 /

    Rada Miasta Skarżyska - Kam. u c h w a l a co następuje :

    § 1. Ustala się dochody budżetu miasta Skarżyska - Kam. w wysokości 56.130.769.-
    zgodnie z załącznikiem Nr 1 / dochody wg źródeł i działów klasyfikacji budżetowej/.

    § 2. Ustala się wydatki budżetu miasta Skarżyska - Kam. w wysokości 54.861.759.-
    z tego :
    a./ wydatki bieżące : 49.961.233.-
    w tym :
    - wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 24.896.822.-
    -dotacje 7.247.600.-
    -wydatki na obsługę długu jednostki 800.000.-
    -wydatki z tyt. poręczeń i gwarancji udzielonych
    przez jednostkę -
    b./ wydatki majątkowe 4.900.526.-
    zgodnie z załącznikiem Nr 2 / wydatki w podziale na działy i rozdziały
    klasyfikacji budżetowej/.
    2

    §3. Ustala się przychody w budżecie w kwocie 2.797.550.-
    pochodzące z kredytu zaciągniętego w Narodowym Funduszu Ochrony
    Środowiska w Warszawie oraz innych kredytów.

    Nadwyżkę budżetu ustaloną łącznie z przychodami w kwocie 4.066.560.-
    przeznacza się na spłatę otrzymanych pożyczek i kredytów w kwocie 4.066.560.-

    Łączne przychody budżetu oraz rozchody budżetu sklasyfikowane według
    paragrafów określających ich rodzaj, zestawione są w załączniku Nr 3 .

    § 4. Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na okres roku budżetowego -
    zgodnie z załącznikiem Nr 4
    Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne
    zgodnie z załącznikiem Nr 4 a.

    § 5. Ustala się plan przychodów zakładów budżetowych w łącznej kwocie
    6.268.440.- w tym : dotacje z budżetu 4.730.000.- oraz wydatków zakładów budżetowych w kwocie 5.851.545.-
    zgodnie z załącznikiem Nr 5.
    Ustala się plan przychodów środków specjalnych w łącznej kwocie
    944.960.- oraz wydatków w kwocie 936.730.-
    zgodnie z załącznikiem Nr 6.

    § 6. Ustala się plan przychodów funduszy celowych w kwocie 620.000.-
    oraz wydatków w kwocie 620.000.-
    zgodnie z załącznikiem Nr 7.

    § 7. Ustala się wysokość dotacji dla innych podmiotów
    zgodnie z załącznikiem Nr 8.

    § 8. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu
    administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami
    - dochody w kwocie 3.496.283.-
    - wydatki w kwocie 3.496.283.-

    § 9. Ustala się ogólną rezerwę budżetową w kwocie 230.000.-

    3

    § 10. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów
    alkoholowych na kwotę 450.000.- i wydatki na realizację zadań określonych
    w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych
    w kwocie 450.000.- / rozdział 85154 i 85158/.

    § 11. Upoważnia się Prezydenta Miasta do :
    1. dokonywania przeniesień planowanych wydatków budżetowych
    w ramach działów klasyfikacji budżetowej / między rozdziałami i paragrafami / z wyłączeniem zwiększenia wynagrodzeń.
    2. zaciągania pożyczek, kredytów oraz emisji papierów wartościowych na
    pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu
    do kwoty 2.073.550.-
    3. spłat zobowiązań w kwocie 4.066.560.- w celu realizacji planowanych kwot rozchodów budżetu i do zaciągania długu w kwocie 2.797.550.-
    w celu realizacji planowanych kwot przychodów budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 3.
    4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

    § 12. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek krótkoterminowych i poręczeń udzielanych przez Prezydenta Miasta do wysokości 500.000.-

    § 13. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta.

    § 14. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2004 roku.



    Przewodniczący Rady Miasta

    Wiesław Piętek


    U Z A S A D N I E N I E

    do budżetu miasta Skarżyska - Kamiennej na 2004 rok

    D O C H O D Y


    Plan dochodów budżetowych opracowano na podstawie :
    - informacji Ministra Finansów o wysokości subwencji ogólnej oraz wielkości planowanych udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych wynikającej z załącznika do pisma Ministra Finansów Nr ST3- 4820-5/2004 z dnia 16 lutego 2004r.
    - informacji Wojewody Świętokrzyskiego - znak :Fn.I-3010/30/UW/2004 z dnia 23 lutego 2004r. . o wielkości dotacji celowych na zadania administracji rządowej zleconych gminie,
    - informacji Delegatury Wojewódzkiej Krajowego Biura Wyborczego w Kielcach o wielkości dotacji celowej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminom z przeznaczeniem na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców - pismo z dnia 24 lutego 2004r. Nr DKC 3101/20/2004
    - ustawy o finansach publicznych - jednolity tekst Dz.U. Nr 15 poz.148 z 2003r. z późn. zm.
    - ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego z dnia 13 listopada 2003r. Dz.U. Nr 203 poz.1966 z 2003r.
    - decyzji Wojewody Świętokrzyskiego Nr 3011/10/2004 z dnia 11 lutego 2004r. zwiększającej budżet w dziale 900 Gospodarka komunalna o kwotę 270.595,-
    - decyzji Wojewody Świętokrzyskiego Nr 3011/17/2004 z dnia 27 lutego 2004 zwiększającej budżet w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 91.084,-



    W 2004 roku planuje się osiągnąć dochody budżetowe w łącznej wysokości 56.130.769.-

    Nowelizacja ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego wprowadzona ustawą z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego / Dz.U. Nr 203 poz.1966 / ustanawia dochodem własnym jednostek samorządu terytorialnego również udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych.

    Stąd dochody budżetu miasta na 2004r. stanowią

    a./ dochody własne ogółem 31.509.757.-
    w tym :

    - dochody własne 18.592.497.-
    - udziały w podatkach stanowiących
    dochód budżetu państwa 12.917.260.-

    b./ subwencje ogólne 21.103.359.-

    c./ dotacje 3.517.653.-

    A. Dochody własne 31.509.757.-

    1. Podatek rolny 82.000.-
    Planowana kwota zawiera należności objęte tzw. łącznym zobowiązaniem pieniężnym z gospodarstw rolnych i gruntów opodatkowanych podatkiem rolnym.
    Podstawą wyliczenia podatku z gruntów wchodzących w skład gospodarstw rolnych jest hektar przeliczeniowy pomnożony przez wartość 2,5 kwintala żyta. Średnia cena żyta za okres pierwszych III kwartałów 2003 roku została opublikowana Komunikatem Prezesa GUS z dnia 20 października 2003r. / M.P. z 2003r. Nr 49 poz.771/ wynosi 34,57 zł.
    Stawka podatku z 1 hektara przeliczeniowego na 2004 rok stanowi kwotę 86,425 zł.
    Podstawą wyliczenia podatku z gruntów rolnych jest hektar fizyczny pomnożony przez cenę 5 kwintali żyta. Stawka podatku rolnego z hektara fizycznego na 2004 rok wynosi 172,85 zł.

    2. Podatek leśny 23.000.-
    Wyliczenie planowanych dochodów z podatku leśnego opracowane zostało na podstawie ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym / Dz.U. Nr 200 poz.1682 / w oparciu o cenę 107,70 zł za 1 m 3 opublikowaną
    w Komunikacie Prezesa GUS z dnia 20 października 2003r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna obliczonej przez nadleśnictwa za pierwsze III kwartały 2003 roku / M. P. Nr 50 poz.787 / .


    3. Podatek od nieruchomości 11.490.000.-

    a./ podatek od nieruchomości od osób prawnych 8.830.000.-

    Plan został wyliczony w oparciu o stawki podatkowe uchwalone na 2004 rok , informację o wysokości podstawy wymiaru w poszczególnych przedmiotach opodatkowania oraz przewidywaną ściągalność podatku.

    Przedmiot opodatkowania Podstawa Stawka Kwota
    wymiaru zł.
    - grunty związane z dział.gosp. 2.945.557 m2 0,62 zł. 1.826.245.-
    - pozostałe grunty 878.105 ,, 0,20 ,, 175.621.-
    - budynki mieszkalne 508.708 ,, 0,51 ,, 259.441,-
    - budynki związane z dział.gos. 482.329 ,, 16,50 ,, 7.958.429.-
    - budynki zw.z wyk. usł.zdr. 23.742 ,, 3,46 ,, 82.147.-
    - budynki gospodarcze 2.579 ,, 1. ,, 2.579.-
    - pozostałe budynki 43.630 ,, 5,78 ,, 252.181.-
    - garaże 8.381 ,, 5,50 ,, 46.095.-
    - budowle 171.189.200 ,, 2 % 3.423.784.-
    Razem : 14.026.522.-

    Kwota kalkulacyjna została pomniejszona o wymiar podatku tych podmiotów, co do których - w oparciu o wiedzę o ich sytuacji finansowej i prawnej - istnieje uzasadnione domniemanie braku wpływów w 2004 roku.
    Są to między innymi :
    - Mesko - Usługi Sp z o o , Press - Bud Sp z o o w upadłości, ZOZ, Mesko Trans Sp z o o w upadłości, Almeco Sp z o o w upadłości i in.
    Dla zabezpieczenia części należności podatkowych Mesko - Usługi Sp zoo gmina przejmie w 2004 roku majątek o wartości 4.864.000.- w zamian za należności podatkowe w kwocie 1.203.284,30 oraz odsetki ustawowe należne na dzień przejęcia majątku.
    Ponadto przewiduje się, że wymiar podatku od nieruchomości Mesko S.A. - około 4.800.000.- nie zostanie w pełni uregulowany z powodu trwających w dalszym ciągu trudności finansowych firmy.
    Oszacowana wartość braku wpływów z tytułu podatku od nieruchomości osób prawnych wyniesie 5.200.000 zł. O tę kwotę została pomniejszona wartość planowanego wymiaru podatku od nieruchomości od osób prawnych. Należy zaznaczyć, że w planie na 2004 rok założona została realna poprawa ściągalności tego podatku o 10 %. Wpływy w 2003 roku pomniejszone o spłatę zaległości PKP dokonaną w listopadzie zamknęły się bowiem kwotą 8.025.854 zł.

    b./ podatek od nieruchomości od osób fizycznych 2.660.000.-

    Podatek został wyliczony w oparciu o stawki podatkowe uchwalone na 2004 rok, informację o wysokości podstawy wymiaru w poszczególnych przedmiotach opodatkowania oraz przewidywaną ściągalność podatku.

    Przedmiot opodatkowania Podstawa Stawka Kwota
    wymiaru podatku podatku

    - grunty związane z dział.gosp. 307.198 m2 0,62 zł. 190.462.-
    - pozostałe grunty 2.309.054 ,, 0,20 ,, 461.811.-
    - budynki mieszkalne 541.267 ,, 0,51 ,, 273.971.-
    - budynki zw.z dział.gosp. 78.768 ,, 16,50 ,, 1.299.672.-
    - bud. zw. z wyk. usług zdr. 621 ,, 3,46 ,, 2.150.-
    - budynki gospodarcze 92.091 ,, 1, ,, 91.091.-
    - pozostałe budynki 21.500 ,, 5,78 ,, 124.270.-
    - garaże 30.157 ,, 5,50 ,, 165.863.-
    - budowle 804.677 ,, 2 % 16.093.-
    Razem : 2.625.383.-

    Przewiduje się ściągalność podatku od nieruchomości od osób fizycznych na poziomie 95 % .
    Ponadto przewiduje się, że w 2004 roku zostaną wyegzekwowane zaległe podatki z lat ubiegłych na kwotę około 165 000 zł.

    4. Podatek od środków transportowych 700.000.-

    Planując wielkość dochodów od środków transportowych wzięto pod uwagę wykonanie roku ubiegłego oraz przypuszczalny wzrost z powodu podwyższenia niektórych stawek podatkowych średnio o od 3% do 5 %.

    5. Podatek od spadków i darowizn 160.000.-

    Wpływy z tego tytułu oszacowano w oparciu o wykonanie roku 2003, przy założeniu wzrostu wartości rzeczy i praw majątkowych.

    6. Wpływy z karty podatkowej 65.000.-

    Dochody w tej pozycji skalkulowano poniżej wykonania roku poprzedniego mając na względzie fakt, że ilość podatników korzystających z tej formy opodatkowania rok rocznie maleje.

    7. Podatek od posiadania psów 9.500.-

    Plan w tej pozycji dochodów przyjęto również poniżej wykonania roku 2003 z uwagi na dodatkowe wpływy jakie uzyskane zostały w roku ubiegłym z tytułu zaległości z lat poprzednich. Należy zaznaczyć, że na 2004 rok została utrzymana stawka podatku z 2003 roku.

    8. Wpływy z opłaty skarbowej 462.000.-
    9. Wpływy z opłaty administracyjnej
    i za czynności urzędowe 70.000.-
    10. Podatek od czynności cywilnoprawnych 680.000.-
    Plan w pozycjach 8,9 i 10 określono szacunkowo w oparciu o wykonanie dochodów z w/w tytułów w roku 2003.

    11. Odsetki od nieterminowych wpłat 270.000.-

    Potwierdzony wykonaniem roku ubiegłego fakt nieterminowego regulowania należności podatkowych przez osoby prawne oraz fizyczne, będący konsekwencją złej kondycji finansowej tych podmiotów z jednej strony - a z drugiej restrukturyzacja finansowa ZM MESKO S.A. - uzasadnia przyjęcie planu dochodów z tego źródła na wyżej określonym poziomie.

    12. Wpływy z opłaty targowej 300.000.-

    Spodziewany wzrost dochodów z opłaty targowej w stosunku do 2003 roku może nastąpić poprzez poprawę ściągalności opłaty przez inkasenta wyłonionego w drodze przetargu.

    13. Dochody z majątku gminy 3.270.997.-

    Na kwotę zaplanowanych dochodów składają się :
    - wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste 100.000.-
    - wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez j.s.t. na
    podstawie odrębnych ustaw - opłaty adiacenckie 35.000.-
    - wpływy z różnych opłat np. za opracowanie operatów przy
    sprzedaży mieszkań i opłat z tytułu wydawania odpisów
    i wyrysów miejscowych planów zagosp. przestrzennego 75.000.-
    - dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych
    - czynsz dzierżawny za grunty i pawilony 320.000.-
    - wpływy ze sprzedaży składników majątkowych tj. : lokali
    mieszkalnych i nieruchomości przy ulicach : Ekonomii, Moniuszki,
    Rejowskiej, Tysiąclecia, 17-go Stycznia, Hubala, Wileńskiej,
    Paryskiej, oraz działki przy ulicy Rejowskiej 2.140.997.-

    14. Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż
    napojów alkoholowych 450.000.-

    Plan dochodów określony został na poziomie wykonania roku 2003. Pozyskane dochody zgodnie z obowiązującą ustawą przeznaczone są wyłącznie na realizację zadań objętych Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

    15. Pozostałe dochody 560.000.-

    W ramach tzw. ' pozostałych dochodów ' ujęte są różnego rodzaju wpływy takie jak : wpływy z odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze, sprzedaż obiadów w M O P S - ie, wpływy z mandatów karnych nakładanych przez Straż Miejską, oraz refundacja wynagrodzeń pochodząca z Powiatowego Urzędu Pracy z tytułu zatrudnieniach pracowników przy pracach interwencyjnych, publicznych.

    16. Udziały we wpływach z podatku dochodowego 12.917.260.-

    a./ od osób fizycznych 12.647.260.-

    Wielkość wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych ustalono na poziomie określonym przez Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 16 lutego 2004r. Nr ST3-4820-5/2004.

    b./ od osób prawnych 270.000.-

    Wpływy z udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych ustalono na poziomie minimalnie niższym niż wykonanie roku ubiegłego. Uzasadnieniem jest przewidywana słaba koniunktura gospodarcza w 2004 roku.

    B. Subwencja ogólna 21.103.359.-

    Wielkość subwencji ogólnej na 2004 rok określona została przez Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 16 lutego 2004r. Nr ST 3 - 4820 -5/2004

    Składa się ona z następujących części :
    I . Część wyrównawcza 4.567.128.-
    z tego - kwota podstawowa 4.567.128.-
    - kwota uzupełniająca -
    II. Część równoważąca 1.862.087.-
    III. Część oświatowa 14.674.144.-



    C. Dotacje celowe 3.517.653.-

    Kwoty dotacji celowych na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej określone zostały przez Wojewodę Świętokrzyskiego w piśmie z dnia 23 lutego 2004 znak Fn. I- 3010/30/UW/2004 oraz przez Krajowe Biuro Wyborcze - pismo z dnia 24 lutego 2004r.. Nr DKC 3101/20/2004,oraz dodatkowych decyzji zwiększających budżet na 2004r. Nr 3011/10/2004 z dnia 11 lutego 2004 i Nr 3011/17/2004 z dnia 27 lutego 2004 .
    Przyznane dotacje dotyczą działów:
    700 -Gospodarka mieszkaniowa 91.084.-
    750 - Administracja publiczna 226.990.-
    751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli
    i ochrony prawa 8.726.-
    852 - Pomoc społeczna 2.898.888.-
    900 - Gospodarka komunalna 270.069.-

    Należy dodać, iż przyznane dotacje na 2004 rok są mniejsze od przyznanych dotacji na początek roku ubiegłego .
    Natomiast dotacje na zadania realizowane na podstawie porozumień dotyczą działów :
    710 - Działalność usługowa 15.000.-
    750 - Administracja publiczna 6.370.-







    W Y D A T K I

    Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo 1.640.-

    Rozdział 01030 Izby rolnicze 1.640.-

    Zaplanowane wydatki to 2% - owy odpis od podatku rolnego.
    Przewidywany wpływ tego podatku w 2004 roku to kwota 82.000 zł.

    Dział 600 Transport i łączność 5.436.200.-

    Rozdział 60004 Lokalny transport zbiorowy 1.950.000.-

    Planowane wydatki tego rozdziału stanowią dopłaty do przejazdów ulgowych jednorazowych , szkolnych oraz bezpłatnych Miejskiej Komunikacji Samochodowej na 2004 rok.

    Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne 3.486.200.-

    Na kwotę planowanych wydatków w tym rozdziale składają się :
    - wynagrodzenia osób zatrudnionych w ramach robót publicznych 437.500.-
    - wypłacany ekwiwalent za odzież ochronną, oraz badania lekarskie
    pracowników interwencyjnych 6.100.-
    - wypłacana renta dla osoby poszkodowanej na drodze 3.600.-
    - usługi remontowe ulic, dróg żużlowych, tłuczniowych, poboczy,
    remonty chodników na łączną kwotę 815.000 zł.
    / w tym :- remonty chodników - 300 tyś. zł i remont ulicy Konarskiego
    170 tyś.zł./
    W ramach wydatków bieżących - na kwotę 570.000.- planuje się wykonać:
    - oznakowanie dróg i monitoring 145.000.-
    - regulację stanów prawnych ulic 50.000.-
    - opracowanie dokumentacji projektowej ulic 40.000.-
    - zimowe utrzymanie dróg 275.000.-
    - letnie utrzymanie dróg 40.000.-
    - ubezpieczenie dróg 20.000.-


    Planowane wydatki inwestycyjne to : 1.654.000.-
    - budowa ulicy Sosnowej 400.000.-
    - budowa chodnika w ulicy Ostrobramskiej 51.000.-
    - budowa ulicy Akacjowej 100.000.-
    - budowa ulicy Jastrzębiej 100.000.-
    - budowa ulicy 17-go Stycznia 380.000.-
    Również w rozdziale tym zaplanowana jest dotacja dla Starostwa Powiatowego na inwestycję wspólną tj. budowa ulicy Piłsudskiego na kwotę 423.000.- oraz na ulicę Sokolą na kwotę 200.000.-

    Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa 968.584.-

    Rozdział 70004 Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej 300.000.-

    Planowane w tym rozdziale środki zostaną przeznaczone na zasilenie funduszu remontowego Wspólnot Mieszkaniowych w części dotyczącej udziału gminy.

    Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami 591.084.-

    Planowane wydatki w tym rozdziale dotyczą :
    - różnych wydatków na rzecz osób fizycznych / m.in. opracowanie operatów szacunkowych do sprzedaży mieszkań i nieruchomości, aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste / 127.000.-
    - pozostałych usług : 30.000.-
    - opracowanie map do regulacji stanów prawnych, gruntów i map
    podziałowych ,
    - koszty ogłoszeń w prasie dotyczących przetargów,
    - opłaty za wyrysy i wypisy z Powiatowego Ośrodka Dokum.Geod.i Kart.
    - różne opłaty i składki np. opłaty notarialne 20.000.-
    - koszty postępowań sądowych 23.000.-
    - opłaty sądowe od wpisów do ksiąg wieczystych i prowadzenie spraw
    o zasiedzenie,
    - wydatki inwestycyjne z tytułu wykupu gruntów 300.000.-
    - wydatki na zadania zlecone 91.084.-
    / z tytułu utraconych dochodów ze sprzedaży lokali mieszkalnych/




    Rozdział 70095 Pozostała działalność 77.500.-

    Wydatki tego rozdziału to :
    - opłaty za wodę w strefie cmentarza,
    - utrzymanie mogił i pomników,
    - opłaty za wyłapywanie bezpańskich psów.


    Dział 710 Działalność usługowa 245.000.-

    Rozdział 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego 230.000.-

    Wydatki tego rozdziału dotyczą opracowania miejscowych planów
    zagospodarowania przestrzennego i indywidualnych decyzji warunków zabudowy na terenie miasta.

    Rozdział 71035 Cmentarze 15.000.-

    Wydatki tego rozdziału finansowane są z budżetu państwa . Dotację na ten cel w kwocie 15.000.- gmina otrzymuje za pośrednictwem Urzędu Wojewódzkiego .

    Dział 750 Administracja publiczna 6.499.900.-

    Rozdział 75011 Urzędy wojewódzkie 568.700.-

    Planowane wydatki tego rozdziału obejmują :
    - wynagrodzenia osobowe, z uwzględnieniem 3 % podwyżek 422.200.-
    - składkę na ubezpieczenia społeczne 78.300.-
    - składkę na Fundusz Pracy 11.200.-
    - dodatkowe wynagrodzenie roczne 34.000.-
    - zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług / w tym usług zdrowotnych/, oraz koszty podróży służbowych 23.000.-

    Rozdział 75022 Rady gmin 380.000.-

    Wydatki tego rozdziału stanowią :
    - ryczałty dla Przewodniczącego, Zastępców Rady Miasta, Przewodniczących i Zastępców stałych Komisji Rady, radnych Rady Miasta i Przewodniczących Rad Osiedlowych 350.000.-
    - pozostałe wydatki to m. in. : koszty podróży służbowych, kursów, szkoleń radnych i prenumeraty prasy 30.000.-

    Rozdział 75023 Urzędy gmin 5.427.200.-

    Wydatki rozdziału 75023 oraz rozdziału 75011 / w łącznej wysokości 5.995.900.-/ dotyczą kosztów utrzymania administracji samorządowej. Część
    wydatków - w wysokości 233.360 zł. - jest pokrywana z dotacji na realizację zadań zleconych oraz na podstawie porozumień.
    Planując wielkość środków na wynagrodzenia dla pracowników administracji samorządowej bazowano na wykonaniu funduszu płac 2003 roku. Do celów planistycznych przyjęto- w oparciu o wskaźniki otrzymane pismem ST3 - 4820-81/2003 - 3 % przyrost funduszu wynagrodzeń. Planowana wielkość wynagrodzeń uwzględnia również przewidywane wypłaty nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych oraz zmiany wysokości kwot dodatków stażowych wynikające ze wzrostu stażu.
    Zatem planuje się że, łączne wynagrodzenia osobowe wynosić będą 3.100.000.
    - dodatkowe wynagrodzenie roczne 240.000.-
    - składki na ubezpieczenia społeczne 580.000.-
    - składki na Fundusz Pracy 82.000.-
    Pozostałe wydatki związane z funkcjonowaniem Urzędu Miasta to m. in. :
    - koszty podróży służbowych / krajowe i zagraniczne / 31.000.-
    - opłaty za energię elektryczną, wodę, co, 112.000.-
    - opłaty pocztowe, telekomunikacyjne 270.000.-
    - zakup materiałów biurowych, zakup paliwa 280.200.-
    - opłaty za usługi serwisowe i inne 150.000.-
    - koszty remontów bieżących 32.000.-
    - promocja miasta 50.000.-
    - wydatki na zakupy inwestycyjne / łącznie z zakupem serwera/ 400.000.-
    - różne opłaty i składki 100.000.-

    Rozdział 75095 Pozostała działalność 124.000.-

    W ramach wydatków w/w rozdziału planuje się obligatoryjny odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla wszystkich pracowników Urzędu Miasta.



    Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy
    państwowej, kontroli i ochrony prawa
    oraz sądownictwa 8.726.-

    Rozdział 75101 Urzędy naczelnych organów władzy 8.726.-

    Zaplanowana kwota w tym rozdziale - 8.726.- zostanie przeznaczona na wydatki związane z prowadzeniem stałego rejestru wyborców. Wydatki w całości sfinansowane zostaną z budżetu Wojewody.


    Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona
    przeciwpożarowa
    657.700.-

    Zaplanowane wydatki w tym dziale przeznacza się na :

    Rozdział 75412 Ochotnicze Straże Pożarne 47.000.-

    W ramach tego rozdziału przewiduje się dotację dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Oś. Książęcym, na koszty utrzymania, wyposażenia i zapewnienia gotowości bojowej.

    Obowiązek gminy wynika z art. 32-35 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej / jedn. tekst. Dz. U. Nr 147 poz. 1229 z 2002 r. /

    Rozdział 75416 Straż Miejska 595.700.-

    W ramach tego rozdziału przewiduje się wydatki dotyczące funkcjonowania Straży Miejskiej a więc :
    - wynagrodzenia osobowe dla 15 pracowników 405.000.-
    - dodatkowe wynagrodzenia roczne 32.000.-
    - składki na ubezpieczenia społeczne 75.000.-
    - składki na Fundusz Pracy 11.000.-
    - wydatki rzeczowe tj. koszty niezbędnego umundurowania i ekwiwalentu za
    pranie odzieży - 30.000.-, zakup paliwa, radiostacji, materiałów biurowych -
    18.000, konserwacja sprzętu łączności, przeglądy pojazdu, zabudowa dla
    przewozu nietrzeźwych - 16.000.- podróże służbowe - 600.- opłaty za
    częstotliwość , składki OC, AC pojazdu - 7.500.- koszty usług zdrowotnych -
    600.-



    Rozdział 75495 Pozostałą działalność 15.000.-

    Zaplanowana kwota jest przeznaczona na działalność gminnego zespołu reagowania kryzysowego do powołania którego obliguje ustawa z dnia 18 kwietnia 2002r. o stanie klęski żywiołowej / Dz. U. Nr 62 poz. 558/.


    Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych
    i od innych jedn. nie posiad. osob. praw. 45.000.-

    Rozdział 75647 Pobór podatków, opłat i nie podatkowych
    należności budżetowych
    45.000.-

    W ramach wydatków tego rozdziału planuje się środki na wypłatę wynagrodzenia prowizyjnego za inkaso opłaty targowej.


    Dział 757 Obsługa długu publicznego 800.000.-

    Rozdział 75702 Obsługa papierów wart. kredytów i pożyczek
    jednostek samorządu teryt. 800.000.-

    W ramach tego rozdziału kwotę 800.000.- planuje się przeznaczyć na pokrycie odsetek od zaciągniętego kredytu w Banku Ochrony Środowiska S.A. O/ Rzeszów i pożyczki w Wojew. Fun.Ochr. w Kielcach na rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków, oraz na pokrycie odsetek od zaciągniętej pożyczki w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie na budowę kolektora sanitarnego 'C'.

    Dział 758 Różne rozliczenia 230.000.-

    Rozdział 75818 Rezerwy ogólne i celowe 230.000.-

    W rozdziale tym zaplanowana jest rezerwa budżetowa ogólna w wysokości 230.000.- Utworzenie rezerwy budżetowej wynika z art. 116 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych.



    Dział 801 Oświata i wychowanie
    22.162.310.-

    Rozdział 80101 Szkoły podstawowe 10.693.320.-

    W ramach wydatków tego rozdziału finansowana jest działalność 9 szkół podstawowych, do których uczęszczać będzie w roku 2004 - 3.050 uczniów, przy zatrudnieniu 216, 68 etatu nauczycieli, 24,25 etatu administracji i 51,33 etatu obsługi. Łącznie finansuje się wynagrodzenia dla 290,26 etatów.
    Wydatki przestawiają się następująco :
    - wynagrodzenia osobowe pracowników 6.944.517-
    - składka na ubezpieczenia społeczne 1.305.482.-
    - składki na Fundusz Pracy 180.725.-
    - dodatkowe wynagrodzenia roczne 545.546.-
    Pozostałe wydatki to m.in. :
    - zakup materiałów i wyposażenia 140.000.-
    - koszty energii elektrycznej, wody i co 666.500.-
    - zakup usług zdrowotnych 17.800.-
    - zakup usług pozostałych / opłaty pocztowe, telefoniczne,
    usługi kominiarskie, przeglądy instalacji, umowy zlecenia z tyt.BHP ,
    137.000.-
    - odpisy na zakładowy fund.świad.socjal. 484.000.-
    - odszkodowania z tyt .zwolnień pracowników na podst.
    art.20 Karty Nauczyciela 37.000.-

    Rozdział 80104 Przedszkola
    / przy szkołach podstawowych/ 260.000.-

    W rozdziale tym zaplanowane są środki na funkcjonowanie dwóch przedszkoli - jako jednostki - przy szkołach podstawowych SP Nr 2 i Nr 9.
    W placówkach przebywa 87 wychowanków przy obsadzie 8,87 etatów personelu , w tym 5,87 etatów nauczycieli.
    Wynagrodzenia osobowe stanowią kwotę - 169.887.- składki na ubezpieczenia społeczne - 35.413.-, składki na Fundusz Pracy - 5.144.- a dodatkowe wynagrodzenia roczne wynosić będą - 13.311.-
    Pozostałe środki przeznaczone zostaną m.in. na :
    - opłatę energii elektrycznej, wodę, co, gaz - 15.000.-
    - odszkodowania z tyt. zwolnień z art.20 Karty Nauczyciela 3.500.-
    - opłaty pocztowe, telefoniczne, kominiarskie, przeglądy instalacji
    gazowych 2.000.-
    - odpis na zakładowy fund.św. socjal. 10.000.-


    Rozdział 80104 Przedszkola
    / jako zakłady budżetowe / 4.230.000.-

    Zaplanowana kwota w budżecie 4.230.000.- stanowi dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego ' Przedszkola '
    Podstawą działania zakładu budżetowego 'Przedszkola ' jest plan finansowy. Poza dotacją otrzymywaną z budżetu gminy zakład finansuje swoje wydatki z następujących źródeł:
    - z przychodów pochodzących z odpłatności rodziców za pobyt dzieci w przedszkolach, oraz z odpłatności personelu za żywienie,
    - z wpływów osiąganych z tytułu czynszów najmu.
    W mieście funkcjonuje 9 przedszkoli do których uczęszcza 883 dzieci, przy zatrudnieniu 69,37 etatu nauczycieli i 74,75 etatu obsługi.
    Podstawowymi pozycjami kosztów są wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń. Pozostałe koszty to m. in. : opłaty energii elektrycznej, gazu, centralnego ogrzewania, opłaty pocztowe, telefoniczne, wywóz nieczystości, przegląd instalacji elektrycznej i wind.

    Rozdział 80105 Przedszkola specjalne 47.800.-

    Zaplanowana kwota jest przeznaczona na dotację dla Starostwa Powiatowego na pokrycie kosztów dowozu dzieci z terenu miasta do Specjalnej Placówki dla Niepełnosprawnych Ruchowo Dzieci.
    Przedszkole specjalne jest jednostką Powiatu Skarżyskiego.


    Rozdział 80110 Gimnazja 6.105.490.-

    Planowana kwota wydatków jest przeznaczona na finansowanie wydatków czterech gimnazjów funkcjonujących w mieście, oraz na udzielenie dotacji w wysokości 39.046.- dla gimnazjum niepublicznego. Wysokość dotacji
    dla gimnazjum niepublicznego jest zgodna z zapotrzebowaniem na subwencję złożonym do Ministerstwa Edukacji na 14 uczniów.
    Z wydatków przeznaczonych dla gimnazjów publicznych finansowane są :
    - wynagrodzenia osobowe 4.198.834.-
    - składki na ubezpieczenia społeczne 774.883.-
    - składki na Fundusz Pracy 104.025.-
    - dodatkowe wynagrodzenia roczne 328.688.-
    Pozostałe wydatki to m.in. :
    - koszty energii elektrycznej, gazu, wody, co 208.000.-
    - zakup materiałów i wyposażenia 13.600.-
    - koszty opłat telefonicznych, pocztowych, przeglądów

    instalacji, zakup biletów dla uprawnionych uczniów 80.000.-
    - odpis na zakładowy fund.św. socjalnych 260.000.-
    - koszty usług zdrowotnych 7.000.-
    Do czterech gimnazjów publicznych działających na terenie gminy uczęszcza 1958 uczniów. Zatrudnienie to : 150,97 etaty nauczycieli, 9 etatów pracowników administracji oraz 19,75 etatów pracowników obsługi.

    Rozdział 80114 Zespoły ekonomiczno administracyjne 275.000.-

    Na podstawie Uchwały Nr VII /43/2003 Rady Miasta z dnia 28 sierpnia 2003r. przeprowadzona została reorganizacja zakładu budżetowego 'Przedszkola '. Wydzielony został jako jednostka budżetowa Zespół Obsługi Ekonomiczno - Administracyjnej Przedszkoli Publicznych . Powstał nowy rozdział 80114 zabezpieczający funkcjonowanie tej jednostki.
    Planowane wydatki tego rozdziału obejmują :
    - wynagrodzenia osobowe pracowników / 8 etatów/ 185.600.-
    - składki na ubezpieczenia społeczne 33.760.-
    - składki na Fundusz Pracy 4.540.-
    Razem wynagrodzenia osobowe 223.900.-
    Pozostałe wydatki to kwota 51.100.- :
    - zakup materiałów i wyposażenia , 18.375.-
    - koszty energii elektrycznej, wody, co 8.100.-
    - koszty opłat pocztowych, usług serwisowych, remontowych 15.420.-
    - podróże służbowe 1.320.-
    - odpisy na zakł. fund.św. socjalnych 7.885.-


    Rozdział 80146 Dokształcanie nauczycieli 58.000.-

    W rozdziale tym, zaplanowana kwota w wysokości 58.000.- jest przeznaczona na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli,
    organizację systemu doradztwa zawodowego, szkolenia Rad Pedagogicznych w Szkołach Podstawowych, Gimnazjach oraz w Przedszkolach.

    Rozdział 80195 Pozostała działalność 363.600.-

    W ramach wydatków tego rozdziału finansowane będą :
    1. Renta dla uczennicy, która uległa wypadkowi w szkole oraz stypendium dla
    uzdolnionego ucznia 6.600.-
    2. Remonty w szkołach 200.000.-
    3. Sport w szkołach / w tym nagrody za współzawodnictwo, zakup nagród
    na zawody sportowe / 17.000.-

    4. Nauka pływania dla uczniów klas II szkół podstawowych 80.000.-
    5. Profilaktyka - Miejski Program Poprawy Bezpieczeństwa Publicznego
    i Zapobiegania Przestępczości 40.000.-
    6. Dodatkowe zajęcia sportowe w szkołach 20.000.-
    Rozdział 80110 Gimnazja / niepubliczne / 79.740.-
    Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół 49.360.-

    Dział 851 Ochrona zdrowia 730.980.-

    Rozdział 85121 Lecznictwo ambulatoryjne 280.980.-

    Wydatki tego rozdziału to dotacja dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ' Przychodnie Miejskie ' na zadania z zakresu profilaktyki prowadzone przez pielęgniarki w szkołach i ośrodkach szkolno - wychowawczych. Zadanie nie jest finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia w Kielcach.

    Rozdział 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi 443.160.-

    Środki pochodzą z zezwoleń na sprzedaż wyrobów alkoholowych .
    Przeznaczone są na realizację zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście tj. dofinansowanie do świetlic środowiskowych, szkolnych, na realizację dodatkowych zajęć szkolnych, zakup pomocy naukowych, wydawnictw profilaktycznych.

    Rozdział 85158 Izby Wytrzeźwień 6.840.-

    Planowane wydatki w tym rozdziale przeznaczone zostaną dla Izby Wytrzeźwień w Kielcach za pośrednictwem Gminy Kielce - zgodnie z zawartym porozumieniem na świadczone usługi Izby na rzecz osób zatrzymanych do wytrzeźwienia z terenu Gminy Skarżyska - Kamiennej.



    Dział 852 Pomoc społeczna 8.997.493.-

    Planowane środki w tym dziale przeznaczone zostaną na :

    1. Wydatki dotyczące realizacji zadań własnych 6.098.605.-
    2. Wydatki dotyczące realizacji zadań zleconych, finansowane ze środków budżetu wojewody 2.898.888.-


    Środki na realizację zadań własnych gminy planuje się przeznaczyć na :

    Rozdział 85202 Domy Pomocy Społecznej 325.000.-

    W ramach tego rozdziału zaplanowane są wydatki związane z utrzymaniem Domu Pomocy Społecznej tj. koszty utrzymania 6 pracowników obsługi i koszty związane z przygotowaniem obiadów dla najuboższych / około 180 obiadów dziennie /.

    Rozdział 85214 Zasiłki i pomoc w naturze 840.000.-

    Zaplanowane w tym rozdziale środki zamierza się przeznaczyć na :
    zasiłki celowe dla około 275 osób w mieście,
    dofinansowanie żywienia dzieci w szkołach,
    dofinansowanie do zimowisk, zorganizowanie wigilii dla podopiecznych, oraz pochówek dla petentów MOPS-u.

    Rozdział 85215 Dodatki mieszkaniowe 2.840.360.-

    Planowane wydatki zabezpieczają wypłatę dodatków mieszkaniowych dla uprawnionych. W roku bieżącym wypłata dodatków mieszkaniowych jest finansowana wyłącznie ze środków własnych gminy.

    Rozdział 85219 Ośrodki pomocy społecznej 629.500.-

    Wydatki tego rozdziału związane są z utrzymaniem 17 pracowników Ośrodka tj. wynagrodzenia osobowe, pochodne od wynagrodzeń oraz wydatki rzeczowe tj. zakup energii, materiałów biurowych, opłaty telefoniczne itp.

    Rozdział 85228 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne
    usługi opiekuńcze 1.126.800.-

    W ramach tego rozdziału zaplanowano wydatki związane z utrzymaniem 53 opiekunek domowych świadczących pomoc osobom potrzebującym.
    Wydatki obejmują m.in.:
    - wynagrodzenia osobowe 864.902.-
    - składki na ubezpieczenia społeczne 108.282.-
    - składki na Fundusz Pracy 22.510.-
    - dodatkowe wynagrodzenia roczne 72.500.-
    - zakup materiałów i wyposażenia 5.000.-

    - zakup energii elektrycznej, wody, co 10.000.-
    - odpisy na zakł. fund.św. socjalnych 23.854.-
    - koszty podróży służbowych 2.352.-
    - usługi remontowe oraz pozostałe usługi 15.500.-

    Rozdział 85295 Pozostała działalność 336.945.-

    Środki tego rozdziału to dotacja dla :
    - Polskiego Czerwonego Krzyża 9.700.-
    - Bractwa Miłosierdzia Matki Bożej 12.540.-
    - jako dofinansowanie do prowadzonego punktu żywienia osób
    bezdomnych i najuboższych.

    W rozdziale tym mieści się również rezerwa celowa dla działu 852 Pomoc społeczna z kwotą 314.705.-

    Środki na realizację zadań zleconych planuje się przeznaczyć na :

    Rozdział 85203 Ośrodki wsparcia 216.000.-
    Rozdział 85213 Składki na ubezpieczenia zdrowotne 81.244.-
    Rozdział 85214 Zasiłki i pomoc w naturze 1.109.600.-
    Rozdział 85216 Zasiłki rodzinne 267.857.-
    Rozdział 85219 Ośrodki pomocy społecznej 980.779.-
    Rozdział 85228 Usługi opiekuńcze 243.408.-
    Razem : 2.898.888.-
    Wydatki w/w rozdziałów finansowane są w całości z dotacji Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego. Kwoty wydatków wyszczególnia Urząd Wojewódzki.


    Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 1.425.900.-

    Rozdział 85401 Świetlice szkolne 1.425.900.-

    Wydatki tego rozdziału dotyczą :
    - wynagrodzeń osobowych pracowników 1.026.349.-
    - składek na ubezpieczenia społeczne 193.698.-
    - składek na Fundusz Pracy 26.647.-
    - dodatkowego wynagrodzenia rocznego 81.786.-
    - Razem wydatki osobowe : 1.328.480.-
    - kosztów zakupu energii elektrycznej, wody, co 5.800.-
    - kosztów zakupu pomocy naukowych 630,-
    -usług zdrowotnych 2.592.-
    - odpisu na zakładowy fund. św. socjalnych 58.160.-
    - zakupu materiałów i wyposażenia oraz odzieży ochronnej 17.587.-

    - refundacji wyżywienia personelu pracowników kuchni 10.684.-
    - pozostałych różnych usług 1.967.-
    Razem wydatki rzeczowe : 97.420.-
    Z budżetu finansowana jest działalność 11 świetlic szkolnych w których jest dożywianych 1620 dzieci miesięcznie. W świetlicach są zatrudnieni :
    - nauczyciele - 19,5 etatu,
    - pracownicy administracyjni - 10,5 etatu,
    - pracownicy obsługi - 23,25 etatu.

    Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska
    4.337.326

    W poszczególnych rozdziałach planowane wydatki przedstawiają się następująco :

    Rozdział 90003 Oczyszczanie miast i wsi 254.000.-
    Zaplanowane środki przeznaczone zostaną na :
    - zakup materiałów i wyposażenia / ławek, koszy, tablic/ 20.000.-
    - zakup usług remontowych- / montaż i remont koszy ulicznych/ 8.000.-
    - zakup usług pozostałych:
    - w tym : zimowe utrzymanie przystanków 80.000.-
    - letnie utrzymanie przystanków 86.000.-
    - opróżnianie koszy ulicznych 30.000.-
    - wywóz odpadków komunalnych 10.000.-
    - nadzór nad pracown.interwenc.i publ. 20.000.-

    Rozdział 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach 306.000.-

    Planowana kwota 306.000.- przeznaczona jest na utrzymanie zieleni w stanie istniejącym w zakresie podstawowej pielęgnacji tj.
    - zakup materiałów i wyposażenia / zakup nasion/, 10.000.-
    - zakup usług remontowych /remont urządzeń zabawowych/ 20.000.-
    - zakup usług pozostałych :
    - zimowe utrzymanie skwerów i alejek 33.000.-
    - uporządkowanie terenów zieleni miejskiej 15.000.-
    - opróżnianie koszy parkowych 24.000.-
    - utrzymanie fontanny w parku 4.000.-
    - letnie utrzymanie zieleni 200.000.-


    Rozdział 90015 Oświetlenie ulic, placów, dróg 1.252.526.-

    Powyższa kwota przeznaczona jest na :
    - pokrycie kosztów oświetlenia ulicznego 944.300.-
    - koszty remontów oświetlenia w ulicach : B. Prusa, Pogodnej, Głównej,
    na skwerze rekreacyjnym w Oś. Przydworcowe i w ul. Pięknej 56.700.-
    - koszty zakupu nowych punktów świetlnych i kompletów ozdobnych 25.000.-
    - wydatki inwestycyjne 226.526.-
    i tak :- budowa oświetlenia w ul. Warszawskiej 47.630.-/ dalszy odcinek/
    - budowa oświetl. w ul. Górniczej 20.000.-
    - budowa oświetl. w ul. Głogowej 60.000.-
    - modernizacja oświetl. w ul. Piłsudskiego 2.190.-
    - budowa oświetl. w ul. Torowej 10.000.-
    - budowa oświetl. w uliczce wokół Szkoły Podst. Nr 5 - 40.180.-
    - budowa oświetl. w ul. Warszawskiej i Kopernika - środki z dotacji -
    46.526.-

    Rozdział 90095 Pozostała działalność 2.524.800.-

    Główną pozycją tego rozdziału są inwestycje miejskie .
    Proponuje się przeznaczyć na nie kwotę 2.320.000.-
    i tak :
    - na budowę kolektora 'C' 1.453.000.-
    z tego ze środków NFOŚi G.W. 724.000.-
    - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Dolna Kamienna 250.000.-
    dodatkowe środki z WFOŚ są w trakcie przygotowań,
    - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Pogorzałe 58.000.-
    - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Bzinek 40.000.-
    - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Rejów 40.000.-
    - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Książęce 49.000.-
    - na budowę kanalizacji deszczowej w ul.1-go Maja 120.000.-
    - budowa wodociągu w ul. Kopernika 100.000.-
    - na remont budynku 'Lipsk' 10.000.-
    Natomiast pozostała kwota 200.000.- jest przeznaczona na podniesienie udziałów Skarżyskiej Strefy Gospodarczej.
    Pozostałą kwotę wydatków tego rozdziału tj. 204.800.- proponuje się przeznaczyć na :
    - wypłatę wynagrodzeń z umów zlecenia oraz składki od tych umów - 4.000.-
    - opłatę za wodę ze zdroi ulicznych 14.000.-
    - usługi remontowe : zalewu Bernatka oraz remont instalacji elektr.
    w budynku Granat 50.000.-
    - konserwację i modernizację kanalizacji deszczowej 59.000.-
    - modernizację rowów odwadniających 15.000.-
    - nadzór nad lasem 10.200.-
    - opłatę za eksploatację sieci gazowej 3.600.-
    - opłatę za odprowadzanie ścieków do wód 15.000.-
    - przekazanie składki członkowskiej do Międzygminnego Związku
    Utylizator 34.000.-


    Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego
    1.590.000.-

    W dziale tym mieszczą się następujące wydatki :

    Rozdział 92109 Domy i ośrodki kultury dotacja 800.000.-
    Rozdział 92116 Biblioteki dotacja 490.000.-
    Rozdział 92118 Muzea dotacja 280.000.-

    Powyższe dotacje dla placówek kultury przeznaczone są na częściowe pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem tych placówek tj. płac personelu, pochodnych od płac, opłat za energię elektryczną, opłat pocztowych , telefonicznych, centralnego ogrzewania. Instytucje kultury od 2000 roku działają na podstawie Ustawy z 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej Dz.U. z 2001r. Nr 13 poz.123 z późn. zm. Koszty swojej działalności pokrywają z dotacji oraz przychodów własnych.

    Rozdział 92195 Pozostała działalność 20.000.-

    Kwota powyższa przeznaczona jest na dotacje na zadania z zakresu kultury jakie zlecone będą podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku - na podstawie art. 118 ustawy o finansach publicznych.

    Dział 926 Kultura fizyczna i sport 725.000.-

    Proponowane wydatki w tym dziale przeznacza się na :

    Rozdział 92604 Instytucje kultury fizycznej 500.000.-

    W rozdziale tym planowana jest dotacja przedmiotowa na częściowe pokrycie wydatków związanych z działalnością Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji. MCSiR działa na podstawie Uchwały Nr 13/95/II Rady Miasta z 25 kwietnia 1995r. w sprawie powołania zakładu budżetowego MCSiR.
    Pokrywa swoje wydatki z przychodów własnych oraz dotacji budżetu jednostki samorządowej.
    Planowane przychody to :
    - wpływy ze sprzedaży biletów wstępu na basen,
    - wpływy z czynszu za lokal gastronomiczny,
    - wpływy z wypożyczania czepków,
    - wpływy z organizowania wycieczek.
    Natomiast podstawowe pozycje kosztów to wynagrodzenia osobowe dla zatrudnionych osób / uwzględniając wzrost wynagrodzeń o 3% /, oraz wydatki rzeczowe takie jak : opłaty za energię elektryczną, zużycie wody, zakup środków do uzdatniania wody w basenie oraz utrzymania czystości.

    Rozdział 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu
    185.000.-

    Planowane środki przeznaczone są na dotacje celowe stowarzyszeń i organizacji pożytku publicznego, które będą realizować zadania gminy z zakresu kultury fizycznej i sportu. Dotacje będą wypłacane tym stowarzyszeniom i organizacjom z którymi gmina podpisze umowy na realizację zadań zgodnie z zapisem ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - Dz.U. Nr 96 poz.873

    Rozdział 92695 Pozostała działalność 40.000.-

    W rozdziale tym zaplanowane są wydatki na sport w szkole w ramach Szkolnego Związku Sportowego oraz na organizowanie imprez i zawodów sportowych w mieście.


    Data wprowadzenia: 2004-07-13 1314
    Data upublicznienia: 2004-07-13
    Art. czytany: 9585 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Marzena Piotrowska
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
    www.bip.skarzysko.pl


    GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 17.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 15:30

    Piątek:
    7:30 - 14:00


    Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:

    7:30 - 17:00













    GODZINY OTWARCIA KASY URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 16.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 14.00

    Piątek:

    7:30 - 12:30



    Dokumenty do pobrania w zakładce "Jak załatwić sprawę" w podkategorii odpowiedniego wydziału.

    Jak załatwić sprawę


    Wniosek o udostępnienie informacji publicznej


    Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych


    Konsultacje w sprawie projektów uchwał wydziału oświaty kultury i sportu


    Wybory ławników sądowych - kadencja 2016-2019



    Numery kont bankowych:
    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna W-ł Finansowy


    Konto 63 1560 0013 2418 3678 0000 0001:

    - udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych

    - subwencje


    Konto 36 1560 0013 2418 3678 0000 0002:

    - dzierżawa , wpłaty za wieczyste użytkowanie, zajęcie pasa drogowego,

    - dowody osobiste, udostępnienie danych osobowych, zezwolenia na

    - sprzedaż alkoholu, mandaty, opłata adiacencka,


    Konto 95 1560 0013 2418 3678 0000 0007:

    - wadia i kaucje


    Konto 79 1560 0013 2418 3678 0000 0004:

    PODATKI I OPŁATY



    Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi



    Sprawy załatwiane w Referacie Podatków i Opłat

    Formularze interaktywne 2016

    Wzory formularzy informacji i deklaracji podatkowych


    Getin Noble Bank S.A. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa

    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna