|
|
|
|
Wydziały i referaty Wydział Dróg i Transportu
|
|
Struktura i zadania.
WYDZIAŁ DRÓG I TRANSPORTU – 11 etatów (symbol WDT) realizuje swoje zadania przez następującą strukturę wewnętrzną:
1) Naczelnik Wydziału (1 etat)
a) stanowisko do spraw dróg gminnych (3 etaty)
b) stanowisko do spraw inżynierii ruchu (1 etat)
2) Referat Transportu i Komunalnej Infrastruktury Drogowej
a) Kierownik referatu (1 etat)
b) stanowisko do spraw transportu (2 etaty)
c) stanowisko do spraw budżetu i transportu (1 etat)
d) stanowisko do spraw utrzymania komunalnej infrastruktury drogowej (2 etaty).
Do zadań Wydziału i należy prowadzenie spraw związanych z:
1) zarządzaniem drogami publicznymi w zakresie:
a) opracowywania projektów planów rozwoju sieci drogowej, a także projektów planów finansowania remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
b) prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich,
c) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch, utrzymywanie przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych, a także konserwacja odwodnienia liniowego, rowów i przepustów,
d) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego polegającego na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg gminnych i obiektów mostowych,
e) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu,
f) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg, oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych oraz przygotowanie uchwał o wysokości stawek za zajęcie pasa drogowego,
g) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów, oraz udostępnienie ich na żądanie uprawnionym organom,
h) sporządzanie informacji o drogach publicznych a także sporządzanie sprawozdawczości odnośnie sieci dróg gminnych,
i) wprowadzanie ograniczeń lub zamykania dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu,
j) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z budową, przebudową ulic i obiektów mostowych,
k) prowadzenie spraw z zakresu regulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi gminne oraz spraw dotyczących ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania za grunty zajęte pod drogi gminne,
l) uzgadnianie lokalizacji urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową w pasie dróg gminnych, a także projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy w odniesieniu do obszarów przyległych do pasa drogowego oraz lokalizacji w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową,
m) wnioskowanie o zaliczaniu do kategorii dróg gminnych, w tym przygotowywanie projektów uchwał,
n) zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie stosownych opłat,
o) umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic,
p) utrzymanie w należytym stanie technicznym kładek dla pieszych.
2) wykonywaniem zadań związanych z oświetleniem ulicznym na terenie miasta:
a) prowadzenie ewidencji oświetlenia ulicznego,
b) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego lub remontowego polegającego na budowie, przebudowie lub remoncie oświetlenia ulicznego,
c) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem kosztów energii za oświetlenie uliczne,
d) prowadzenie remontów bieżących i utrzymania oświetlenia,
e) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z oświetleniem ulicznym.
3) utrzymaniem ładu i porządku na terenie miasta:
a) nadzór i prowadzenie spraw związanych z pielęgnacją i utrzymaniem zieleni miejskiej, w tym podcinka pielęgnacyjna oraz wycinka drzew zagrażających bezpieczeństwu w pasach dróg publicznych gminnych,
b) utrzymanie letnie i zimowe dróg i chodników dróg zaliczonych do kategorii dróg gminnych.
4) transportem zbiorowym:
a) wykonywania zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym wybór operatora, nadzór nad realizacją umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz rozliczanie wykonywanych usług,
b) wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i nieregularnych,
a także przewozów specjalnych w granicach administracyjnych miasta oraz na przewóz osób taksówką,
c) kontrola prawidłowości wykonywania przewozów w publicznym transporcie zbiorowym,
d) opracowywanie projektów przepisów porządkowych dotyczących przewozu osób i bagażu w ramach publicznego transportu zbiorowego,
e) określanie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, a także naliczanie opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych lub dworców,
f) opracowanie projektów umów i porozumień międzygminnych na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.
Data wprowadzenia: 2015-04-14 1056 Data upublicznienia: 2015-04-14 Art. czytany: 5380 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Agnieszka Jarosińska
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|
|
Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
www.bip.skarzysko.pl
GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:
Poniedziałek:
7:30 - 17.00
Wtorek - Czwartek:
7:30 - 15:30
Piątek:
7:30 - 14:00
Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:
7:30 - 17:00
|
|