(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Karty Usług
A Status prawny
A Wydziały i referaty
A Władze
A Zamierzenia władzy
A Programy
A Organizacja
A Oferty inwestycyjne
A Jednostki podległe
A Zamówienia Publiczne
A Przetargi - archiwum do 2008
A Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
A Majątek Gminy
A Oświadczenia majątkowe
A Rejestry i ewidencje
A Kontrole
A Budżet i finanse
A Informacje niepublikowane
A Oferty Pracy
A Konkurs ofert
A Informator budżetowy
A Instrukcja obsługi
A Organizacje Pozarządowe
A Wybory
A Składowanie odpadów niebezpiecznych
A Środowisko
A Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
A Ogłoszenia o konkursach
A Ogłoszenia
A Obwieszczenia
A Skarżyska Karta Dużej Rodziny
A Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
A Petycje
A Działalność lobbingowa
A Konsultacje społeczne
A Budżet Obywatelski
A Skarżyski Program Seniora
A Prawo miejscowe
A Jak załatwić sprawę
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
A Wyszukaj urzędnika
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
A» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
A» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
A» Zapytanie ofertowe
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
A» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
  • Władze
  • Rada Miasta
  • Komisje Rady
  • Protokoły z posiedzeń Komisji Rady
  • Protokół Nr 10/ 2012 z posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju gospodarczego i Współpracy z Zagranicą

    Protokół Nr 10/2012

    Protokół Nr 10/ 2012

    z posiedzenia Komisji Budżetu, Rozwoju
    gospodarczego i Współpracy z Zagranicą

    Odbytego w dniu 25.06.2012r


    Posiedzenie Komisji prowadził Przewodniczący Komisji – Jarosław Tarasiński .
    Lista osób biorących udział w posiedzeniu komisji w załączeniu.


    Porządek posiedzenia:
    1/ Rozpatrzenie projektów uchwał.
    2/ przedstawienie i przyjecie opinii komisji w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2011 rok.
    3/Sprawy rożne.


    Zaproponowany porządek posiedzenia członkowie Komisji przyjęli jednogłośnie.

    Streszczenie posiedzenia :
    Adn. 1
    1/ zatwierdzenia Sprawozdania finansowego i sprawozdania z wykonania budżetu miasta Skarżysko-Kamienna za 2011 rok. Projekt uchwały przedstawił Prezydent Miasta Roman Wojcieszek oraz Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil.

    Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – poinformowała ,że radni są w posiadaniu uchwal RIO z dni 08.06.i 18.06.2012 r oraz opinii komisji rewizyjnej . Zauważyła iż w poprzednim roku takich informacji radni nie posiadali . zapytała czemu jest tak dużo uchybień?
    Prezydent Miasta Roman Wojcieszek –odpowiedział ,iż nie przypomina sobie żadnej z kontroli RIO czy NIK aby opinie nie były z uwagami. Poinformował ,że RIO oceniało 5 obszarów ; pierwszy obszar spowodował , że opinia jest negatywna . Pozostałe obszary nie budzą żadnej wątpliwości. Stwierdził, że opinią do pierwszego obszaru jest zaskoczony ponieważ interpretacja RIO w sprawie wyłączeń z kwot zadłużenia jest taka jaka jest – jest ona inna niż do tej pory . Dodał ,iż fakty są takie ,że RIO miało dostęp do informacji i sprawozdań, które były przez cały okres budżetu ubiegłego roku. Zauważył ,że RIO dokonuje kompleksowej oceny już rok czasu i do tej pory nie ma protokołu z przeprowadzonej kontroli oraz zaleceń pokontrolnych.

    Radny Rady Miasta Jarosław Tarasiński – zapytał czy to odliczenie nie dało się sprawdzić w trakcie roku 2011? Stwierdził ,że skarbnik powinna dopytać pracowników RIO , innych skarbników jakie są interpretacje i do nich się dostosować, aby nie robić takich błędów. Uważa , że należałoby przyznać się do popełnionych błędów. Stwierdził ,że to jest przerzucanie winy na kontrolującego.

    Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil – odpowiedziała ,że kontrolujący zebrali całą dokumentację którą przeanalizował zespół pracowników RIO i wg izby prawidłowo to ustalił.
    Radny Rady Miasta Jarosław Tarasiński – zapytał dlaczego dopiero w dniu dzisiejszym dowiaduje się ,że była przesłana do RIO korekta dotycząca sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 rok. Stwierdził ,że komisji budżetowa powinna być poinformowana o takiej korekcie.
    Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil – odpowiedziała ,że korekta ta o której pisze RIO nie dotyczy zupełnie tych zmian które zostały dokonane.
    Radny Rady Miasta Bogusław Ciok – stwierdził ,że zbyt dużo jest pomyłek dodał ,że ostatnie uchwały oświatowe , które ponownie wchodziły pod obrady sesji są tego przykładem. Następnym przykładem była sprawa obligacji kilka razy radni podchodzili do tego tematu ponieważ ktoś inaczej interpretuje. Stwierdził ,że gdyby przygotowywane projekty były dobrze przygotowane , sprawdzone przepisy nie byłoby zamieszania. Dodał ,że jest zbyt dużo zdarzeń aby do końca wierzyć , że tak jest.
    Prezydent Miasta Roman Wojcieszek – odpowiedział ,że radni mają prawo nie wierzyć. Odnośnie uchwał oświatowych prezydent poinformował ,że w m - cu maju została opublikowana identyczna uchwała z innej gminy natomiast w m - cu czerwcu służby wojewody informowały ,że nie trzeba tych uchwał publikować. Wielkość obligacji została ujęta w projekcie budżetu na 2012 rok i była zaopiniowana przez RIO pozytywnie . Po przejrzeniu dokumentów RIO zwróciło uwagę na sprawę wyłączeń dlaczego wcześniej nie zwrócono na to uwagi trudno się w tej sprawie wypowiadać.
    Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – poinformowała ,że w protokole z kontroli RIO wymienione są zalecenia pokontrolne w których wytknięto złe księgowanie dochodów na niewłaściwe konta. Zauważyła , że w Wydziale Finansowym zatrudnionych jest 28 pracowników i wyszły takie uchybienia.
    Prezydent Miasta Roman Wojcieszek – odpowiedział ,że po raz pierwszy zdarzyło się , że protokół pokontrolny dostał się do radnych i mediów – zrobiła się z tego duża sensacja. Dodał ,że to nie jest jakiś wyjątek ponieważ protokoły pokontrolne zawsze zawierają jakieś wytknięcia, zalecenia. Kontrole są po to aby eliminować nieprawidłowości.
    Skarbnik Miasta Magdalena Grzmil –poinformowała ,że dnia 23.04.2012 roku została złożona korekta do Regionalnej Izby Obrachunkowej w związku z tym iż, CIS nie wykorzystał dotacji z Urzędu Wojewódzkiego i zwrócił ją po terminie. W związku z tym Urząd Wojewódzki zażądał korekty sprawozdania i rzeczywiście radni tej korekty nie otrzymali. Korekta ta polegała na tym , że dochody zmniejszyły się o 17.972 zł.
    Radny Rady Miasta Mieczysław Sadza – uważa , że wykonanie budżetu i absolutorium to są tak ważne sprawy dla prezydenta a te wszystkie uwagi o których dzisiaj mowa na komisji mogą doprowadzić do tego ,iż prezydent nie otrzyma absolutorium.
    Przewodniczący komisji przedstawiony projekt uchwały poddał pod głosowanie
    Za przyjęciem głosowało 0 osób , przeciw 0 osób , od głosu wstrzymało się 6 osób.

    2/udzielenia absolutorium dla Prezydenta Miasta za 2011 rok.
    Radny Rady Miasta Mieczysław Sadza – poinformował ,że będzie głosował przeciwko udzieleniu absolutorium.
    Projekt uchwały został poddany głosowaniu :
    Za przyjęciem glosowało 0 osób, przeciw 1 osoba , 5 osób wstrzymało się od głosu.

    3/ wprowadzenia zmian w budżecie miasta na 2012 r. Projekt uchwały przedstawiła Ewa Gębska pracownik Wydziału Finansowego.

    Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o zwiększenie wydatków budżetowych w dziale ochrona zdrowia § 4170 wynagrodzenie bezosobowe umowy zlecenia 52 tyś. zł – dla ilu osób będą te wynagrodzenia ?
    Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział , że to zależy ponieważ dotyczy to wynagrodzeń bezosobowych dla osób które realizują programy profilaktyczne – mogą to być trenerzy , osoby pracujące na umowy zlecenia . Obecnie jest w realizacji pilotażowy program „Archipelag skarbów” kierowany do gimnazjów gdzie trenerzy będą prowadzić zajęcia z młodzieżą, nauczycielami oraz rodzicami. Tym osobom płacone jest właśnie z tego §.
    Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zapytała o zakres usług pozostałych kwota około 97 tyś. zł na jaki cel te środki zostaną wydatkowane?
    Ewa Gębska pracownik Wydziału Finansowego – odpowiedziała , że z tych środków finansowane są szkolenia dla nauczycieli , zakup spektakli dla dzieci i młodzieży, festyny profilaktyczne, szkolenia dla sprzedawców, zakup letnich seansów filmowych itp.
    Radny Rady Miasta Mieczysław Sadza- zauważył, że na marcowej lub kwietniowej sesji zdejmowane były środki z ZZK oraz MKS, obecnie na tę sesję wprowadza się w zmianach w budżecie kwotę 500 tysięcy złotych dla ratowania ZZK. Stwierdził , że nie jest przeciwny pomaganiu tym spółkom ale dlaczego na jednej sesji środki te są zdejmowane , a na następnej znów zwiększane?
    Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział, że na tamtą chwilę była potrzeba dokonania skutecznego zabiegu, ponieważ nie można było przewidzieć w których § powstaną oszczędności w trakcie wykonywania budżetu. Dodał, że być może jeszcze kilka razy będzie prośba do radnych o dokonanie zmian w budżecie, ponieważ okaże się , że pojawią się jakieś oszczędności.
    Zastępca Prezydenta Miasta Stanisław Grzesiak - poinformował, że w obu tych instytucjach ZZK jak i MKS będą wprowadzane programy oszczędnościowe.

    W wyniku przeprowadzonego głosowania projekt uchwały został przyjęty 5 głosami za przy 1 wstrzymującym.

    4/ wprowadzenia zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2012-2030.Projekt uchwały przedstawiła Ewa Gębska pracownik Wydziału Finansowego.
    Projekt uchwały przewodniczący komisji poddał pod głosowanie :
    Przyjęto jednogłośnie.
    5/ zmiany uchwały Nr LIV/106/2010 Rady Miasta Skarżysko-Kamienna z dnia 4 listopada 2010 r. w sprawie utworzenia samorządowego zakładu budżetowego o nazwie Centrum Integracji Społecznej w wyniku przekształcenia Centrum Integracji Społecznej działającego w formie gospodarstwa pomocniczego przy Urzędzie Miasta Skarżysko-Kamienna. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus.
    Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – zauważyła iż § 10 p. 8 mówi „ kontrolę zarządczą w centrum sprawuje dyrektor, zastępca dyrektora oraz główny księgowy”.
    Nadmieniła ,że była mowa iż będzie stanowisko dyrektora i kierownika do spraw cmentarza. Zapytała ile osób jest zatrudnionych , że potrzeba dyrektora i zastępcy. Uważa ,że generuje to koszty ponieważ inne jest wynagrodzenie kierownika , a inne zastępcy dyrektora.
    Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział , że oprócz 4 grabarzy , którzy zostali przejęci z MUK -u został zatrudniony kierownik cmentarza i to jest jedyna osoba , która nie była w strukturach CIS-u ani MUK -u i ta osoba od 01.06.2012 roku wykonuje swoje obowiązki w związku z przejęciem cmentarza. Poinformował, że na dzień dzisiejszy zatrudnieni są: dyrektor , główna księgowa, pracownik socjalny i pracownik w pionie finansów oraz 5 osób do obsługi cmentarza.

    Radny Rady Miasta Jarosław Tarasiński – zapytał czy na 9 osób zatrudnionych w CIS – ie rozsądne jest tworzenie stanowiska zastępcy dyrektora?
    Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – poinformował , że taką strukturę zaproponowała p. Karolina Gałczyńska obecny dyrektor CIS-u. Stwierdził,że rodzi się pytanie czy dyrektor czy kierownik działu?
    Radny Rady Miasta Mieczysław Sadza – zauważył , że z tego wynika iż szykuje się duży rozwój CIS-u.
    Radny Rady Miasta Jarosław Tarasiński – zauważył ,że w statucie CIS-u wpisana jest działalność w usługach opiekuńczo – pielęgnacyjnych.
    Zastępca prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział , że jest to zakres usług jaki wykonują opiekunki w MOPS- ie.
    Radny Rady Miasta Jarosław Tarasiński – zapytał czy to będzie konkurencja dla MOPS-u?
    Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – poinformował ,że CIS jest też taką jednostką , która ma przygotować kadrę do podjęcia zatrudnienia w formie spółdzielni socjalnej i jednym z kierunków działalności CIS- u jest właśnie wyłonienie tych usług.
    Radny Rady Miasta Jarosław Tarasiński – stwierdził, że to czy spółdzielnia będzie profilowana to jest mało ważne – ważne jest to , że sama będzie wykonywać usługi opiekuńczo – pielęgnacyjne. Dodał ,że Będzie wchodzić w zakres MOPS-u. Stwierdził, że jest to z góry określona działalność którą finansuje państwo a później samorząd. CIS wpisał sobie tę czynność do swoich zadań. Zapytał kto będzie te zadania wykonywać MOPS czy CIS?
    Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – odpowiedział , jeżeli CIS będzie miał w swojej ofercie to może skorzystać z różnych programów dofinansowania, przygotowania do podjęcia takiej działalności . Uważa , że może to robić. Natomiast czy powstanie spółdzielnia socjalna w efekcie tych przygotowań czy nie to jest oczywiście inna sprawa. Zgodził się z radnym, że muszą być spełnione inne określone warunki przez osoby , które przejdą ten cykl przygotowań, natomiast nie można odmówić tym ludziom możliwości przygotowania się w tym kierunku.
    Radny Rady Miasta Jarosław Tarasiński - stwierdził , że mowa jest o dwóch różnych rzeczach – to , że spółdzielnia socjalna powstanie i będzie uczyć tych ludzi jak świadczyć usługi opiekuńcze a wykonywanie tych usług, które robi dzisiaj MOPS to są dwie różne sprawy. Zapytał czy wpisując ten zakres do statutu SIS wiadomo co będzie robił MOPS?
    Zastępca Prezydenta Miasta Grzegorz Małkus – poinformował ,że MOPS wykonuje te usługi bo ma je zapisane w statucie. Jest jedyną jednostką w naszym mieście świadczącą takie usługi. Natomiast CIS może wykonywać w ramach swoich działań reintegracyjnych przygotowując pracowników do podjęcia takiej pracy w przyszłości.
    Radna Rady Miasta Marzanna Łasek – stwierdziła, że MOPS świadczy takie usługi dla osób, które wymagają takiej opieki. Jest to zadanie obowiązkowe gminy , zadanie własne, ale gmina może je zlecić dowolnej jednostce. Uważa, że należałoby się głębiej przyjrzeć temu zapisowi.
    Radny Rady Miasta Mieczysław Sadza – uważa, żę projektodawca nie ukrywa swoich zamiarów aby w przyszłości powstał zakład o większym zakresie działania. Wg niego w tym przypadku trzeba się zastanowić ponieważ możemy się spodziewać, że radni przyjmą zaproponowaną wersję natomiast za jakiś czas prezydent powie, że to wy podjęliście taką decyzję i okaże się , że zostało zatrudnionych 30 pracowników. Dodał ,że w takim kształcie w jakim zostało zaproponowane nie jest do przyjęcia.

    Przewodniczący komisji przedstawiony projekt uchwały poddał pod głosowanie :
    Za przyjęciem głosowało 0 osób, przeciw 4 , wstrzymało się od głosu 2 osoby.

    6/ oddania w trybie bezprzetargowym w dzierżawę części nieruchomości gruntowych położonych w Skarżysku - Kamiennej przy ul. Krasińskiego i ul. Wspólnej. Projekt uchwały przedstawił Zastępca Prezydenta Miasta Stanisław Grzesiak.

    Przewodniczący komisji projekt uchwały poddał pod głosowanie :
    Przyjęto jednogłośnie

    Adn. 2
    Przewodniczący komisji odczytał do wiadomości komisji przygotowany projekt opinii komisji budżetu w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu miasta za 2011 rok.
    /opinia w załączeniu/
    Po analizie projektu opinii członkowie komisji przyjęli opinię jednogłośnie.


    Protokół sporządziła : Przewodniczący Komisji
    Bożena Figarska Jarosław Tarasiński



    Data wprowadzenia: 2012-07-26 1507
    Data upublicznienia: 2012-07-26
    Art. czytany: 3042 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Dorota Kruczyk
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
    www.bip.skarzysko.pl


    GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 17.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 15:30

    Piątek:
    7:30 - 14:00


    Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:

    7:30 - 17:00













    GODZINY OTWARCIA KASY URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

    Poniedziałek:

    7:30 - 16.00

    Wtorek - Czwartek:

    7:30 - 14.00

    Piątek:

    7:30 - 12:30



    Dokumenty do pobrania w zakładce "Jak załatwić sprawę" w podkategorii odpowiedniego wydziału.

    Jak załatwić sprawę


    Wniosek o udostępnienie informacji publicznej


    Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych


    Konsultacje w sprawie projektów uchwał wydziału oświaty kultury i sportu


    Wybory ławników sądowych - kadencja 2016-2019



    Numery kont bankowych:
    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna W-ł Finansowy


    Konto 63 1560 0013 2418 3678 0000 0001:

    - udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych

    - subwencje


    Konto 36 1560 0013 2418 3678 0000 0002:

    - dzierżawa , wpłaty za wieczyste użytkowanie, zajęcie pasa drogowego,

    - dowody osobiste, udostępnienie danych osobowych, zezwolenia na

    - sprzedaż alkoholu, mandaty, opłata adiacencka,


    Konto 95 1560 0013 2418 3678 0000 0007:

    - wadia i kaucje


    Konto 79 1560 0013 2418 3678 0000 0004:

    PODATKI I OPŁATY



    Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi



    Sprawy załatwiane w Referacie Podatków i Opłat

    Formularze interaktywne 2016

    Wzory formularzy informacji i deklaracji podatkowych


    Getin Noble Bank S.A. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa

    Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna