Budżet Miasta na rok 2004 2004-07-13 1314 Art. czytany: 10283 razy Budżet Miasta na rok 2004 U C H W A Ł A Nr XIII/11/2004 RADY MIASTA SKARŻYSKA - KAM. z dnia 25 marca 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu miasta Skarżyska - Kam. na 2004 rok. Na podstawie art.18 ust.2 pkt.4 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym / jednolity tekst Dz.U. Nr z 2001r. Nr 142 poz.1591 ze zmianami z roku 2002 Dz.U. Nr 23 poz.220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271 , Nr 214 poz.1806, z 2003 roku Nr 80 poz.717 / w związku z art.124 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych / jednolity tekst Dz.U. z 2003r. Nr 15 poz.148 ze zmianami : Dz.U. Nr 45 poz.391, Nr 65 poz.594, Nr 96 poz.874, Nr 166 poz.1611 i Nr 189 poz.1851 / Rada Miasta Skarżyska - Kam. u c h w a l a co następuje : § 1. Ustala się dochody budżetu miasta Skarżyska - Kam. w wysokości 56.130.769.- zgodnie z załącznikiem Nr 1 / dochody wg źródeł i działów klasyfikacji budżetowej/. § 2. Ustala się wydatki budżetu miasta Skarżyska - Kam. w wysokości 54.861.759.- z tego : a./ wydatki bieżące : 49.961.233.- w tym : - wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 24.896.822.- -dotacje 7.247.600.- -wydatki na obsługę długu jednostki 800.000.- -wydatki z tyt. poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę - b./ wydatki majątkowe 4.900.526.- zgodnie z załącznikiem Nr 2 / wydatki w podziale na działy i rozdziały klasyfikacji budżetowej/. 2 §3. Ustala się przychody w budżecie w kwocie 2.797.550.- pochodzące z kredytu zaciągniętego w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie oraz innych kredytów. Nadwyżkę budżetu ustaloną łącznie z przychodami w kwocie 4.066.560.- przeznacza się na spłatę otrzymanych pożyczek i kredytów w kwocie 4.066.560.- Łączne przychody budżetu oraz rozchody budżetu sklasyfikowane według paragrafów określających ich rodzaj, zestawione są w załączniku Nr 3 . § 4. Ustala się limity wydatków inwestycyjnych na okres roku budżetowego - zgodnie z załącznikiem Nr 4 Ustala się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem Nr 4 a. § 5. Ustala się plan przychodów zakładów budżetowych w łącznej kwocie 6.268.440.- w tym : dotacje z budżetu 4.730.000.- oraz wydatków zakładów budżetowych w kwocie 5.851.545.- zgodnie z załącznikiem Nr 5. Ustala się plan przychodów środków specjalnych w łącznej kwocie 944.960.- oraz wydatków w kwocie 936.730.- zgodnie z załącznikiem Nr 6. § 6. Ustala się plan przychodów funduszy celowych w kwocie 620.000.- oraz wydatków w kwocie 620.000.- zgodnie z załącznikiem Nr 7. § 7. Ustala się wysokość dotacji dla innych podmiotów zgodnie z załącznikiem Nr 8. § 8. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych gminie ustawami - dochody w kwocie 3.496.283.- - wydatki w kwocie 3.496.283.- § 9. Ustala się ogólną rezerwę budżetową w kwocie 230.000.- 3 § 10. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na kwotę 450.000.- i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 450.000.- / rozdział 85154 i 85158/. § 11. Upoważnia się Prezydenta Miasta do : 1. dokonywania przeniesień planowanych wydatków budżetowych w ramach działów klasyfikacji budżetowej / między rozdziałami i paragrafami / z wyłączeniem zwiększenia wynagrodzeń. 2. zaciągania pożyczek, kredytów oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do kwoty 2.073.550.- 3. spłat zobowiązań w kwocie 4.066.560.- w celu realizacji planowanych kwot rozchodów budżetu i do zaciągania długu w kwocie 2.797.550.- w celu realizacji planowanych kwot przychodów budżetu zgodnie z załącznikiem Nr 3. 4. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu. § 12. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek krótkoterminowych i poręczeń udzielanych przez Prezydenta Miasta do wysokości 500.000.- § 13. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta. § 14. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego i obowiązuje od 1 stycznia 2004 roku. Przewodniczący Rady Miasta Wiesław Piętek U Z A S A D N I E N I E do budżetu miasta Skarżyska - Kamiennej na 2004 rok D O C H O D Y Plan dochodów budżetowych opracowano na podstawie : - informacji Ministra Finansów o wysokości subwencji ogólnej oraz wielkości planowanych udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych wynikającej z załącznika do pisma Ministra Finansów Nr ST3- 4820-5/2004 z dnia 16 lutego 2004r. - informacji Wojewody Świętokrzyskiego - znak :Fn.I-3010/30/UW/2004 z dnia 23 lutego 2004r. . o wielkości dotacji celowych na zadania administracji rządowej zleconych gminie, - informacji Delegatury Wojewódzkiej Krajowego Biura Wyborczego w Kielcach o wielkości dotacji celowej na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminom z przeznaczeniem na prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców - pismo z dnia 24 lutego 2004r. Nr DKC 3101/20/2004 - ustawy o finansach publicznych - jednolity tekst Dz.U. Nr 15 poz.148 z 2003r. z późn. zm. - ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego z dnia 13 listopada 2003r. Dz.U. Nr 203 poz.1966 z 2003r. - decyzji Wojewody Świętokrzyskiego Nr 3011/10/2004 z dnia 11 lutego 2004r. zwiększającej budżet w dziale 900 Gospodarka komunalna o kwotę 270.595,- - decyzji Wojewody Świętokrzyskiego Nr 3011/17/2004 z dnia 27 lutego 2004 zwiększającej budżet w dziale 700 Gospodarka mieszkaniowa o kwotę 91.084,- W 2004 roku planuje się osiągnąć dochody budżetowe w łącznej wysokości 56.130.769.- Nowelizacja ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego wprowadzona ustawą z dnia 13 listopada 2003r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego / Dz.U. Nr 203 poz.1966 / ustanawia dochodem własnym jednostek samorządu terytorialnego również udziały we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych i prawnych. Stąd dochody budżetu miasta na 2004r. stanowią a./ dochody własne ogółem 31.509.757.- w tym : - dochody własne 18.592.497.- - udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa 12.917.260.- b./ subwencje ogólne 21.103.359.- c./ dotacje 3.517.653.- A. Dochody własne 31.509.757.- 1. Podatek rolny 82.000.- Planowana kwota zawiera należności objęte tzw. łącznym zobowiązaniem pieniężnym z gospodarstw rolnych i gruntów opodatkowanych podatkiem rolnym. Podstawą wyliczenia podatku z gruntów wchodzących w skład gospodarstw rolnych jest hektar przeliczeniowy pomnożony przez wartość 2,5 kwintala żyta. Średnia cena żyta za okres pierwszych III kwartałów 2003 roku została opublikowana Komunikatem Prezesa GUS z dnia 20 października 2003r. / M.P. z 2003r. Nr 49 poz.771/ wynosi 34,57 zł. Stawka podatku z 1 hektara przeliczeniowego na 2004 rok stanowi kwotę 86,425 zł. Podstawą wyliczenia podatku z gruntów rolnych jest hektar fizyczny pomnożony przez cenę 5 kwintali żyta. Stawka podatku rolnego z hektara fizycznego na 2004 rok wynosi 172,85 zł. 2. Podatek leśny 23.000.- Wyliczenie planowanych dochodów z podatku leśnego opracowane zostało na podstawie ustawy z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym / Dz.U. Nr 200 poz.1682 / w oparciu o cenę 107,70 zł za 1 m 3 opublikowaną w Komunikacie Prezesa GUS z dnia 20 października 2003r. w sprawie średniej ceny sprzedaży drewna obliczonej przez nadleśnictwa za pierwsze III kwartały 2003 roku / M. P. Nr 50 poz.787 / . 3. Podatek od nieruchomości 11.490.000.- a./ podatek od nieruchomości od osób prawnych 8.830.000.- Plan został wyliczony w oparciu o stawki podatkowe uchwalone na 2004 rok , informację o wysokości podstawy wymiaru w poszczególnych przedmiotach opodatkowania oraz przewidywaną ściągalność podatku. Przedmiot opodatkowania Podstawa Stawka Kwota wymiaru zł. - grunty związane z dział.gosp. 2.945.557 m2 0,62 zł. 1.826.245.- - pozostałe grunty 878.105 ,, 0,20 ,, 175.621.- - budynki mieszkalne 508.708 ,, 0,51 ,, 259.441,- - budynki związane z dział.gos. 482.329 ,, 16,50 ,, 7.958.429.- - budynki zw.z wyk. usł.zdr. 23.742 ,, 3,46 ,, 82.147.- - budynki gospodarcze 2.579 ,, 1. ,, 2.579.- - pozostałe budynki 43.630 ,, 5,78 ,, 252.181.- - garaże 8.381 ,, 5,50 ,, 46.095.- - budowle 171.189.200 ,, 2 % 3.423.784.- Razem : 14.026.522.- Kwota kalkulacyjna została pomniejszona o wymiar podatku tych podmiotów, co do których - w oparciu o wiedzę o ich sytuacji finansowej i prawnej - istnieje uzasadnione domniemanie braku wpływów w 2004 roku. Są to między innymi : - Mesko - Usługi Sp z o o , Press - Bud Sp z o o w upadłości, ZOZ, Mesko Trans Sp z o o w upadłości, Almeco Sp z o o w upadłości i in. Dla zabezpieczenia części należności podatkowych Mesko - Usługi Sp zoo gmina przejmie w 2004 roku majątek o wartości 4.864.000.- w zamian za należności podatkowe w kwocie 1.203.284,30 oraz odsetki ustawowe należne na dzień przejęcia majątku. Ponadto przewiduje się, że wymiar podatku od nieruchomości Mesko S.A. - około 4.800.000.- nie zostanie w pełni uregulowany z powodu trwających w dalszym ciągu trudności finansowych firmy. Oszacowana wartość braku wpływów z tytułu podatku od nieruchomości osób prawnych wyniesie 5.200.000 zł. O tę kwotę została pomniejszona wartość planowanego wymiaru podatku od nieruchomości od osób prawnych. Należy zaznaczyć, że w planie na 2004 rok założona została realna poprawa ściągalności tego podatku o 10 %. Wpływy w 2003 roku pomniejszone o spłatę zaległości PKP dokonaną w listopadzie zamknęły się bowiem kwotą 8.025.854 zł. b./ podatek od nieruchomości od osób fizycznych 2.660.000.- Podatek został wyliczony w oparciu o stawki podatkowe uchwalone na 2004 rok, informację o wysokości podstawy wymiaru w poszczególnych przedmiotach opodatkowania oraz przewidywaną ściągalność podatku. Przedmiot opodatkowania Podstawa Stawka Kwota wymiaru podatku podatku - grunty związane z dział.gosp. 307.198 m2 0,62 zł. 190.462.- - pozostałe grunty 2.309.054 ,, 0,20 ,, 461.811.- - budynki mieszkalne 541.267 ,, 0,51 ,, 273.971.- - budynki zw.z dział.gosp. 78.768 ,, 16,50 ,, 1.299.672.- - bud. zw. z wyk. usług zdr. 621 ,, 3,46 ,, 2.150.- - budynki gospodarcze 92.091 ,, 1, ,, 91.091.- - pozostałe budynki 21.500 ,, 5,78 ,, 124.270.- - garaże 30.157 ,, 5,50 ,, 165.863.- - budowle 804.677 ,, 2 % 16.093.- Razem : 2.625.383.- Przewiduje się ściągalność podatku od nieruchomości od osób fizycznych na poziomie 95 % . Ponadto przewiduje się, że w 2004 roku zostaną wyegzekwowane zaległe podatki z lat ubiegłych na kwotę około 165 000 zł. 4. Podatek od środków transportowych 700.000.- Planując wielkość dochodów od środków transportowych wzięto pod uwagę wykonanie roku ubiegłego oraz przypuszczalny wzrost z powodu podwyższenia niektórych stawek podatkowych średnio o od 3% do 5 %. 5. Podatek od spadków i darowizn 160.000.- Wpływy z tego tytułu oszacowano w oparciu o wykonanie roku 2003, przy założeniu wzrostu wartości rzeczy i praw majątkowych. 6. Wpływy z karty podatkowej 65.000.- Dochody w tej pozycji skalkulowano poniżej wykonania roku poprzedniego mając na względzie fakt, że ilość podatników korzystających z tej formy opodatkowania rok rocznie maleje. 7. Podatek od posiadania psów 9.500.- Plan w tej pozycji dochodów przyjęto również poniżej wykonania roku 2003 z uwagi na dodatkowe wpływy jakie uzyskane zostały w roku ubiegłym z tytułu zaległości z lat poprzednich. Należy zaznaczyć, że na 2004 rok została utrzymana stawka podatku z 2003 roku. 8. Wpływy z opłaty skarbowej 462.000.- 9. Wpływy z opłaty administracyjnej i za czynności urzędowe 70.000.- 10. Podatek od czynności cywilnoprawnych 680.000.- Plan w pozycjach 8,9 i 10 określono szacunkowo w oparciu o wykonanie dochodów z w/w tytułów w roku 2003. 11. Odsetki od nieterminowych wpłat 270.000.- Potwierdzony wykonaniem roku ubiegłego fakt nieterminowego regulowania należności podatkowych przez osoby prawne oraz fizyczne, będący konsekwencją złej kondycji finansowej tych podmiotów z jednej strony - a z drugiej restrukturyzacja finansowa ZM MESKO S.A. - uzasadnia przyjęcie planu dochodów z tego źródła na wyżej określonym poziomie. 12. Wpływy z opłaty targowej 300.000.- Spodziewany wzrost dochodów z opłaty targowej w stosunku do 2003 roku może nastąpić poprzez poprawę ściągalności opłaty przez inkasenta wyłonionego w drodze przetargu. 13. Dochody z majątku gminy 3.270.997.- Na kwotę zaplanowanych dochodów składają się : - wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste 100.000.- - wpływy z innych lokalnych opłat pobieranych przez j.s.t. na podstawie odrębnych ustaw - opłaty adiacenckie 35.000.- - wpływy z różnych opłat np. za opracowanie operatów przy sprzedaży mieszkań i opłat z tytułu wydawania odpisów i wyrysów miejscowych planów zagosp. przestrzennego 75.000.- - dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych - czynsz dzierżawny za grunty i pawilony 320.000.- - wpływy ze sprzedaży składników majątkowych tj. : lokali mieszkalnych i nieruchomości przy ulicach : Ekonomii, Moniuszki, Rejowskiej, Tysiąclecia, 17-go Stycznia, Hubala, Wileńskiej, Paryskiej, oraz działki przy ulicy Rejowskiej 2.140.997.- 14. Wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 450.000.- Plan dochodów określony został na poziomie wykonania roku 2003. Pozyskane dochody zgodnie z obowiązującą ustawą przeznaczone są wyłącznie na realizację zadań objętych Gminnym Programem Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. 15. Pozostałe dochody 560.000.- W ramach tzw. ' pozostałych dochodów ' ujęte są różnego rodzaju wpływy takie jak : wpływy z odpłatności za świadczone usługi opiekuńcze, sprzedaż obiadów w M O P S - ie, wpływy z mandatów karnych nakładanych przez Straż Miejską, oraz refundacja wynagrodzeń pochodząca z Powiatowego Urzędu Pracy z tytułu zatrudnieniach pracowników przy pracach interwencyjnych, publicznych. 16. Udziały we wpływach z podatku dochodowego 12.917.260.- a./ od osób fizycznych 12.647.260.- Wielkość wpływów z podatku dochodowego od osób fizycznych ustalono na poziomie określonym przez Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 16 lutego 2004r. Nr ST3-4820-5/2004. b./ od osób prawnych 270.000.- Wpływy z udziałów w podatku dochodowym od osób prawnych ustalono na poziomie minimalnie niższym niż wykonanie roku ubiegłego. Uzasadnieniem jest przewidywana słaba koniunktura gospodarcza w 2004 roku. B. Subwencja ogólna 21.103.359.- Wielkość subwencji ogólnej na 2004 rok określona została przez Ministerstwo Finansów w piśmie z dnia 16 lutego 2004r. Nr ST 3 - 4820 -5/2004 Składa się ona z następujących części : I . Część wyrównawcza 4.567.128.- z tego - kwota podstawowa 4.567.128.- - kwota uzupełniająca - II. Część równoważąca 1.862.087.- III. Część oświatowa 14.674.144.- C. Dotacje celowe 3.517.653.- Kwoty dotacji celowych na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej określone zostały przez Wojewodę Świętokrzyskiego w piśmie z dnia 23 lutego 2004 znak Fn. I- 3010/30/UW/2004 oraz przez Krajowe Biuro Wyborcze - pismo z dnia 24 lutego 2004r.. Nr DKC 3101/20/2004,oraz dodatkowych decyzji zwiększających budżet na 2004r. Nr 3011/10/2004 z dnia 11 lutego 2004 i Nr 3011/17/2004 z dnia 27 lutego 2004 . Przyznane dotacje dotyczą działów: 700 -Gospodarka mieszkaniowa 91.084.- 750 - Administracja publiczna 226.990.- 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa 8.726.- 852 - Pomoc społeczna 2.898.888.- 900 - Gospodarka komunalna 270.069.- Należy dodać, iż przyznane dotacje na 2004 rok są mniejsze od przyznanych dotacji na początek roku ubiegłego . Natomiast dotacje na zadania realizowane na podstawie porozumień dotyczą działów : 710 - Działalność usługowa 15.000.- 750 - Administracja publiczna 6.370.- W Y D A T K I Dział 010 Rolnictwo i łowiectwo 1.640.- Rozdział 01030 Izby rolnicze 1.640.- Zaplanowane wydatki to 2% - owy odpis od podatku rolnego. Przewidywany wpływ tego podatku w 2004 roku to kwota 82.000 zł. Dział 600 Transport i łączność 5.436.200.- Rozdział 60004 Lokalny transport zbiorowy 1.950.000.- Planowane wydatki tego rozdziału stanowią dopłaty do przejazdów ulgowych jednorazowych , szkolnych oraz bezpłatnych Miejskiej Komunikacji Samochodowej na 2004 rok. Rozdział 60016 Drogi publiczne gminne 3.486.200.- Na kwotę planowanych wydatków w tym rozdziale składają się : - wynagrodzenia osób zatrudnionych w ramach robót publicznych 437.500.- - wypłacany ekwiwalent za odzież ochronną, oraz badania lekarskie pracowników interwencyjnych 6.100.- - wypłacana renta dla osoby poszkodowanej na drodze 3.600.- - usługi remontowe ulic, dróg żużlowych, tłuczniowych, poboczy, remonty chodników na łączną kwotę 815.000 zł. / w tym :- remonty chodników - 300 tyś. zł i remont ulicy Konarskiego 170 tyś.zł./ W ramach wydatków bieżących - na kwotę 570.000.- planuje się wykonać: - oznakowanie dróg i monitoring 145.000.- - regulację stanów prawnych ulic 50.000.- - opracowanie dokumentacji projektowej ulic 40.000.- - zimowe utrzymanie dróg 275.000.- - letnie utrzymanie dróg 40.000.- - ubezpieczenie dróg 20.000.- Planowane wydatki inwestycyjne to : 1.654.000.- - budowa ulicy Sosnowej 400.000.- - budowa chodnika w ulicy Ostrobramskiej 51.000.- - budowa ulicy Akacjowej 100.000.- - budowa ulicy Jastrzębiej 100.000.- - budowa ulicy 17-go Stycznia 380.000.- Również w rozdziale tym zaplanowana jest dotacja dla Starostwa Powiatowego na inwestycję wspólną tj. budowa ulicy Piłsudskiego na kwotę 423.000.- oraz na ulicę Sokolą na kwotę 200.000.- Dział 700 Gospodarka mieszkaniowa 968.584.- Rozdział 70004 Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej 300.000.- Planowane w tym rozdziale środki zostaną przeznaczone na zasilenie funduszu remontowego Wspólnot Mieszkaniowych w części dotyczącej udziału gminy. Rozdział 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami 591.084.- Planowane wydatki w tym rozdziale dotyczą : - różnych wydatków na rzecz osób fizycznych / m.in. opracowanie operatów szacunkowych do sprzedaży mieszkań i nieruchomości, aktualizacji opłat za użytkowanie wieczyste / 127.000.- - pozostałych usług : 30.000.- - opracowanie map do regulacji stanów prawnych, gruntów i map podziałowych , - koszty ogłoszeń w prasie dotyczących przetargów, - opłaty za wyrysy i wypisy z Powiatowego Ośrodka Dokum.Geod.i Kart. - różne opłaty i składki np. opłaty notarialne 20.000.- - koszty postępowań sądowych 23.000.- - opłaty sądowe od wpisów do ksiąg wieczystych i prowadzenie spraw o zasiedzenie, - wydatki inwestycyjne z tytułu wykupu gruntów 300.000.- - wydatki na zadania zlecone 91.084.- / z tytułu utraconych dochodów ze sprzedaży lokali mieszkalnych/ Rozdział 70095 Pozostała działalność 77.500.- Wydatki tego rozdziału to : - opłaty za wodę w strefie cmentarza, - utrzymanie mogił i pomników, - opłaty za wyłapywanie bezpańskich psów. Dział 710 Działalność usługowa 245.000.- Rozdział 71004 Plany zagospodarowania przestrzennego 230.000.- Wydatki tego rozdziału dotyczą opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i indywidualnych decyzji warunków zabudowy na terenie miasta. Rozdział 71035 Cmentarze 15.000.- Wydatki tego rozdziału finansowane są z budżetu państwa . Dotację na ten cel w kwocie 15.000.- gmina otrzymuje za pośrednictwem Urzędu Wojewódzkiego . Dział 750 Administracja publiczna 6.499.900.- Rozdział 75011 Urzędy wojewódzkie 568.700.- Planowane wydatki tego rozdziału obejmują : - wynagrodzenia osobowe, z uwzględnieniem 3 % podwyżek 422.200.- - składkę na ubezpieczenia społeczne 78.300.- - składkę na Fundusz Pracy 11.200.- - dodatkowe wynagrodzenie roczne 34.000.- - zakup materiałów i wyposażenia, zakup usług / w tym usług zdrowotnych/, oraz koszty podróży służbowych 23.000.- Rozdział 75022 Rady gmin 380.000.- Wydatki tego rozdziału stanowią : - ryczałty dla Przewodniczącego, Zastępców Rady Miasta, Przewodniczących i Zastępców stałych Komisji Rady, radnych Rady Miasta i Przewodniczących Rad Osiedlowych 350.000.- - pozostałe wydatki to m. in. : koszty podróży służbowych, kursów, szkoleń radnych i prenumeraty prasy 30.000.- Rozdział 75023 Urzędy gmin 5.427.200.- Wydatki rozdziału 75023 oraz rozdziału 75011 / w łącznej wysokości 5.995.900.-/ dotyczą kosztów utrzymania administracji samorządowej. Część wydatków - w wysokości 233.360 zł. - jest pokrywana z dotacji na realizację zadań zleconych oraz na podstawie porozumień. Planując wielkość środków na wynagrodzenia dla pracowników administracji samorządowej bazowano na wykonaniu funduszu płac 2003 roku. Do celów planistycznych przyjęto- w oparciu o wskaźniki otrzymane pismem ST3 - 4820-81/2003 - 3 % przyrost funduszu wynagrodzeń. Planowana wielkość wynagrodzeń uwzględnia również przewidywane wypłaty nagród jubileuszowych i odpraw emerytalnych oraz zmiany wysokości kwot dodatków stażowych wynikające ze wzrostu stażu. Zatem planuje się że, łączne wynagrodzenia osobowe wynosić będą 3.100.000. - dodatkowe wynagrodzenie roczne 240.000.- - składki na ubezpieczenia społeczne 580.000.- - składki na Fundusz Pracy 82.000.- Pozostałe wydatki związane z funkcjonowaniem Urzędu Miasta to m. in. : - koszty podróży służbowych / krajowe i zagraniczne / 31.000.- - opłaty za energię elektryczną, wodę, co, 112.000.- - opłaty pocztowe, telekomunikacyjne 270.000.- - zakup materiałów biurowych, zakup paliwa 280.200.- - opłaty za usługi serwisowe i inne 150.000.- - koszty remontów bieżących 32.000.- - promocja miasta 50.000.- - wydatki na zakupy inwestycyjne / łącznie z zakupem serwera/ 400.000.- - różne opłaty i składki 100.000.- Rozdział 75095 Pozostała działalność 124.000.- W ramach wydatków w/w rozdziału planuje się obligatoryjny odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla wszystkich pracowników Urzędu Miasta. Dział 751 Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 8.726.- Rozdział 75101 Urzędy naczelnych organów władzy 8.726.- Zaplanowana kwota w tym rozdziale - 8.726.- zostanie przeznaczona na wydatki związane z prowadzeniem stałego rejestru wyborców. Wydatki w całości sfinansowane zostaną z budżetu Wojewody. Dział 754 Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa 657.700.- Zaplanowane wydatki w tym dziale przeznacza się na : Rozdział 75412 Ochotnicze Straże Pożarne 47.000.- W ramach tego rozdziału przewiduje się dotację dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Oś. Książęcym, na koszty utrzymania, wyposażenia i zapewnienia gotowości bojowej. Obowiązek gminy wynika z art. 32-35 Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991r. o ochronie przeciwpożarowej / jedn. tekst. Dz. U. Nr 147 poz. 1229 z 2002 r. / Rozdział 75416 Straż Miejska 595.700.- W ramach tego rozdziału przewiduje się wydatki dotyczące funkcjonowania Straży Miejskiej a więc : - wynagrodzenia osobowe dla 15 pracowników 405.000.- - dodatkowe wynagrodzenia roczne 32.000.- - składki na ubezpieczenia społeczne 75.000.- - składki na Fundusz Pracy 11.000.- - wydatki rzeczowe tj. koszty niezbędnego umundurowania i ekwiwalentu za pranie odzieży - 30.000.-, zakup paliwa, radiostacji, materiałów biurowych - 18.000, konserwacja sprzętu łączności, przeglądy pojazdu, zabudowa dla przewozu nietrzeźwych - 16.000.- podróże służbowe - 600.- opłaty za częstotliwość , składki OC, AC pojazdu - 7.500.- koszty usług zdrowotnych - 600.- Rozdział 75495 Pozostałą działalność 15.000.- Zaplanowana kwota jest przeznaczona na działalność gminnego zespołu reagowania kryzysowego do powołania którego obliguje ustawa z dnia 18 kwietnia 2002r. o stanie klęski żywiołowej / Dz. U. Nr 62 poz. 558/. Dział 756 Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jedn. nie posiad. osob. praw. 45.000.- Rozdział 75647 Pobór podatków, opłat i nie podatkowych należności budżetowych 45.000.- W ramach wydatków tego rozdziału planuje się środki na wypłatę wynagrodzenia prowizyjnego za inkaso opłaty targowej. Dział 757 Obsługa długu publicznego 800.000.- Rozdział 75702 Obsługa papierów wart. kredytów i pożyczek jednostek samorządu teryt. 800.000.- W ramach tego rozdziału kwotę 800.000.- planuje się przeznaczyć na pokrycie odsetek od zaciągniętego kredytu w Banku Ochrony Środowiska S.A. O/ Rzeszów i pożyczki w Wojew. Fun.Ochr. w Kielcach na rozbudowę i modernizację oczyszczalni ścieków, oraz na pokrycie odsetek od zaciągniętej pożyczki w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska w Warszawie na budowę kolektora sanitarnego 'C'. Dział 758 Różne rozliczenia 230.000.- Rozdział 75818 Rezerwy ogólne i celowe 230.000.- W rozdziale tym zaplanowana jest rezerwa budżetowa ogólna w wysokości 230.000.- Utworzenie rezerwy budżetowej wynika z art. 116 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych. Dział 801 Oświata i wychowanie 22.162.310.- Rozdział 80101 Szkoły podstawowe 10.693.320.- W ramach wydatków tego rozdziału finansowana jest działalność 9 szkół podstawowych, do których uczęszczać będzie w roku 2004 - 3.050 uczniów, przy zatrudnieniu 216, 68 etatu nauczycieli, 24,25 etatu administracji i 51,33 etatu obsługi. Łącznie finansuje się wynagrodzenia dla 290,26 etatów. Wydatki przestawiają się następująco : - wynagrodzenia osobowe pracowników 6.944.517- - składka na ubezpieczenia społeczne 1.305.482.- - składki na Fundusz Pracy 180.725.- - dodatkowe wynagrodzenia roczne 545.546.- Pozostałe wydatki to m.in. : - zakup materiałów i wyposażenia 140.000.- - koszty energii elektrycznej, wody i co 666.500.- - zakup usług zdrowotnych 17.800.- - zakup usług pozostałych / opłaty pocztowe, telefoniczne, usługi kominiarskie, przeglądy instalacji, umowy zlecenia z tyt.BHP , 137.000.- - odpisy na zakładowy fund.świad.socjal. 484.000.- - odszkodowania z tyt .zwolnień pracowników na podst. art.20 Karty Nauczyciela 37.000.- Rozdział 80104 Przedszkola / przy szkołach podstawowych/ 260.000.- W rozdziale tym zaplanowane są środki na funkcjonowanie dwóch przedszkoli - jako jednostki - przy szkołach podstawowych SP Nr 2 i Nr 9. W placówkach przebywa 87 wychowanków przy obsadzie 8,87 etatów personelu , w tym 5,87 etatów nauczycieli. Wynagrodzenia osobowe stanowią kwotę - 169.887.- składki na ubezpieczenia społeczne - 35.413.-, składki na Fundusz Pracy - 5.144.- a dodatkowe wynagrodzenia roczne wynosić będą - 13.311.- Pozostałe środki przeznaczone zostaną m.in. na : - opłatę energii elektrycznej, wodę, co, gaz - 15.000.- - odszkodowania z tyt. zwolnień z art.20 Karty Nauczyciela 3.500.- - opłaty pocztowe, telefoniczne, kominiarskie, przeglądy instalacji gazowych 2.000.- - odpis na zakładowy fund.św. socjal. 10.000.- Rozdział 80104 Przedszkola / jako zakłady budżetowe / 4.230.000.- Zaplanowana kwota w budżecie 4.230.000.- stanowi dotację przedmiotową dla zakładu budżetowego ' Przedszkola ' Podstawą działania zakładu budżetowego 'Przedszkola ' jest plan finansowy. Poza dotacją otrzymywaną z budżetu gminy zakład finansuje swoje wydatki z następujących źródeł: - z przychodów pochodzących z odpłatności rodziców za pobyt dzieci w przedszkolach, oraz z odpłatności personelu za żywienie, - z wpływów osiąganych z tytułu czynszów najmu. W mieście funkcjonuje 9 przedszkoli do których uczęszcza 883 dzieci, przy zatrudnieniu 69,37 etatu nauczycieli i 74,75 etatu obsługi. Podstawowymi pozycjami kosztów są wynagrodzenia osobowe i pochodne od wynagrodzeń. Pozostałe koszty to m. in. : opłaty energii elektrycznej, gazu, centralnego ogrzewania, opłaty pocztowe, telefoniczne, wywóz nieczystości, przegląd instalacji elektrycznej i wind. Rozdział 80105 Przedszkola specjalne 47.800.- Zaplanowana kwota jest przeznaczona na dotację dla Starostwa Powiatowego na pokrycie kosztów dowozu dzieci z terenu miasta do Specjalnej Placówki dla Niepełnosprawnych Ruchowo Dzieci. Przedszkole specjalne jest jednostką Powiatu Skarżyskiego. Rozdział 80110 Gimnazja 6.105.490.- Planowana kwota wydatków jest przeznaczona na finansowanie wydatków czterech gimnazjów funkcjonujących w mieście, oraz na udzielenie dotacji w wysokości 39.046.- dla gimnazjum niepublicznego. Wysokość dotacji dla gimnazjum niepublicznego jest zgodna z zapotrzebowaniem na subwencję złożonym do Ministerstwa Edukacji na 14 uczniów. Z wydatków przeznaczonych dla gimnazjów publicznych finansowane są : - wynagrodzenia osobowe 4.198.834.- - składki na ubezpieczenia społeczne 774.883.- - składki na Fundusz Pracy 104.025.- - dodatkowe wynagrodzenia roczne 328.688.- Pozostałe wydatki to m.in. : - koszty energii elektrycznej, gazu, wody, co 208.000.- - zakup materiałów i wyposażenia 13.600.- - koszty opłat telefonicznych, pocztowych, przeglądów instalacji, zakup biletów dla uprawnionych uczniów 80.000.- - odpis na zakładowy fund.św. socjalnych 260.000.- - koszty usług zdrowotnych 7.000.- Do czterech gimnazjów publicznych działających na terenie gminy uczęszcza 1958 uczniów. Zatrudnienie to : 150,97 etaty nauczycieli, 9 etatów pracowników administracji oraz 19,75 etatów pracowników obsługi. Rozdział 80114 Zespoły ekonomiczno administracyjne 275.000.- Na podstawie Uchwały Nr VII /43/2003 Rady Miasta z dnia 28 sierpnia 2003r. przeprowadzona została reorganizacja zakładu budżetowego 'Przedszkola '. Wydzielony został jako jednostka budżetowa Zespół Obsługi Ekonomiczno - Administracyjnej Przedszkoli Publicznych . Powstał nowy rozdział 80114 zabezpieczający funkcjonowanie tej jednostki. Planowane wydatki tego rozdziału obejmują : - wynagrodzenia osobowe pracowników / 8 etatów/ 185.600.- - składki na ubezpieczenia społeczne 33.760.- - składki na Fundusz Pracy 4.540.- Razem wynagrodzenia osobowe 223.900.- Pozostałe wydatki to kwota 51.100.- : - zakup materiałów i wyposażenia , 18.375.- - koszty energii elektrycznej, wody, co 8.100.- - koszty opłat pocztowych, usług serwisowych, remontowych 15.420.- - podróże służbowe 1.320.- - odpisy na zakł. fund.św. socjalnych 7.885.- Rozdział 80146 Dokształcanie nauczycieli 58.000.- W rozdziale tym, zaplanowana kwota w wysokości 58.000.- jest przeznaczona na dofinansowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli, organizację systemu doradztwa zawodowego, szkolenia Rad Pedagogicznych w Szkołach Podstawowych, Gimnazjach oraz w Przedszkolach. Rozdział 80195 Pozostała działalność 363.600.- W ramach wydatków tego rozdziału finansowane będą : 1. Renta dla uczennicy, która uległa wypadkowi w szkole oraz stypendium dla uzdolnionego ucznia 6.600.- 2. Remonty w szkołach 200.000.- 3. Sport w szkołach / w tym nagrody za współzawodnictwo, zakup nagród na zawody sportowe / 17.000.- 4. Nauka pływania dla uczniów klas II szkół podstawowych 80.000.- 5. Profilaktyka - Miejski Program Poprawy Bezpieczeństwa Publicznego i Zapobiegania Przestępczości 40.000.- 6. Dodatkowe zajęcia sportowe w szkołach 20.000.- Rozdział 80110 Gimnazja / niepubliczne / 79.740.- Rozdział 80113 Dowożenie uczniów do szkół 49.360.- Dział 851 Ochrona zdrowia 730.980.- Rozdział 85121 Lecznictwo ambulatoryjne 280.980.- Wydatki tego rozdziału to dotacja dla Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ' Przychodnie Miejskie ' na zadania z zakresu profilaktyki prowadzone przez pielęgniarki w szkołach i ośrodkach szkolno - wychowawczych. Zadanie nie jest finansowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia w Kielcach. Rozdział 85154 Przeciwdziałanie alkoholizmowi 443.160.- Środki pochodzą z zezwoleń na sprzedaż wyrobów alkoholowych . Przeznaczone są na realizację zadań wynikających z Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w mieście tj. dofinansowanie do świetlic środowiskowych, szkolnych, na realizację dodatkowych zajęć szkolnych, zakup pomocy naukowych, wydawnictw profilaktycznych. Rozdział 85158 Izby Wytrzeźwień 6.840.- Planowane wydatki w tym rozdziale przeznaczone zostaną dla Izby Wytrzeźwień w Kielcach za pośrednictwem Gminy Kielce - zgodnie z zawartym porozumieniem na świadczone usługi Izby na rzecz osób zatrzymanych do wytrzeźwienia z terenu Gminy Skarżyska - Kamiennej. Dział 852 Pomoc społeczna 8.997.493.- Planowane środki w tym dziale przeznaczone zostaną na : 1. Wydatki dotyczące realizacji zadań własnych 6.098.605.- 2. Wydatki dotyczące realizacji zadań zleconych, finansowane ze środków budżetu wojewody 2.898.888.- Środki na realizację zadań własnych gminy planuje się przeznaczyć na : Rozdział 85202 Domy Pomocy Społecznej 325.000.- W ramach tego rozdziału zaplanowane są wydatki związane z utrzymaniem Domu Pomocy Społecznej tj. koszty utrzymania 6 pracowników obsługi i koszty związane z przygotowaniem obiadów dla najuboższych / około 180 obiadów dziennie /. Rozdział 85214 Zasiłki i pomoc w naturze 840.000.- Zaplanowane w tym rozdziale środki zamierza się przeznaczyć na : zasiłki celowe dla około 275 osób w mieście, dofinansowanie żywienia dzieci w szkołach, dofinansowanie do zimowisk, zorganizowanie wigilii dla podopiecznych, oraz pochówek dla petentów MOPS-u. Rozdział 85215 Dodatki mieszkaniowe 2.840.360.- Planowane wydatki zabezpieczają wypłatę dodatków mieszkaniowych dla uprawnionych. W roku bieżącym wypłata dodatków mieszkaniowych jest finansowana wyłącznie ze środków własnych gminy. Rozdział 85219 Ośrodki pomocy społecznej 629.500.- Wydatki tego rozdziału związane są z utrzymaniem 17 pracowników Ośrodka tj. wynagrodzenia osobowe, pochodne od wynagrodzeń oraz wydatki rzeczowe tj. zakup energii, materiałów biurowych, opłaty telefoniczne itp. Rozdział 85228 Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 1.126.800.- W ramach tego rozdziału zaplanowano wydatki związane z utrzymaniem 53 opiekunek domowych świadczących pomoc osobom potrzebującym. Wydatki obejmują m.in.: - wynagrodzenia osobowe 864.902.- - składki na ubezpieczenia społeczne 108.282.- - składki na Fundusz Pracy 22.510.- - dodatkowe wynagrodzenia roczne 72.500.- - zakup materiałów i wyposażenia 5.000.- - zakup energii elektrycznej, wody, co 10.000.- - odpisy na zakł. fund.św. socjalnych 23.854.- - koszty podróży służbowych 2.352.- - usługi remontowe oraz pozostałe usługi 15.500.- Rozdział 85295 Pozostała działalność 336.945.- Środki tego rozdziału to dotacja dla : - Polskiego Czerwonego Krzyża 9.700.- - Bractwa Miłosierdzia Matki Bożej 12.540.- - jako dofinansowanie do prowadzonego punktu żywienia osób bezdomnych i najuboższych. W rozdziale tym mieści się również rezerwa celowa dla działu 852 Pomoc społeczna z kwotą 314.705.- Środki na realizację zadań zleconych planuje się przeznaczyć na : Rozdział 85203 Ośrodki wsparcia 216.000.- Rozdział 85213 Składki na ubezpieczenia zdrowotne 81.244.- Rozdział 85214 Zasiłki i pomoc w naturze 1.109.600.- Rozdział 85216 Zasiłki rodzinne 267.857.- Rozdział 85219 Ośrodki pomocy społecznej 980.779.- Rozdział 85228 Usługi opiekuńcze 243.408.- Razem : 2.898.888.- Wydatki w/w rozdziałów finansowane są w całości z dotacji Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego. Kwoty wydatków wyszczególnia Urząd Wojewódzki. Dział 854 Edukacyjna opieka wychowawcza 1.425.900.- Rozdział 85401 Świetlice szkolne 1.425.900.- Wydatki tego rozdziału dotyczą : - wynagrodzeń osobowych pracowników 1.026.349.- - składek na ubezpieczenia społeczne 193.698.- - składek na Fundusz Pracy 26.647.- - dodatkowego wynagrodzenia rocznego 81.786.- - Razem wydatki osobowe : 1.328.480.- - kosztów zakupu energii elektrycznej, wody, co 5.800.- - kosztów zakupu pomocy naukowych 630,- -usług zdrowotnych 2.592.- - odpisu na zakładowy fund. św. socjalnych 58.160.- - zakupu materiałów i wyposażenia oraz odzieży ochronnej 17.587.- - refundacji wyżywienia personelu pracowników kuchni 10.684.- - pozostałych różnych usług 1.967.- Razem wydatki rzeczowe : 97.420.- Z budżetu finansowana jest działalność 11 świetlic szkolnych w których jest dożywianych 1620 dzieci miesięcznie. W świetlicach są zatrudnieni : - nauczyciele - 19,5 etatu, - pracownicy administracyjni - 10,5 etatu, - pracownicy obsługi - 23,25 etatu. Dział 900 Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 4.337.326 W poszczególnych rozdziałach planowane wydatki przedstawiają się następująco : Rozdział 90003 Oczyszczanie miast i wsi 254.000.- Zaplanowane środki przeznaczone zostaną na : - zakup materiałów i wyposażenia / ławek, koszy, tablic/ 20.000.- - zakup usług remontowych- / montaż i remont koszy ulicznych/ 8.000.- - zakup usług pozostałych: - w tym : zimowe utrzymanie przystanków 80.000.- - letnie utrzymanie przystanków 86.000.- - opróżnianie koszy ulicznych 30.000.- - wywóz odpadków komunalnych 10.000.- - nadzór nad pracown.interwenc.i publ. 20.000.- Rozdział 90004 Utrzymanie zieleni w miastach i gminach 306.000.- Planowana kwota 306.000.- przeznaczona jest na utrzymanie zieleni w stanie istniejącym w zakresie podstawowej pielęgnacji tj. - zakup materiałów i wyposażenia / zakup nasion/, 10.000.- - zakup usług remontowych /remont urządzeń zabawowych/ 20.000.- - zakup usług pozostałych : - zimowe utrzymanie skwerów i alejek 33.000.- - uporządkowanie terenów zieleni miejskiej 15.000.- - opróżnianie koszy parkowych 24.000.- - utrzymanie fontanny w parku 4.000.- - letnie utrzymanie zieleni 200.000.- Rozdział 90015 Oświetlenie ulic, placów, dróg 1.252.526.- Powyższa kwota przeznaczona jest na : - pokrycie kosztów oświetlenia ulicznego 944.300.- - koszty remontów oświetlenia w ulicach : B. Prusa, Pogodnej, Głównej, na skwerze rekreacyjnym w Oś. Przydworcowe i w ul. Pięknej 56.700.- - koszty zakupu nowych punktów świetlnych i kompletów ozdobnych 25.000.- - wydatki inwestycyjne 226.526.- i tak :- budowa oświetlenia w ul. Warszawskiej 47.630.-/ dalszy odcinek/ - budowa oświetl. w ul. Górniczej 20.000.- - budowa oświetl. w ul. Głogowej 60.000.- - modernizacja oświetl. w ul. Piłsudskiego 2.190.- - budowa oświetl. w ul. Torowej 10.000.- - budowa oświetl. w uliczce wokół Szkoły Podst. Nr 5 - 40.180.- - budowa oświetl. w ul. Warszawskiej i Kopernika - środki z dotacji - 46.526.- Rozdział 90095 Pozostała działalność 2.524.800.- Główną pozycją tego rozdziału są inwestycje miejskie . Proponuje się przeznaczyć na nie kwotę 2.320.000.- i tak : - na budowę kolektora 'C' 1.453.000.- z tego ze środków NFOŚi G.W. 724.000.- - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Dolna Kamienna 250.000.- dodatkowe środki z WFOŚ są w trakcie przygotowań, - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Pogorzałe 58.000.- - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Bzinek 40.000.- - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Rejów 40.000.- - na budowę kanalizacji sanitarnej w Oś. Książęce 49.000.- - na budowę kanalizacji deszczowej w ul.1-go Maja 120.000.- - budowa wodociągu w ul. Kopernika 100.000.- - na remont budynku 'Lipsk' 10.000.- Natomiast pozostała kwota 200.000.- jest przeznaczona na podniesienie udziałów Skarżyskiej Strefy Gospodarczej. Pozostałą kwotę wydatków tego rozdziału tj. 204.800.- proponuje się przeznaczyć na : - wypłatę wynagrodzeń z umów zlecenia oraz składki od tych umów - 4.000.- - opłatę za wodę ze zdroi ulicznych 14.000.- - usługi remontowe : zalewu Bernatka oraz remont instalacji elektr. w budynku Granat 50.000.- - konserwację i modernizację kanalizacji deszczowej 59.000.- - modernizację rowów odwadniających 15.000.- - nadzór nad lasem 10.200.- - opłatę za eksploatację sieci gazowej 3.600.- - opłatę za odprowadzanie ścieków do wód 15.000.- - przekazanie składki członkowskiej do Międzygminnego Związku Utylizator 34.000.- Dział 921 Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 1.590.000.- W dziale tym mieszczą się następujące wydatki : Rozdział 92109 Domy i ośrodki kultury dotacja 800.000.- Rozdział 92116 Biblioteki dotacja 490.000.- Rozdział 92118 Muzea dotacja 280.000.- Powyższe dotacje dla placówek kultury przeznaczone są na częściowe pokrycie kosztów związanych z utrzymaniem tych placówek tj. płac personelu, pochodnych od płac, opłat za energię elektryczną, opłat pocztowych , telefonicznych, centralnego ogrzewania. Instytucje kultury od 2000 roku działają na podstawie Ustawy z 25 października 1991r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej Dz.U. z 2001r. Nr 13 poz.123 z późn. zm. Koszty swojej działalności pokrywają z dotacji oraz przychodów własnych. Rozdział 92195 Pozostała działalność 20.000.- Kwota powyższa przeznaczona jest na dotacje na zadania z zakresu kultury jakie zlecone będą podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku - na podstawie art. 118 ustawy o finansach publicznych. Dział 926 Kultura fizyczna i sport 725.000.- Proponowane wydatki w tym dziale przeznacza się na : Rozdział 92604 Instytucje kultury fizycznej 500.000.- W rozdziale tym planowana jest dotacja przedmiotowa na częściowe pokrycie wydatków związanych z działalnością Miejskiego Centrum Sportu i Rekreacji. MCSiR działa na podstawie Uchwały Nr 13/95/II Rady Miasta z 25 kwietnia 1995r. w sprawie powołania zakładu budżetowego MCSiR. Pokrywa swoje wydatki z przychodów własnych oraz dotacji budżetu jednostki samorządowej. Planowane przychody to : - wpływy ze sprzedaży biletów wstępu na basen, - wpływy z czynszu za lokal gastronomiczny, - wpływy z wypożyczania czepków, - wpływy z organizowania wycieczek. Natomiast podstawowe pozycje kosztów to wynagrodzenia osobowe dla zatrudnionych osób / uwzględniając wzrost wynagrodzeń o 3% /, oraz wydatki rzeczowe takie jak : opłaty za energię elektryczną, zużycie wody, zakup środków do uzdatniania wody w basenie oraz utrzymania czystości. Rozdział 92605 Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu 185.000.- Planowane środki przeznaczone są na dotacje celowe stowarzyszeń i organizacji pożytku publicznego, które będą realizować zadania gminy z zakresu kultury fizycznej i sportu. Dotacje będą wypłacane tym stowarzyszeniom i organizacjom z którymi gmina podpisze umowy na realizację zadań zgodnie z zapisem ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - Dz.U. Nr 96 poz.873 Rozdział 92695 Pozostała działalność 40.000.- W rozdziale tym zaplanowane są wydatki na sport w szkole w ramach Szkolnego Związku Sportowego oraz na organizowanie imprez i zawodów sportowych w mieście. |