Struktura i zadania. 2015-04-14 1056 Art. czytany: 5377 razy WYDZIAŁ DRÓG I TRANSPORTU – 11 etatów (symbol WDT) realizuje swoje zadania przez następującą strukturę wewnętrzną: 1) Naczelnik Wydziału (1 etat) a) stanowisko do spraw dróg gminnych (3 etaty) b) stanowisko do spraw inżynierii ruchu (1 etat) 2) Referat Transportu i Komunalnej Infrastruktury Drogowej a) Kierownik referatu (1 etat) b) stanowisko do spraw transportu (2 etaty) c) stanowisko do spraw budżetu i transportu (1 etat) d) stanowisko do spraw utrzymania komunalnej infrastruktury drogowej (2 etaty). Do zadań Wydziału i należy prowadzenie spraw związanych z: 1) zarządzaniem drogami publicznymi w zakresie: a) opracowywania projektów planów rozwoju sieci drogowej, a także projektów planów finansowania remontów, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich, b) prowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynierskich, c) utrzymanie nawierzchni dróg, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch, utrzymywanie przystanków komunikacyjnych i wiat przystankowych, a także konserwacja odwodnienia liniowego, rowów i przepustów, d) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego polegającego na budowie, rozbudowie, przebudowie lub remoncie dróg gminnych i obiektów mostowych, e) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu, f) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg, oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych oraz przygotowanie uchwał o wysokości stawek za zajęcie pasa drogowego, g) prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów, oraz udostępnienie ich na żądanie uprawnionym organom, h) sporządzanie informacji o drogach publicznych a także sporządzanie sprawozdawczości odnośnie sieci dróg gminnych, i) wprowadzanie ograniczeń lub zamykania dróg i drogowych obiektów inżynierskich dla ruchu, j) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z budową, przebudową ulic i obiektów mostowych, k) prowadzenie spraw z zakresu regulowania stanu prawnego nieruchomości zajętych pod drogi gminne oraz spraw dotyczących ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania za grunty zajęte pod drogi gminne, l) uzgadnianie lokalizacji urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową w pasie dróg gminnych, a także projektów decyzji o ustaleniu warunków zabudowy w odniesieniu do obszarów przyległych do pasa drogowego oraz lokalizacji w pasie drogowym urządzeń infrastruktury technicznej nie związanych z gospodarką drogową, m) wnioskowanie o zaliczaniu do kategorii dróg gminnych, w tym przygotowywanie projektów uchwał, n) zarządzanie i utrzymywanie kanałów technologicznych i pobieranie stosownych opłat, o) umieszczanie i utrzymywanie tabliczek z nazwami ulic, p) utrzymanie w należytym stanie technicznym kładek dla pieszych. 2) wykonywaniem zadań związanych z oświetleniem ulicznym na terenie miasta: a) prowadzenie ewidencji oświetlenia ulicznego, b) opracowywanie warunków technicznych, uzgadnianie, opiniowanie i zatwierdzanie dokumentacji projektowych niezbędnych do realizacji zadania inwestycyjnego lub remontowego polegającego na budowie, przebudowie lub remoncie oświetlenia ulicznego, c) prowadzenie spraw związanych z rozliczaniem kosztów energii za oświetlenie uliczne, d) prowadzenie remontów bieżących i utrzymania oświetlenia, e) inicjowanie potrzeb inwestycyjnych związanych z oświetleniem ulicznym. 3) utrzymaniem ładu i porządku na terenie miasta: a) nadzór i prowadzenie spraw związanych z pielęgnacją i utrzymaniem zieleni miejskiej, w tym podcinka pielęgnacyjna oraz wycinka drzew zagrażających bezpieczeństwu w pasach dróg publicznych gminnych, b) utrzymanie letnie i zimowe dróg i chodników dróg zaliczonych do kategorii dróg gminnych. 4) transportem zbiorowym: a) wykonywania zadań organizatora publicznego transportu zbiorowego zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym wybór operatora, nadzór nad realizacją umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego oraz rozliczanie wykonywanych usług, b) wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i nieregularnych, a także przewozów specjalnych w granicach administracyjnych miasta oraz na przewóz osób taksówką, c) kontrola prawidłowości wykonywania przewozów w publicznym transporcie zbiorowym, d) opracowywanie projektów przepisów porządkowych dotyczących przewozu osób i bagażu w ramach publicznego transportu zbiorowego, e) określanie warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, a także naliczanie opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych lub dworców, f) opracowanie projektów umów i porozumień międzygminnych na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego. |