(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Karty Usług
A Status prawny
A Wydziały i referaty
A Władze
A Zamierzenia władzy
A Programy
A Organizacja
A Oferty inwestycyjne
A Jednostki podległe
A Zamówienia Publiczne
A Przetargi - archiwum do 2008
A Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
A Majątek Gminy
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Kontrole
A Budżet i finanse
A Informacje niepublikowane
A Oferty Pracy
A Konkurs ofert
A Informator budżetowy
A Instrukcja obsługi
A Organizacje Pozarządowe
A Wybory
A Składowanie odpadów niebezpiecznych
A Środowisko
A Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
A Ogłoszenia o konkursach
A Ogłoszenia
A Obwieszczenia
A Skarżyska Karta Dużej Rodziny
A Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
A Petycje
A Działalność lobbingowa
A Konsultacje społeczne
A Budżet Obywatelski
A Skarżyski Program Seniora
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
A» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
A» Zapytanie ofertowe
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
Pozwolenie na przeprowadzenie zbiórki publicznej

Miejsce załatwienia
Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji

Opłaty
bez opłat

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 14 marca 2014 r. o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych (tekst jednolity -Dz. U. 2014. poz.498).

Treść
18 lipca 2014r. weszła wżycie nowa ustawa o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych. (Dz. U. z 2014r. poz. 498). Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przygotowało ją wspólnie z partnerami społecznymi.
Nowa regulacja wprowadza elektroniczną formę zgłaszania zbiórek oraz publikację na specjalnie utworzonym w tym celu portalu internetowym.. Najistotniejsza jest jednak zmiana polegająca na scentralizowaniu procesu i obsłudze zgłoszeń wyłącznie w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji.

Najważniejsze z wprowadzonych zmian to:

1. Obsługa zgłoszeń zbiórek publicznych będzie prowadzona wyłącznie
w Ministerstwie Administracji i Cyfryzacji,
2. Pozwolenia na zbiórki publiczne zastąpione zostaną zgłoszeniem zbiórki publicznej – decyzje wydawane prze różne organy administracji zostaną zastąpione zgłoszeniem, dane ze zgłoszenia będą zamieszczone na portalu zbiórki.gov.pl
3. Zgłoszenie, aktualizację danych, sprawozdanie będzie można wysłać elektronicznie, z wykorzystaniem gotowych formularzy, z użyciem profilu zaufanego ePUAP albo bezpiecznego podpisu elektronicznego oraz w formie tradycyjnej, papierowej,
4. Wszystkie informacje dotyczące zbiórek dostępne są na portalu zbiórki.gov.pl
5. Zbiórki elektroniczne (np. przelewy na rachunek bankowy, wpłaty online, wysyłanie sms’ów) można będzie prowadzić bez dodatkowych formalności - nowa ustawa dotyczy wyłącznie zbiórek organizowanych bezpośrednio w miejscach publicznych,
6. Została zniesiona opłata skarbowa.

• Zgłoszenia zbiórek publicznych (czyli zbiórek gotówki i darów w przestrzeni publicznej) będzie można dokonywać pocztą lub elektronicznie – ta druga forma jest preferowana m. in. dlatego, że jest szybsza. Aby dokonywać zgłoszenia elektronicznie należy posiadać podpis elektroniczny lub bezpłatny „profil zaufany” czyli podpis elektroniczny przeznaczony do kontaktu obywateli z administracją, który można założyć: www.epuap.gov.pl

• Zbiórki elektroniczne – np. przelewy – mona prowadzić od 18 lipca br. bez dodatkowych formalności.

• W przypadku organizowanych w przestrzeni publicznej zbiórek w gotówce i darów wystarczy od 18 lipca 2014r. proste zgłoszenie na ogólnopolskim portalu www.zbiórki.gov.pl,
Na tym portalu będą także publikowane sprawozdania.

• Od 18 lipca 2014r. została zniesiona opłata skarbowa dla organizatorów zbiórek oraz obowiązek publikacji sprawozdań w prasie.

Ustawa jest opublikowana w Dzienniku Ustaw, link: http://dziennikustaw.gov.pl/DU/2014/498

Więcej informacji o nowej ustawie można znaleźć na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji www.mac.gov.pl natomiast o tym, jak uzyskuje się bezpłatny podpis elektroniczny (profil zaufany) do kontaktów z administracją: www.cpi.gov.pl/profil_zaufany



Data wprowadzenia: 2008-04-01 1010
Data upublicznienia: 2008-04-01
Art. czytany: 2471 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Marcin Borej
Rejestr zmian:
2014-10-06
1. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Marcin Borej
2. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Marcin Borej
3. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej

2014-01-15
4. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej

2013-12-03
5. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Marcin Borej
6. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Marcin Borej
7. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej

2012-03-06
8. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej
9. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej
10. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej

2009-12-10
11. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Marcin Borej
12. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Marcin Borej

2008-11-04
13. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej

2008-04-01
14. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Marcin Borej
15. Typ zdarzenia: usunięcie załącznika - Zmienił: Marcin Borej
16. Typ zdarzenia: edycja wiadomości - Zmienił: Marcin Borej
17. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Marcin Borej
18. Typ zdarzenia: dodanie załącznika - pliku - Zmienił: Marcin Borej
19. Typ zdarzenia: nowa wiadomość - Zmienił: Marcin Borej
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
A Wydział Organizacyjny
A Biuro Rady Miasta
A Wydział Finansowy
A Urząd Stanu Cywilnego
A Biuro Planowania Przestrzennego
A Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
A Wydział Gospodarki Nieruchomościami
A Wydział Dróg i Transportu
A Biuro Rozwoju Miasta
A Zespół Zamówień Publicznych
A Zespół Informatyczny
A Biuro Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego
A Audytor Wewnętrzny
A Biuro Obsługi Prawnej
A Inspektor d/s BHP
A Asystent Prezydenta
A Pełnomocnik d/s Informacji Niejawnych
A Administrator Bezpieczeństwa Informacji
A Administrator Bezpieczeństwa Systemów Informatycznych
A Referat Edukacji
A Referat Zdrowia
A Referat Spraw Obywatelskich
A Referat Administrowania Zasobami Komunalnymi
A Zespół ds. Społeczno-Lokalowych
A Stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej
A Rzecznik Prasowy Urzędu Miasta
A Stanowisko do spraw nadzoru właścielskiego
Ostat. 10 wiadomości:

A» Struktura i zadania.
Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna