(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Karty Usług
Status prawny
Wydziały i referaty
Władze
Zamierzenia władzy
Programy
Organizacja
Oferty inwestycyjne
Jednostki podległe
Zamówienia Publiczne
Przetargi - archiwum do 2008
Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
Majątek Gminy
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Kontrole
Budżet i finanse
Informacje niepublikowane
Oferty Pracy
Konkurs ofert
Informator budżetowy
Instrukcja obsługi
Organizacje Pozarządowe
Wybory
Składowanie odpadów niebezpiecznych
Środowisko
Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
Ogłoszenia o konkursach
Ogłoszenia
Obwieszczenia
Skarżyska Karta Dużej Rodziny
Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
Petycje
Działalność lobbingowa
Konsultacje społeczne
Budżet Obywatelski
Skarżyski Program Seniora
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
» Zapytanie ofertowe
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 18 Referat Edukacji
Wnioski należy składać w Biurze Obsługi Interesantów.


Wymagane dokumenty
1. Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych - załącznik
2. W przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej aktualny wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu (z ostatnich 3 miesięcy)
3. Oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej NIP; - załącznik
4. Oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (j. t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1457), w szczególności określonych w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie
wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014r. poz. 925) - załącznik
5. W przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie -
załącznik
6. Dokumenty wymagane do wglądu podczas składania wniosku (oryginały):
• dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka;
• w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość;
• dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych w wysokości 693 zł.
7. Po potwierdzeniu spełnienia warunków wymaganych do dokonania wpisu do rejestru Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej wydaje zaświadczenie o zarejestrowaniu podmiotu .
8. Wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnej dokumentacji .
9. W przypadku, gdy podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego, lub wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru w drodze decyzji administracyjnej.
Dodatkowe czynności - powiązane procedury:
Prowadzenie żłobków lub klubów dziecięcych jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2015 r. Nr 220, poz. 584) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.


Miejsce odbioru
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 18 Referat Edukacji

Opłaty
Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych pobierana jest w wysokości 693 zł zgodnie z Uchwałą Nr XIV/102/2011 Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej z dnia 27 października 2011 roku w sprawie ustalania wysokości opłaty za wpis żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Termin załatwienia
-zgodnie z obowiązującymi przepisami KPA

Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub o wykreśleniu wpisu z rejestru żłobków lub klubów dziecięcych można wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1457);
2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014r. poz. 925);
3. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011r.w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku, klubie dziecięcym, dziennego opiekuna oraz wolontariusza (Dz. U. Nr 69, poz. 368);
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (j. t. Dz. U. z 2016r.
poz. 23);


Treść
Zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1457) prezydent miasta dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych funkcjonujących na terenie Gminy Skarżysko-Kamienna prowadzi Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej.
Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Skarżysko-Kamienna.

1. Zmiany w rejestrze
Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, które zobowiązany był przedłożyć przy składaniu wniosku o wpis do rejestru - w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
Po otrzymaniu informacji organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.
2. Wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Wykreślenie z rejestru następuje w przypadkach:
1. złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
2. nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
3. przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
Uwaga: Podmiot prowadzący żłobek lub klub dziecięcy zamierzający złożyć wniosek o wykreślenie z rejestru powinien powiadomić o tym zamiarze organ prowadzący rejestr oraz rodziców dzieci objętych opieką co najmniej 1 miesiąc przed terminem złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru.



Opracował
Joanna Konik

Akceptował
Aneta Ferencz


Data wprowadzenia: 2016-06-02 1239
Data upublicznienia: 2016-06-02
Art. czytany: 1012 razy

» Oświadczenie - rozmiar: 29184 bajtów
Typ pliku: application/msword
» Oświadczenie o niekaralności - rozmiar: 18611 bajtów
Typ pliku: application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
» Wniosek o wpis do rejestru - rozmiar: 55296 bajtów
Typ pliku: application/msword
Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Joanna Konik
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
Kontrole wewnętrzne
Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna