(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Karty Usług
A Status prawny
A Wydziały i referaty
A Władze
A Zamierzenia władzy
A Programy
A Organizacja
A Oferty inwestycyjne
A Jednostki podległe
A Zamówienia Publiczne
A Przetargi - archiwum do 2008
A Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
A Majątek Gminy
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Kontrole
A Budżet i finanse
A Informacje niepublikowane
A Oferty Pracy
A Konkurs ofert
A Informator budżetowy
A Instrukcja obsługi
A Organizacje Pozarządowe
A Wybory
A Składowanie odpadów niebezpiecznych
A Środowisko
A Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
A Ogłoszenia o konkursach
A Ogłoszenia
A Obwieszczenia
A Skarżyska Karta Dużej Rodziny
A Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
A Petycje
A Działalność lobbingowa
A Konsultacje społeczne
A Budżet Obywatelski
A Skarżyski Program Seniora
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
A» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
A» Zapytanie ofertowe
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
  • Jednostki podległe
  • Zespół Szkół Publicznych Nr 1
  • Szkoła Podstawowa Nr 13
  • Statut szkoły

    Statut szkoły

    S T A T U T

    Szkoły Podstawowej nr 13

    im. mjr. H. Dobrzańskiego „Hubala“

    w Skarżysku-Kamiennej













    - 2 -

    SPIS TREŚCI:


    ROZDZIAŁ I: NAZWA SZKOŁY.

    ROZDZIAŁ II: INNE INFORMACJE O SZKOLE.

    ROZDZIAŁ III: CELE I ZADANIA SZKŁY.

    ROZDZIAŁ IV: ORGANA SZKOŁY I ICH KOMPETENCJE.
    · DYREKTOR SZKOŁY
    · RADA PEDAGOGICZNA
    · SAMORZĄD UCZNIOWSKI
    · RADA RODZICÓW
    ROZDZIAŁ V: ORGANIZACJA SZKOŁY
    · ŚWIETLICA SZKOLNA
    · BIBLIOTEKA SZKOLNA

    ROZDZIAŁ VI: ZADANIA NAUCZYCIELI I INNYCH
    PRACOWNIKÓW SZKOŁY

    ROZDZIAŁ VII: ZASADY PRZYJMOWANIA UCZNIÓW DO SZKOŁY
    ORAZ ICH PRAWA I OBOWIĄZKI

    ROZDZIAŁ VIII: POSTANOWIENIA KOŃCOWE




    WYKAZ ZAŁĄCZNIKÓW DO STATUTU:

    ZAŁ. nr 1: WEWNĄTRZSZKOLNY SYSTEM OCENIANIA UCZNIÓW
    ZAŁ. nr 2: PROGRAM WYCHOWAWCZY I PROFILAKTYCZNY
    ZAŁ. nr 3: REGULAMIN RADY PEDAGOGICZNEJ
    ZAŁ. nr 4: REGULAMIN SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO
    ZAŁ. nr 5: REGULAMIN RADY RODZICÓW






    - 3 -

    ROZDZIAŁ I : NAZWA SZKOŁY :

    1 Zespół Szkół Publicznych nr 1
    Szkoła Podstawowa nr 13
    im. mjr. H.Dobrzańskiego „HUBALA”

    2. Siedziba szkoły:

    ul. Sezamkowa 23
    26-110 Skarżysko- Kamienna .

    ROZDZIAŁ II: INNE INFORMACJE O SZKOLE :

    1. Szkołę prowadzi Rada Miasta w Skarżysku-Kamiennej .
    Swoje zadania realizuje przy pomocy Wydziału Oświaty
    i Zdrowia Urzędu Miasta.
    2. Nadzór pedagogiczny prowadzi Kurator Oświaty w Kielcach, który
    realizuje swoje zadania przy pomocy Powiatowego Zespołu Wizytatorów
    w Skarżysku- Kamiennej. 3..Czas trwania cyklu kształcenia w szkole trwa sześć lat.
    4.. Edukacja szkolna przebiega w dwóch etapach:
    a/ Etap I: nauczanie zintegrowane kl, I-III,
    b/ Etap II: nauczanie blokowe kl. IV-VI.
    5. Nauka w zakresie szkoły podstawowej jest obowiązkowa
    6. Nauczanie w zakresie ramowych planów nauczania i zajęć pozalekcyjnych jest
    bezpłatne.
    7. Szkoła przeprowadza rekrutację uczniów w oparciu o zasadę
    powszechnej dostępności.

    ROZDZIAŁ II:
    CELE I ZADANIA SZKOŁY :

    1. Szkoła realizuje cele i zadania określone w ustawie oświatowej
    respektując Konstytucję RP, zasady nauk pedagogicznych, zobowiązania
    wynikające z Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka ONZ,
    Konwencji o Prawach Dziecka a w szczególności :
    1/ umożliwia uczniom zdobywanie wiedzy i umiejętności niezbędnych
    do uzyskania świadectwa ukończenia szkoły,

    - 4 -

    2/ umożliwia absolwentom dokonania świadomego wyboru dalszego
    kierunku kształcenia,
    3/ umożliwia uczniom podtrzymanie poczucia tożsamości narodowej ,
    własnej historii i kultury,
    4/ sprawuje opiekę nad uczniami podczas zajęć obowiązkowych,
    nadobowiązkowych, pozalekcyjnych, zajęciach zorganizowanych
    poza terenem szkoły, w trakcie wycieczek szkolnych odpowiednio
    do ich potrzeb i możliwości szkoły.


    2. Szkoła realizuje swoje zadania poprzez:

    1/ podejmowanie takich działań dydaktycznych, wychowawczych
    i opiekuńczych, które kierowane są dobrem uczniów, troską o jego zdrowie,
    poszanowanie godności osobistej i jego bezpieczeństwa
    2/ umożliwianie uczniom rozwoju ich talentów i zainteresowań
    poznawczych, artystycznych i sportowych,
    3/ dostosowanie treści, metod i organizacji nauczania do możliwości
    psychofizycznych uczniów, a także możliwości korzystania z opieki
    psychologicznej i specjalnych form pracy dydaktycznej,
    4/ wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny,
    5/ podejmowanie działań zmierzających do promowania ochrony zdrowia
    poprzez:
    - realizację ścieżki edukacyjnej prozdrowotnej w różnych
    blokach przedmiotowych
    - lekcje wychowawcze, prelekcje, filmy edukacyjne służące promocji i
    ochronie zdrowia
    - szkolenie nauczycieli i uczniów w zakresie pierwszej pomocy
    - zapoznanie uczniów i rodziców z zasadami bezpieczeństwa
    w szkole i w drodze do szkoły.

    3. Wewnątrzszkolny System Oceniania uczniów określa Rada Pedagogiczna szkoły w formie załącznika do statutu / załącznik nr 1 /

    4. Program wychowawczy i profilaktyczny szkoły uchwala Rada Pedagogiczna po zasięgnięciu opinii Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego
    / załącznik nr 2 /.

    5. Szkoła organizuje dla uczniów zajęcia dodatkowe w postaci zajęć wyrównawczych dla uczniów wymagających pomocy oraz zajęcia pozalekcyjne, dostosowane do potrzeb i uzdolnień uczniów.



    -5-

    6. Szkoła w ramach swoich możliwości organizuje opiekę i pomoc uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych lub losowych potrzebna jest pomoc, wsparcie, w tym również pomoc materialna poprzez:

    1) zapewnienie uczniom opieki w świetlicy szkolnej oraz kierowanie uczniów do świetlic środowiskowych

    2) organizację zajęć wyrównawczych, korekcyjno- kompensacyjnych, gimnastyki korekcyjnej, rewalidacyjnych oraz innych zajęć pozalekcyjnych

    3) wnioskowanie do MOPS, PCK a także innych organizacji o przyznawanie dofinansowania do obiadów i udzielanie pomocy rzeczowej

    4) pomoc w nawiązywaniu kontaktów z instytucjami i urzędami w celu
    rozwiązywania trudnych sytuacji rodzinnych

    7. Szkoła współdziała z instytucjami świadczącymi poradnictwo oraz
    specjalistyczną pomoc dzieciom i rodzinom, takimi jak:
    - Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna
    - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej
    - Polski Czerwony Krzyż
    - Towarzystwo Przyjaciół Dzieci
    - Sąd Rodzinny, Sąd dla Nieletnich
    - Policja
    - Placówki Służby Zdrowia
    - świetlice środowiskowe
    - Ośrodek Profilaktyki i Leczenia Uzależnień
    - organizacje kościelne


    ROZDZIAŁ IV:

    ORGANA SZKOŁY I ICH KOMPETENCJE:


    1. Organami szkoły są:
    a/ Dyrektor Szkoły;
    b/ Rada Pedagogiczna;
    c/ Samorząd Uczniowski;
    d/ Rada Rodziców.
    -6-
    2. Powyższe organa mają prawo:
    a) działać i podejmować decyzje w ramach swoich kompetencji określonych
    ustawą,
    b) rozwiązywać sytuacje konfliktowe wewnątrz szkoły,
    c) informować o podejmowanych decyzjach i planowanych działaniach.

    3. Szczegółowe zadania i obowiązki organów szkoły stanowią załącznik do
    niniejszego statutu.

    4. Organa szkoły współpracują ze sobą przy podejmowaniu ważnych decyzji
    dotyczących działalności szkoły poprzez:
    a) uczestnictwo swych przedstawicieli na zebraniach plenarnych,
    b) opiniowanie projektowanych uchwał i statutu szkoły,
    c) informowanie o podjętych działaniach poprzez dyrektora szkoły.

    5. Rada Pedagogiczna może występować do organu sprawującego nadzór
    pedagogiczny nad szkołą z wnioskami o zbadanie i dokonanie oceny działalności
    szkoły, jej dyrektora lub innego nauczyciela po zasięgnięciu opinii Rady
    Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

    6. Rada Pedagogiczna może występować z wnioskami do organu prowadzącego
    szkołę o odwołanie z funkcji dyrektora lub do dyrektora o odwołanie
    nauczyciela z innej funkcji kierowniczej w szkole, po zasięgnięciu opinii
    Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

    7. Dyrektor szkoły może wstrzymać wykonanie uchwał organów szkoły
    niezgodnych z przepisami prawa lub interesem szkoły. W takim przypadku,
    w terminie dwóch tygodni uzgadnia sposób postępowania w sprawie będącej
    przedmiotem sporu. W przypadku braku uzgodnienia przekazuje sprawę do
    rozstrzygnięcia organowi bezpośrednio nadzorującemu szkołę.


    DYREKTOR SZKOŁY :

    1. Dyrektor szkoły jest kierownikiem i organizatorem całokształtu działalności szkoły, realizuje zadania na zasadzie jednoosobowego kierownictwa i jednoosobowej odpowiedzialności
    1/ kieruje bieżącą działalnością dydaktyczno-wychowawczą szkoły
    oraz reprezentuje ją na zewnątrz,
    2/ jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w szkole
    nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami,
    3/ prowadzi politykę kadrową, określa zakres obowiązków wice-
    dyrektora , nauczycieli i pracowników niepedagogicznych,
    4/ przyznaje nagrody i wymierza kary porządkowe nauczycielom
    i innym pracownikom szkoły,
    -7-

    5/ występuje z wnioskiem o odznaczenia, nagrody i wyróżnienia
    dla pracowników szkoły, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej,
    6/ dysponuje środkami określonymi w planie finansowym
    zaopiniowanym przez radę pedagogiczną i ponosi
    odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie , a także
    organizuje administracyjną, finansową i gospodarczą obsługę szkoły.
    7/ tworzy i doskonali warunki organizacyjne, materialne i techniczne
    dla wszechstronnego rozwoju uczniów, udziela im pomocy
    dydaktycznej, opiekuńczej i wychowawczej oraz materialnej w ramach
    posiadanych środków,
    8/ tworzy warunki do rozwijania samorządności, aktywności, uzdolnień
    uczniów, wspiera działalność samorządu szkolnego,
    9/ sprawuje nadzór pedagogiczny i prowadzi kontrolę wewnętrzną.
    Wnioski przedstawia radzie pedagogicznej przynajmniej dwa razy
    w roku,
    10/ stwarza warunki sprzyjające postępowi pedagogicznemu .inspiruje
    nauczycieli do działań innowacyjnych,
    11/ realizuje, analizuje i składa sprawozdania radzie pedagogicznej
    odnośnie realizacji uchwał i wniosków podjętych na radzie,
    12/ zapewnia odpowiedni stan bezpieczeństwa i higieny pracy,
    13/ egzekwuje przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy,
    14/ sprawuje nadzór nad działalnością administracyjno-gospodarczą
    i majątkiem szkoły oraz określa zakres odpowiedzialności poszcze-
    gólnych pracowników za powierzony im majątek: powołuje komisję
    inwentaryzacyjną i kasacyjną,
    15/ w przypadku stwierdzenia zaniedbań w pracy nauczyciela
    lub innego pracownika szkoły, może pozbawić pracownika premii
    motywacyjnej lub premii regulaminowej ,
    16/ współpracuje z ogniwami związkowymi działającymi na terenie
    szkoły. Zasady współpracy regulują odrębne przepisy.


    RADA PEDAGOGICZNA:

    l. W skład Rady Pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni
    w szkole.
    2. W zebraniach Rady Pedagogicznej mogą brać udział z głosem doradczym osoby
    zaproszone przez jej przewodniczącego, za zgodą lub na wniosek Rady
    Pedagogicznej zgodnie z art. 40 ust. 3 ustawy z dn. 07. 09. 1991r.
    3. Przewodniczącym Rady Pedagogicznej jest dyrektor szkoły, który przygotowuje
    i prowadzi zebrania Rady Pedagogicznej oraz jest odpowiedzialny za
    zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania.


    -8-

    4. Do kompetencji Rady Pedagogicznej należy:

    l/ zatwierdzanie planów pracy szkoły,
    2/ podejmowanie uchwał w sprawie zatwierdzenia klasyfikacji i promocji uczniów,
    3/ podejmowanie uchwał w sprawie eksperymentu pedagogicznego,
    4/ opiniowanie planów organizacyjnych szkoły, tygodniowego planu
    zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych,
    5/ opiniowanie wniosków dyrektora szkoły o przyznanie nauczycielom wyróżnień, nagród i odznaczeń ( Kuratora, Ministra, Prezydenta Miasta),
    6/ opiniowanie propozycji dyrektora szkoły w sprawach przydziału
    nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia
    zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych,
    wychowawczych i opiekuńczych,
    7 / współpraca z Radą Rodziców, Samorządem Uczniowskim oraz szkolną
    służbą zdrowia,
    8/ opiniowanie planu finansowego szkoły.

    5. Dyrektor szkoły może wstrzymać wykonywanie uchwał Rady Pedagogicznej
    jeżeli są sprzeczne z prawem.

    6. Uchwały Rady Pedagogicznej zapadają zwykłą większością głosów przy
    udziale co najmniej połowy jej członków.

    7. Głosowanie odbywa się w sposób jawny o ile nie zadecyduje zwykłą
    większością głosów o głosowaniu tajnym. W sprawach personalnych
    winno być głosowanie tajne.

    8. Zebrania Rady mogą być organizowane z inicjatywy przewodniczącego,
    organu prowadzącego szkołę, organu sprawującego nadzór pedagogiczny oraz
    co najmniej 2/3 członków Rady Pedagogicznej.

    9. Rada Pedagogiczna pracuje na zebraniach plenarnych ( 3 razy w roku
    szkolnym) i roboczych ( w zależności od ustalonego harmonogramu
    lub potrzeb) .

    10. Członek Rady Pedagogicznej zobowiązany jest:
    1/ rzetelnie realizować zadania dydaktyczno-wychowawcze i opiekuńcze,
    2/ stale doskonalić swoje umiejętności zawodowe,
    3/ czynnie uczestniczyć we wszystkich zebraniach i pracach Rady,
    4/ realizować uchwały Rady,
    5/ bezwzględnie przestrzegać tajemnicy obrad.

    -9-

    11. Rada może powołać stałe lub tymczasowe komisje lub zespoły do zbadania
    wybranych zagadnień statutowej działalności szkoły.

    12. W zebraniach Rad Pedagogicznych nie mogą uczestniczyć, ani być
    obecne i zaproszone osoby, które chcą prowadzić agitację polityczną,
    ideologiczną czy partyjną.

    13. W pracach Rady Pedagogicznej mogą uczestniczyć przedstawiciele organu
    prowadzącego szkołę, samorządu uczniowskiego.

    14. Rady Pedagogiczne są protokołowane i podpisywane przez protokolanta
    i przewodniczącego rady.

    15. Członkowie Rady wnoszą poprawki i zatwierdzają protokół na najbliższym
    zebraniu Rady Pedagogicznej.

    16. Dostęp do księgi protokołów ma dyrektor szkoły, członkowie Rady
    Pedagogicznej oraz organ prowadzący lub kontrolujący szkołę
    pod względem pedagogicznym.

    17. Księga protokołów posiada ponumerowane strony, jest przesznurowana
    i opieczętowana.

    18. Rada Pedagogiczna ustala regulamin swojej działalności zgodny
    ze statutem / załącznik nr 3 /.


    SAMORZĄD UCZNIOWSKI:

    1. Samorząd Uczniowski jest jedyną samorządną organizacją uczniów
    szkoły.

    2. Samorząd Uczniowski działa w oparciu o uchwalony regulamin
    / załącznik nr 4 /. W regulaminie są zawarte szczegółowe zasady jego uchwalania oraz wyborów do Samorządu Uczniowskiego.

    3. Regulamin Samorządu jest zgodny ze statutem szkoły.

    4. Samorząd Uczniowski może przedstawić Radzie Pedagogicznej, Radzie
    Rodziców oraz dyrektorowi wnioski i opinie we wszystkich sprawach,
    w szczególności dotyczących realizacji praw uczniów takich jak :

    l/ prawo do zapoznania się z programem nauczania oraz stawianymi
    przez nauczyciela wymaganiami,
    -10-

    2/ prawo od jawnej i umotywowanej oceny postępów w nauce i zachowaniu,
    3/ prawo do organizacji życia szkolnego,
    4/ prawo do redagowania i wydawania gazetki szkolnej,
    5/ prawo organizowania działalności kulturalnej , oświatowej ,sportowej
    oraz rozrywkowej zgodnie z własnymi potrzebami organizacyjnymi,
    w porozumieniu z dyrektorem,
    6/ prawo wyboru nauczyciela sprawującego funkcję opiekuna Samo-
    rządu Uczniowskiego.



    RADA RODZICÓW:

    l. W szkole działa Rada Rodziców stanowiąca samorządną reprezentację
    rodziców uczniów zgodnie z ustawą o systemie oświaty.

    2. Rada Rodziców uchwala regulamin swojej działalności, który jest zgodny
    ze statutem szkoły / załącznik nr 5 /.

    3. Działalność Rady Rodziców w szczególności dotyczy :
    1 / współdziałania w bieżącym realizowaniu zadań dydaktyczno-
    wychowawczych szkoły oraz perspektywicznym programowaniu
    pracy szkoły,
    2 / pomocy w doskonaleniu, organizacji i warunków pracy szkoły,
    3 / organizowaniu działań mających na celu podnoszenie kultury
    pedagogicznej w rodzinie, szkole i środowisku lokalnym.

    4. W celu wspierania działalności statutowej szkoły Rada Rodziców może
    gromadzić fundusze z dobrowolnych składek rodziców oraz innych
    źródeł. Zasady wydatkowania funduszu Rady Rodziców określa regulamin
    o którym mowa w pkt. 2.

    5. Rodzice i nauczyciele współdziałają ze sobą w sprawach wychowania
    i kształcenia dzieci poprzez stałe i bezpośrednie kontakty z wychowawcami
    klas i nauczycielami uczącymi ( zebrania szkolne, ogólne zebrania rodziców
    i Rady Rodziców).

    Rodzice mają prawo do :

    1/ znajomości zadań i zamierzeń dydaktyczno-wychowawczych w danej
    klasie i szkole,
    2/ znajomości przepisów dotyczących oceniania, klasyfikowania
    promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów,
    3/ uzyskiwania w każdym czasie rzetelnej informacji na temat swego
    -11-

    dziecka, jego zachowania , postępów i przyczyn trudności w nauce,
    4/ uzyskiwania informacji i porad w sprawach wychowania i dalszego
    kształcenia swojego dziecka,
    5/ wyrażania i przekazywania organowi sprawującemu nadzór pedagogiczny
    opinii na temat pracy szkoły,

    6. Organizowanie przez szkołę stałych spotkań z rodzicami w celu
    wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze, z tym ,
    że spotkania takie nie powinny być organizowane rzadziej niż raz
    na kwartał.

    7. Zasady współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów
    między nimi:

    a/ Każdy organ szkoły może włączyć się do rozstrzygania konkretnego problemu
    szkoły, nie naruszając kompetencji innego organu; może wyrazić swoją opinię
    oraz propozycję rozwiązania sporu.
    b/ Organy szkoły mogą prowadzić bieżącą wymianę informacji, zapraszać na
    spotkania w celu wymiany poglądów.
    c/ Konflikty pomiędzy organami szkoły rozwiązywane są w drodze negocjacji,
    dyskusji, perswazji.
    d/ W przypadku nie osiągnięcia porozumienia wewnątrz szkoły, Dyrektor Szkoły
    zobowiązany jest poinformować o konfliktowej sytuacji organ prowadzący oraz
    organ sprawujący nadzór pedagogiczny.


    ROZDZIAŁ V:

    ORGANIZACJA SZKOŁY:

    l. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział złożony z uczniów,
    którzy w jednorocznym kursie nauki danego roku szkolnego uczą się wszystkich
    przedmiotów obowiązkowych, określonych planem nauczania zgodnym z
    wybranym programem dla danej klasy, dopuszczonym do użytku szkolnego.

    2. Uczniowie podzieleni są na klasy I-VI, w których realizowane są podstawowe cele i zadania szkoły.

    3. Cykl kształcenia w szkole dzieli się na dwa etapy edukacyjne:
    a) I - kształcenie zintegrowane I-III;
    b) II - klasy IV-VI.
    · Rok szkolny dzieli się na dwa semestry:
    a) I semestr trwa od 01 września do końca tygodnia poprzedzającego
    rozpoczęcie ferii zimowych;

    -12-

    b) II semestr od pierwszego tygodnia po feriach zimowych do końca
    zajęć szkolnych w danym roku szkolnym.

    4. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne realizowane są we wszystkich klasach przez pięć dni w tygodniu, tj. od poniedziałku do piątku. Dopuszcza się realizację zajęć w soboty tylko wtedy, gdy są odpracowywane z innego dnia tygodnia.

    5. Organizację stałych, obowiązkowych i nadobowiązkowych zajęć
    dydaktycznych i wychowawczych określa tygodniowy rozkład zajęć ustalony
    przez dyrektora szkoły na pod stawie zatwierdzonego arkusza organizacyjnego
    z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy umysłowej ucznia.

    6. W szkole, która liczy co najmniej 12 oddziałów tworzy się stanowisko
    wicedyrektora, do którego obowiązków należy:
    - kształtowanie właściwej atmosfery i dyscypliny pracy w szkole,
    - zapewnienie warunków pełnej realizacji programów nauczania i wychowania, opieki wychowawczej w klasach I – VI.
    - tworzenie właściwego klimatu dla postępu pedagogicznego,
    - szczegółowy zakres obowiązków wicedyrektora określa dyrektor szkoły.
    7. Inne stanowiska kierownicze mogą być tworzone przez dyrektora za zgodą
    organu prowadzącego.

    8. Podstawową formą pracy szkoły są zajęcia dydaktyczno- wychowawcze
    prowadzone w systemie klasowo-lekcyjnym.

    9. Godzina lekcyjna trwa 45 minut. Przerwy międzylekcyjne (po 10 minut, w tym
    dwie przerwy po 20 minut).

    10. Czas trwania poszczególnych zajęć w klasach I-III ustala nauczyciel
    prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć.

    11. Zajęcia edukacyjne obowiązkowe rozpoczynają się o godzinie 8:00.

    12. Terminy rozpoczynania i kończenia zajęć dydaktyczno- wychowawczych,
    przerw świątecznych oraz ferii zimowych i letnich określają przepisy
    w sprawie organizacji roku szkolnego.

    13. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku
    szkolnym określa arkusz organizacyjny szkoły opracowany przez dyrektora
    szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa
    w przepisach w sprawie ramowych planów nauczania- do 30 kwietnia każdego
    roku. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę,
    do 31 maja danego roku.

    -13-

    14. W arkuszu organizacyjnym szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę
    pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska
    kierownicze, ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych, finansowych ze środków
    przydzielonych przez organ prowadzący szkołę.

    15. W szkole tworzy się oddziały integracyjne po uprzednim stworzeniu
    odpowiednich warunków społecznych / Decyzja Rady Pedagogicznej, zgoda
    rodziców dzieci uczęszczających do klasy oraz zgoda organu prowadzącego /.

    16. W oddziałach integracyjnych zajęcia prowadzą nauczyciele posiadający
    kwalifikacje do pracy z uczniem niepełnosprawnym i do prowadzenia
    zajęć rewalidacyjnych. Zajęcia w klasie integracyjnej prowadzi dwóch
    nauczycieli: prowadzący i wspierający.

    17. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor szkoły,
    z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy
    rozkład zajęć określający organizację stałych, obowiązkowych
    i nadobowiązkowych zajęć edukacyjnych.

    18. Oddział można dzielić na grupy na zajęciach z języków obcych
    i informatyki oraz na zajęciach, da których z treści programu nauczania wynika
    konieczność prowadzenia ćwiczeń.

    19. Podział na grupy jest obowiązkowy na zajęciach z języków obcych
    i informatyki w oddziałach liczących powyżej 24 uczniów .

    20. W przypadku oddziałów liczących odpowiednio mniej niż 24 uczniów lub
    mniej niż 30 uczniów podziału na grupy na zajęciach, o których mowa
    w punkcie 21 można dokonać za zgodą organu prowadzącego szkołę.

    21. Zajęcia z wychowania fizycznego prowadzone są w grupach liczących
    od 12 do 26 osób.

    22. Liczba uczniów w oddziałach integracyjnych powinna wynosić
    od 15 do 20, w tym od 3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.

    23. Dopuszcza się w uzasadnionych przypadkach prowadzenie zajęć edukacyjnych
    w czasie od 30 do 60 minut zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć ustalony
    w tygodniowym rozkładzie zajęć.

    24. W oddziałach integracyjnych nauczyciele prowadzą zajęcia wg ustalonego
    planu dostosowując czas zajęć i przerw do aktywności uczniów.

    -14-

    Świetlica

    25. Pracą świetlicy kieruje kierownik świetlicy, który sprawuje nadzór
    pedagogiczny nad podległymi pracownikami oraz nad działalnością administracyjno- gospodarczą świetlicy.

    26. Dla uczniów, którzy musza przebywać w szkole ze względu na czas pracy ich
    rodziców /prawnych opiekunów/ szkoła organizuje świetlicę.
    l/ W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych.
    Liczba uczniów w grupie nie powinna przekraczać 25 .
    2/ Świetlica jest pozalekcyjną formą wychowawczo- opiekuńczej
    działalności szkoły i pracuje w godzinach 7:30 do 15:30
    3/ Zajęcia świetlicowe odbywają się w odpowiednich pomieszczeniach
    wyposażonych w sprzęt i pomoce naukowe.
    4/ Świetlica, prowadzi zajęcia zgodnie z rozkładem zajęć dydaktyczno-
    wychowawczych szkoły przestrzegając zasady pięciu dni pracy
    nauczyciela w tygodniu.
    5/ Zakres zajęć i czas pracy świetlicy w dni wolne od pracy i w czasie
    przerw świątecznych określa dyrektor szkoły stosownie do potrzeb.
    6/ Świetlica prowadzi dożywianie dla wszystkich chętnych uczniów .
    Posiłki są spożywane w jadalni szkolnej . Odpłatność za posiłki ustala się
    zgodnie z przepisami.

    7/ Do zadań świetlicy należy :
    - organizowanie warunków dla uczniów do nauki własnej
    oraz pomocy w nauce,
    - organizowanie gier i zabaw ruchowych oraz zajęć
    z wychowania fizycznego w pomieszczeniach świetlicy
    i na powietrzu,
    - organizowanie zajęć rozwijających uzdolnienia i zamiłowania
    uczniów zwłaszcza : plastyczne, muzyczne, teatralne ,
    kształtowanie nawyków higieny i czystości oraz dbałość
    o zachowanie zdrowia,
    - współdziałanie z rodzicami uczniów uczestniczących
    w zajęciach świetlicowych.
    8/ Rodzice zobowiązani są do odbioru dziecka ze świetlicy najpóźniej
    o godzinie 15.30.
    9/ Uczeń bez pisemnej prośby rodziców lub prawnych opiekunów, nie
    może opuścić wcześniej zajęć świetlicowych.
    10/ Obowiązki ucznia korzystającego z świetlicy:
    - regularne korzystanie z zajęć,
    - usprawiedliwienie swojej nieobecności,
    - nienaganne zachowanie w czasie zajęć:
    - poszanowanie sprzętu;
    -15-

    - dbanie o estetykę pomieszczeń świetlicy;
    - regularne uiszczanie opłat za obiady;
    - przestrzeganie regulaminu świetlicy;
    - respektowanie poleceń nauczyciela-wychowawcy.
    11/ W ramach zajęć świetlicowych opieką objęci są także uczniowie
    klas I-IV, którzy nie uczęszczają na lekcje religii

    Biblioteka

    27. Dla realizacji potrzeb i zainteresowań uczniów szkoła prowadzi
    bibliotekę szkolną, która jest jedną z pracowni szkolnych.

    1/ Z biblioteki mogą korzystać: uczniowie, nauczyciele i inni
    pracownicy szkoły, rodzice, a także inne osoby za zgodą dyrektora szkoły.
    2/ Pomieszczenia biblioteki szkolnej umożliwiają:
    a/ gromadzenie i opracowywanie zbiorów,
    b/ korzystanie ze zbiorów w czytelni i wypożyczanie
    ich poza bibliotekę,
    c/ prowadzenie przysposobienie czytelniczo-informacyjnego
    uczniów ( w grupach bądź oddziałach).
    3/ Godziny pracy biblioteki umożliwiają dostęp do ich zbiorów
    podczas zajęć lekcyjnych i po ich zakończeniu.

    4/ Biblioteka szkolna realizuje zadania w szczególności:
    a/ stwarza warunki do utrwalenia, pogłębiania oraz rozszerzenia
    wiadomości i umiejętności uczniów nabywanych zarówno na
    lekcjach, jak i na zajęciach pozalekcyjnych, rozwijania ich
    zainteresowań, uzdolnień,
    b/ pomaga nauczycielom w rozwijaniu u uczniów aktywności
    samodzielności myślenia przygotowuje do czynnego uczestniczenia
    życiu kulturalnym szkoły, we wzbogacaniu znajomości języka
    ojczystego, wyrabianiu wrażliwości na treść i formę książki,
    kształtowaniu zamiłowań czytelniczych,
    c/ jest ośrodkiem pracy uczniów i nauczycieli z książką, czasopismem
    i innymi materiałami bibliotecznymi oraz miejscem upowszechniania
    lektury pedagogicznej.

    5/ Zadania bibliotekarza szkolnego :
    Prace organizacyjno-techniczne:
    a/ ewidencja materiałów bibliotecznych,
    b/ opracowanie biblioteczne zbiorów:



    -16-

    -opracowanie techniczne,
    -katalogowanie zgodnie z zasadami obowiązującymi
    w bibliotekarstwie,
    -klasyfikowanie według systemu działowego i UKD,
    c/ organizacja warsztatu informacyjnego:
    -wydzielanie księgozbioru podręcznego do czytelni,
    - prowadzenie katalogów ( alfabetycznego, rzeczowego,
    filmów video, ilustrowanego ),
    d/ prowadzenie dokumentacji pracy biblioteki,
    e/ konserwacja księgozbioru,
    f/ selekcja księgozbioru,

    Praca pedagogiczna bibliotekarza:
    g/ udostępnianie zbiorów - wypożyczanie do domu,
    udostępnianie w czytelni,
    h/ wyświetlanie filmów w sali projekcyjnej,
    i/ udzielanie informacji bibliotecznych, bibliograficznych,
    rzeczowych i tekstowych,
    j/ organizowanie różnych form inspiracji czytelnictwa
    i rozwijanie kultury czytelniczej uczniów np. konkursy,
    wystawy itp.
    k/ praca z aktywem bibliotecznym,
    l/ współpraca z dyrekcją szkoły, nauczycielami, rodzicami
    i instytucjami wychowawczymi,
    m/ samokształcenie i doskonalenie zawodowe.

    6/ Biblioteka opracowuje własny regulamin.

    30. Zasady rekrutacji uczniów:

    l/ Nauka jest obowiązkowa do ukończenia 18 roku życia.
    2/ Obowiązek szkolny dziecka rozpoczyna się z początkiem roku
    szkolnego, w tym roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 7 lat
    oraz trwa aż do ukończenia szkoły podstawowej, a następnie gimnazjum.
    3/ Na wniosek rodziców naukę w szkole podstawowej może rozpocząć
    dziecko, które przed dniem pierwszego września kończy sześć lat i wykazuje psychofizyczną dojrzałość do podjęcia nauki szkolnej.
    4/ Decyzję o wcześniejszym przyjęciu dziecka do szkoły podstawowej
    podejmuje dyrektor szkoły po zasięgnięciu opinii poradni
    psychologiczno-pedagogicznej.





    -17-

    ROZDZIAŁ VI:

    NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY SZKOŁY:

    I. W szkole zatrudnia się nauczycieli, pracowników ekonomiczno-administracyjnych oraz pracowników obsługi. Zasady zatrudniania pracowników szkoły określają odrębne przepisy.
    l. Nauczyciel prowadzi pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą

    i jest odpowiedzialny za jakość tej pracy oraz bezpieczeństwo
    powierzonych jego opiece uczniów.

    2. Oddziałem opiekuje się nauczyciel-wychowawca. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej wskazane jest, aby nauczyciel wychowawca opiekował się tym samym oddziałem w ciągu danego etapu edukacyjnego.

    3. Formy spełniania zadań nauczyciela wychowawcy powinny być dostosowane do wieku uczniów, ich potrzeb oraz warunków środo-
    wiskowych szkoły, a także spójne ze szkolnym programem wychowania

    4. Tygodniowy czas pracy nauczyciela wynosi 40 godzin.

    5. W klasach integracyjnych nauczyciel zobowiązany jest do naucza-
    nia wielopoziomowego w ramach wspólnego programu nauczania
    przy treściach programowych dostosowanych do potrzeb dzieci
    (w zakresie treści, tempa, ilości, stopnia trudności z zastosowaniem
    aktywnych metod i praktycznych działań).

    6. Podstawowymi zadaniami nauczyciela są :
    - odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo uczniów,
    - dbałość o prawidłowy przebieg procesu edukacyjnego,
    - dbałość o pomoce dydaktyczne i sprzęt szkolny,
    - wspieranie rozwoju psychofizycznego uczniów, ich zdolności i
    zainteresowań,
    - bezstronność i obiektywność w ocenie uczniów, udzielanie pomocy w
    przezwyciężeniu niepowodzeń szkolnych w oparciu o rozpoznanie
    potrzeb uczniów,
    - współpracowanie z pedagogiem szkolnym,
    - doskonalenie umiejętności dydaktycznych i podnoszenie poziomu
    wiedzy merytorycznej,
    - czynne uczestnictwo w życiu szkoły i środowiska lokalnego.

    -18-

    7. Nauczyciel informuje rodziców, uczniów, wychowawcę klasy, dyrektora
    szkoły pedagoga a także Radę Pedagogiczną o wynikach edukacyjno-
    - wychowawczych swoich uczniów.
    8. Nauczyciel jest zobowiązany do prowadzenia dokumentacji procesu
    edukacyjnego ucznia.


    II. Uprawnienia nauczycieli

    l. Nauczyciel decyduje w sprawie doboru programu nauczania, metod, form organizacyjnych, podręczników i środków dydaktycznych w nauczaniu przedmiotu, koła zainteresowań.
    2. Decyduje o bieżącej, semestralnej i rocznej ocenie postępów swoich uczniów.
    3. Nauczyciel wnioskuje w sprawie nagród i wyróżnień a także kar dla swoich
    uczniów .

    III. Zespoły nauczycielskie

    1. W ramach WDN nauczyciele pracują w zespołach przedmiotowych, wychowa wczych oraz problemowo-zadaniowych wynikających z aktualnych potrzeb szkoły.

    2. Pracą zespołu kieruje przewodniczący (lider) powoływany przez dyrektora
    szkoły na wniosek zespołu .

    3. Cele i zadania zespołu:

    1/ Organizowanie współpracy nauczycieli dla uzgodnienia sposobów realizacji
    programów nauczania i systemu wychowawczego, uzgadnianie decyzji
    w sprawie wyboru programów oraz ich modyfikowanie w miarę potrzeb.
    2/ Dbałość o prawidłowy cykl przemian rozwojowych we wszystkich sferach
    osobowości ucznia, zwłaszcza w sferze moralnej, intelektualnej i uczuciowej.
    3/ Opracowanie kryteriów oceniania uczniów.
    4/ Opiniowanie programów autorskich, innowacji i eksperymentów.
    5/ Organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego nauczycieli.


    IV. 1/ Pedagog szkolny - jest inicjatorem, organizatorem i koordynatorem
    działań podejmowanych przez szkołę, wspierającym proces
    rozwoju i uczenia się uczniów.

    2/ Do zadań pedagoga należy:
    - analizowanie we współpracy z wychowawcami klas warunków
    rozwoju i uczenia się uczniów, rozeznawanie ich potrzeb.
    - współdziałanie z Radą Pedagogiczną dyrekcją szkoły

    -19-

    w ustalaniu zadań opiekuńczo wychowawczych oraz
    specyficznych działań wspierających rozwój uczniów,
    - współorganizowanie różnych form pomocy specjalistycznej
    uczniom przejawiającym trudności w rozwoju i uczeniu się,
    - organizowanie opieki i pomocy materialnej uczniom
    znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej,

    3/ Pedagog szkolny współdziała z osobami, organizacjami
    i instytucjami zajmującymi się problemami pomocy specjalistycznej
    w zakresie opieki i wychowania poprzez:
    - wczesną diagnozę problemów rodzinnych i szkolnych uczniów,
    - działalność profilaktyczną,
    - działalność informacyjną,
    - wyrażanie opinii o przyznaniu pomocy w zakresie dożywiania oraz rzeczowej,
    - interwencję w trudnych sytuacjach rodzinnych lub zagrożenia niedostosowaniem społecznym.



    ROZDZIAŁ VII :

    ZASADY PRZYJMOWANIA UCZNIÓW DO SZKOŁY
    ORAZ ICH PRAWA I OBOWIĄZKI:

    1. Do klasy pierwszej sześcioletniej szkoły podstawowej przyjmowane
    są dzieci, które w danym roku kalendarzowym kończą 7 lat
    i nie odroczono im obowiązku szkolnego na podstawie art. 16
    ust: 3 ustawy , a także dzieci, w stosunku do których wyrażono
    zgodę na wcześniejsze przyjęcie do szkoły na podstawie art. 16
    ust. l ustawy.

    2. Dziecko jest zapisywane do klasy pierwszej sześcioletniej szkoły
    podstawowej z rocznym wyprzedzeniem.

    3. Do sześcioletniej szkoły podstawowej przyjmuje się :
    l/ z urzędu – dzieci zamieszkałe w obwodzie danej szkoły,
    2/ na prośbę rodziców ( prawnych opiekunów)-dzieci zamieszkałe
    poza obwodem szkoły, jeśli w odpowiedniej klasie są
    wolne miejsca.

    4. Do klasy programowo wyższej szkoły podstawowej przyjmuje
    się uczniów na podstawie :
    -20-

    l/ świadectwa ukończenia klasy niższej w szkole publicznej
    lub w szkole niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej
    tego samego typu oraz odpisu arkusza ocen wydanego przez
    szkołę z której uczeń odszedł,

    2/ pozytywnych wyników egzaminów klasyfikacyjnych, przeprowadzanych
    na zasadach określonych w przepisach dotyczących
    oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów w przypadku :
    a / przyjmowania do szkoły ucznia, który spełnia obowiązek szkolny
    poza szkołą na podstawie I. 16 ust. 8 ustawy,
    b/ ubiegania się o przyjęcie do klasy bezpośrednio wyższej niż to wynika z ostatniego świadectwa szkolnego ucznia zmieniającego typ szkoły lub profil klasy,
    c/ przyjmowania do podstawowej szkoły publicznej ucznia
    ze szkoły niepublicznej bez uprawnień szkoły publicznej,
    3/ świadectwa ( zaświadczenia ) wydanego przez szkołę za granicą
    i ostatniego świadectwa szkolnego wydanego w Polsce, po ustaleniu
    odpowiedniej klasy na podstawie sumy lat nauki szkolnej ucznia.

    5. Do klas integracyjnych przyjmuje się uczniów na podstawie orzeczenia
    o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez zespół orzekający
    działający w Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej.

    6. 1/ Egzaminy klasyfikacyjne o których mowa w Rozdz.7 pkt 4 ppkt 2
    lit. a, c przeprowadza się ze wszystkich przedmiotów obowiązkowych
    ujętych w planach nauczania klas niższych od klasy tej szkoły,
    do której uczeń przechodzi, z wyjątkiem techniki, plastyki, muzyki
    i wychowania fizycznego.

    2/ Zakres egzaminu klasyfikacyjnego, o którym mowa w Rozdz.7. pkt. 4 ppkt 2
    lit. b określają odrębne przepisy.

    3/ Różnice programowe z przedmiotów objętych nauką w klasie,
    do której uczeń przechodzi, są uzupełniane według zasad ustalonych
    przez nauczycieli danych przedmiotów

    4/ Jeżeli w klasie, do której uczeń przechodzi naucza się innego
    języka (języków) obcego niż ten, którego uczył się w poprzedniej
    szkole, a rozkład zajęć uniemożliwia mu uczęszczanie na zajęcia
    innego oddziału ( grupy) w tej samej szkole, uczeń może:




    -21-

    a) uczyć się języka (języków) obowiązującego w danym
    oddziale, wyrównując we własnym zakresie braki programowe
    do końca roku szkolnego, albo
    b) kontynuować we własnym zakresie naukę języka
    (języków) obcego , którego uczył się w poprzedniej szkole, albo
    c) uczęszczać do klasy z danym językiem w innej szkole.

    5. Ucznia, który kontynuuje we własnym zakresie naukę języka
    (języków) obcego jako przedmiotu obowiązkowego, egzaminuje
    i ocenia nauczyciel języka obcego z tej samej lub innej szkoły,
    wyznaczony przez dyrektora szkoły, a w przypadku gdy dyrektor
    nie może zapewnić nauczyciela danego języka-przez dyrektora
    innej szkoły.

    6. Dyrektor decyduje o przyjęciu uczniów do wszystkich klas szkoły
    w tym również zamieszkałych poza obwodem szkolnym. Przyjęcie
    ucznia wymaga zawiadomienia dyrektora szkoły ,w której obwodzie
    dziecko mieszka.

    Prawa i obowiązki ucznia.

    l. Uczeń ma prawo do :
    l/ właściwie zorganizowanego procesu kształcenia, zgodnie
    z zasadami higieny pracy umysłowej,

    2/ opieki wychowawczej i warunków pobytu w szkole zapewniających
    bezpieczeństwo, ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej
    bądź psychicznej oraz poszanowanie jego godności,

    3/ życzliwego, podmiotowego traktowania w procesie dydaktyczno-
    -wychowawczym,
    4/ swobody wyrażania myśli i przekonań , w szczególności
    dotyczących życia szkoły a także światopoglądowych
    i religijnych - jeśli nie narusza tym dobra innych osób,

    5/ rozwijania zainteresowań, zdolności i talentów,

    6/ sprawiedliwej, obiektywnej i jawnej oceny oraz ustalonych
    sposobów kontroli postępów w nauce,

    7/ korzystania z poradnictwa psychologiczno-pedagogicznego,

    8/ korzystania z pomieszczeń szkolnych, sprzętu, środków
    dydaktycznych, księgozbioru biblioteki podczas zajęć pozalekcyjnych,
    -22-

    9/ wpływania na życie szkoły przez działalność samorządową
    oraz zrzeszania się w organizacjach działających w szkole.

    2. Uczeń ma obowiązek przestrzegania postanowień zawartych w statucie
    szkoły, a zwłaszcza dotyczących:
    l/ systematycznego i aktywnego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych
    i życiu szkoły,
    2/ przestrzegania zasad współżycia w odniesieniu do kolegów,
    nauczycieli i innych pracowników szkoły,
    3/ odpowiedzialność za własne życie, zdrowie i higienę oraz rozwój,
    4/ dbałość o wspólne dobro, ład i porządek w szkole .

    3. Szkoła stosuje wobec ucznia różne rodzaje nagród i kar.

    4. Uczeń może być nagradzany za :
    l/ rzetelną naukę i pracę społeczną,
    2/ wzorową postawę,
    3/ wybitne osiągnięcia sportowe, w konkursach przedmiotowych,
    artystycznych itp.,
    4/ dzielność i odwagę .

    5. Za osiągnięcia w nauce i wzorowe zachowanie nagradzamy ucznia:

    l/ pochwałą na forum klasy,
    2/ pochwałę na apelu wobec całej grupy wiekowej,
    3/ pochwałą skierowaną do rodziców ucznia,
    4/ umieszczeniem nazwiska ucznia na tablicy prymusów szkoły,
    5/ nagrodą rzeczową na koniec roku szkolnego,
    6/ nagrodą rzeczową za zwycięstwo w konkursach i olimpiadach
    przedmiotowych oraz za osiągnięcia sportowe.

    6. Szczegółowe zasady wyróżniania uczniów zawarte są w WSO, stanowiącym załącznik nr1 do niniejszego statutu.

    7. Uczeń może być ukarany w sposób następujący:
    1/ upomnieniem w indywidualnej rozmowie z uczniem przez nauczy-
    ciela lub wychowawcę klasy,
    2/ upomnieniem wobec klasy przez nauczyciela, przez wychowawcę,
    3/ naganą wobec klasy udzieloną przez wychowawcę klasy,
    4/ naganą wobec klasy udzieloną przez wychowawcę z ostrzeżeniem
    przedstawienia dyrektorowi szkoły wniosku o ukaranie,
    5/ naganą udzieloną przez dyrektora szkoły w obecności uczniów,
    6/ przeniesienie ucznia do innego oddziału tejże szkoły, za zgodą
    Rady Pedagogicznej.
    -23-

    8. Stosowanie kary nie może naruszać godności i nietykalności osobistej ucznia.

    9. W rażących przypadkach ( np. ciężkie pobicie, agresja wobec nauczyciela )
    na skutek uchwały Rady Pedagogicznej po uzyskaniu negatywnej opinii
    o uczniu Samorządu Uczniowskiego i Rady Rodziców, dyrektor może wystąpić do Kuratora Oświaty o przeniesienie ucznia do innej szkoły.

    10. Prawa i obowiązki ucznia uwzględniają w szczególności prawa zawarte
    w Konwencji o Prawach Dziecka.

    11. 1/ Szkoła ma obowiązek informowania rodziców ( prawnych
    opiekunów) ucznia o przyznanej mu nagrodzie lub zastosowanej wobec
    niego karze.

    2/ W przypadku naruszenia praw ucznia, o których mowa w Rozdz. 7 pkt. 8
    rodzice ( opiekunowie prawni) mają prawo złożyć skargę do dyrektora
    szkoły.

    3/ Dyrektor szkoły podejmuje działania mąjące na celu wyjaśnienie
    i eliminowanie zaistniałych sytuacji spornych.

    4/ W przypadku pkt. 7 oraz 9 rodzice maja prawo w ciągu 3 dni wnieść
    odwołanie do dyrektora szkoły do ponownego rozpatrzenia. Decyzja
    dyrektora szkoły jest ostateczna.

    5/ Rada Pedagogiczna może ustanowić odznaki dla wyróżniających
    się uczniów klas I-III oraz określić warunki ich uzyskania.

    12. Szkoła zapewnia uczniom bezpieczne warunki nauki, ochronę przed
    przemocą i uzależnieniami, demoralizacją oraz innymi przejawami patologii
    społecznej poprzez: prowadzenie zajęć integracyjnych, zajęć profilaktycznych,
    realizację szkolnego programu wychowania iinnych form pracy.











    -24-

    ROZDZIAŁ VII

    POSTANOWIENIA KOŃCOWE:

    1. Szkoła używa pieczęci urzędowej o treści:

    „ ZESPÓŁ SZKÓŁ PUBLICZNYCH NR 1
    SZKOŁA PODSTAWOWA NR 13
    im.mjr.Henryka Dobrzańskiego
    „HUBALA,,
    ul. Sezamkowa 23
    26-110 Skarżysko-Kamienna „

    2. Szkoła Podstawowa posiada własny sztandar oraz ceremoniał szkolny.

    3. Szkoła Podstawowa prowadzi i przechowuje dokumentację zgodnie z odrębnymi przepisami.

    4. Zasady gospodarki finansowej Szkoły Podstawowej określają
    odrębne przepisy.

    5. Tekst jednolity statutu został zatwierdzony uchwałą Rady Pedagogicznej
    w dniu 12 października 2005 roku.



    DYREKTOR SZKOŁY :


    Data wprowadzenia: 2005-04-13 1214
    Data upublicznienia: 2005-04-13
    Art. czytany: 5098 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Jędrys Michał
    Rejestr zmian:
    2005-04-13
    1. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Jędrys Michał
    2. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Jędrys Michał
    3. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Jędrys Michał
    4. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Jędrys Michał
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
    www.bip.skarzysko.pl


    GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 17.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 15:30

    Piątek:
    7:30 - 14:00


    Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:

    7:30 - 17:00













    GODZINY OTWARCIA KASY URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 16.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 14.00

    Piątek:

    7:30 - 12:30



    Dokumenty do pobrania w zakładce "Jak załatwić sprawę" w podkategorii odpowiedniego wydziału.

    Jak załatwić sprawę


    Wniosek o udostępnienie informacji publicznej


    Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych


    Konsultacje w sprawie projektów uchwał wydziału oświaty kultury i sportu


    Wybory ławników sądowych - kadencja 2016-2019



    Numery kont bankowych:
    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna W-ł Finansowy


    Konto 63 1560 0013 2418 3678 0000 0001:

    - udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych

    - subwencje


    Konto 36 1560 0013 2418 3678 0000 0002:

    - dzierżawa , wpłaty za wieczyste użytkowanie, zajęcie pasa drogowego,

    - dowody osobiste, udostępnienie danych osobowych, zezwolenia na

    - sprzedaż alkoholu, mandaty, opłata adiacencka,


    Konto 95 1560 0013 2418 3678 0000 0007:

    - wadia i kaucje


    Konto 79 1560 0013 2418 3678 0000 0004:

    PODATKI I OPŁATY



    Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi



    Sprawy załatwiane w Referacie Podatków i Opłat

    Formularze interaktywne 2016

    Wzory formularzy informacji i deklaracji podatkowych


    Getin Noble Bank S.A. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa

    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna