(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Karty Usług
Status prawny
Wydziały i referaty
Władze
Zamierzenia władzy
Programy
Organizacja
Oferty inwestycyjne
Jednostki podległe
Zamówienia Publiczne
Przetargi - archiwum do 2008
Ogłoszenia o przetargach na sprzedaż nieruchomości
Majątek Gminy
Oświadczenia majątkowe
Rejestry i ewidencje
Kontrole
Budżet i finanse
Informacje niepublikowane
Oferty Pracy
Konkurs ofert
Informator budżetowy
Instrukcja obsługi
Organizacje Pozarządowe
Wybory
Składowanie odpadów niebezpiecznych
Środowisko
Nieruchomości przewidziane do sprzedaży przez Gminę
Ogłoszenia o konkursach
Ogłoszenia
Obwieszczenia
Skarżyska Karta Dużej Rodziny
Wzory formularzy o przyznanie prawa pomocy przed sądami administracyjnymi
Petycje
Działalność lobbingowa
Konsultacje społeczne
Budżet Obywatelski
Skarżyski Program Seniora
Prawo miejscowe
Jak załatwić sprawę
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
Wyszukaj urzędnika
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Ostatnie 5 wiadomości:
» UMOWA na wykonanie dostawy oleju opałowego
» Załączniki 1, 1a do zapytania ofertowego
» Zapytanie ofertowe
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2019/2020
» Zapytanie o cenę zakupu oleju opałowego na sezon grzewczy 2018/2019
Zarządzenie Nr 4 / 2004 - w sprawie : instrukcji w sprawie zasad i trybu przeprowadzania audytu wewnętrznego w Gminie Skarżysko – Kamienna.

Z dnia: z dnia 9 stycznia 2004 r.

Zarządzenie Nr 4 / 2004
Prezydenta Miasta Skarżysko – Kamienna
z dnia 9 stycznia 2004 r.


w sprawie : instrukcji w sprawie zasad i trybu przeprowadzania audytu wewnętrznego w Gminie Skarżysko – Kamienna.

Na podstawie art. 31 ustawy o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r.
Nr 142, poz.1591 z późn. zmianami ), art. 35 d ust. 2, art. 35e ust. 3 ustawy z dnia 16 listopada 1998 r. o finansach publicznych ( Dz. U. z 1998 r. Nr 155 poz. 1014 z późn. zmianami ) zarządzam co następuje :


§ 1. Wprowadzam instrukcję w sprawie zasad i trybu przeprowadzania audytu wewnętrznego w Gminie Skarżysko – Kamienna stanowiącą załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2. Odpowiedzialnym za wykonanie niniejszego zarządzenia czynię Sekretarza Miasta.

§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.



Prezydent Miasta

Waldemar Mazur



Załącznik do Zarządzenia Nr ........ / 2004
Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej
z dnia ......................



Instrukcja w sprawie zasad i trybu przeprowadzania audytu wewnętrznego
w Gminie Skarżysko-Kamienna.
ROZDZIAŁ I
Przepisy ogólne


§ 1. Instrukcja niniejsza określa zasady i tryb przeprowadzania audytu wewnętrznego w Gminie Skarżysko-Kamienna, zgodnie z art 28a ust 1 oraz art 35a ust 3 Ustawy o finansach publicznych oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 5 lipca 2002r. (Dz.U. 02.nr 111poz 973) w sprawie szczegółowego sposobu i trybu przeprowadzania audytu wewnętrznego.

§ 2. Do przeprowadzenia audytu upoważniony jest Audytor Wewnętrzny.
§ 3. Przez audyt wewnętrzny należy rozumieć ogół działań, przez które Prezydent Miasta uzyskuje obiektywną i niezależną ocenę funkcjonowania gospodarki finansowej jednostek organizacyjnych podległych Gminie zwanych dalej jednostkami pod względem legalności, gospodarności , celowości, rzetelności a także przejrzystości i jawności.

§ 4. Kryteria audytu wewnętrznego , o którym mowa w § 3 obejmują :
1. Legalność, a w szczególności badanie:
1) zgodności funkcjonowania audytowanej działalności z obowiązującymi przepisami prawa,
2) prawidłowości stanowienia przepisów wewnętrznych obowiązujących w danej jednostce w ramach wykonywania jej zadań,
3) zgodności audytowanej działalności z aktami administracyjnymi, orzeczeniami sądowymi, umowami cywilnoprawnymi oraz innymi obowiązującymi aktami i normami
4) zaniechania działania mimo prawnie określonego obowiązku.
2. Gospodarność, a w szczególności badanie:
1) zapewnienia oszczędnego i efektywnego wykorzystania środków,
2) uzyskania właściwej relacji nakładów do efektów,
3) wykorzystania możliwości zapobiegania lub ograniczania wysokości szkód powstałych w działalności jednostki.
3. Celowość, a w szczególności badanie:
1) zapewnienia zgodności działań jednostki z jej celami statutowymi,
2) zapewnienia optymalizacji zastosowanych metod i środków, ich adekwatności dla osiągnięcia założonych celów,
3) zakresu przyjętych przez kierownictwo kryteriów oceny realizacji celów i zadań
4. rzetelność, a w szczególności badanie:
1) wypełniania obowiązków przez pracowników z należytą starannością, sumiennie i terminowo,
2) należytego wypełniania zadań jednostki, w szczególności określonych dla poszczególnych komórek organizacyjnych i osób,
3) dokumentowania określonych działań lub stanów faktycznych, zgodnie z rzeczywistością, we właściwej formie i w wymaganych terminach, z uwzględnieniem wszystkich faktów i okoliczności.
5. Przejrzystość, a w szczególności badanie:
1) klasyfikowania dochodów i wydatków publiczych,
2) stosowania obowiązujących zasad rachunkowości,
3) prowadzenia sprawozdawczości.

Jawność, a w szczególności badanie:

1) udostępniania sprawozdań dotyczących finansów i działalności jednostki,
2) udostępniania innych informacji dotyczących funkcjonowania jednostki i podejmowanych decyzji.

§ 5. Audyt wewnętrzny przeprowadzany jest zgodnie ze standardami audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych ogłoszonymi w Komunikacie Nr 2 Ministra Finansów z dnia 30 stycznia 2003r.

ROZDZIAŁ II
Przygotowanie planu i poszczególnych zadań audytowych
§ 6. 1 Audyt wewnętrzny przeprowadza się na podstawie rocznego planu audytu. Wzór rocznego planu audytu stanowi załącznik Nr 1do niniejszej Instrukcji.

2. W celu przygotowania planu audytu wewnętrznego dokonuje się analizy obszarów ryzyka
w zakresie działania jednostek budżetowych i gminnych jednostek organizacyjnych, biorąc pod uwagę w szczególności:

1) Cele i zadania jednostek budżetowych i gminnych jednostek organizacyjnych,
2) Przepisy prawne dotyczące działania jednostek budżetowych i gminnych jednostek
organizacyjnych,
3) Wyniki wcześniej przeprowadzanych audytów i kontroli,
4) Wyniki wcześniej dokonywanej oceny adekwatności, efektywności i skuteczności
systemów kontroli, w tym kontroli finansowej,
5) Wewnętrzne i zewnętrzne czynniki ryzyka mające wpływ na realizację celów jednostki,
6) Uwagi pracowników jednostki,
7) Liczbę, rodzaj i wielkość dokonywanych operacji finansowych,
8) Liczbę i kwalifikację pracowników jednostki,
9) Działania jednostki, które mogą wpływać na opinię publiczną,
10) Sprawozdania finansowe oraz sprawozdania z wykonania budżetu.

3. Przygotowując plan audytu wewnętrznego ustala się kolejność poddania obszarów ryzyka audytowi wewnętrznemu, biorąc pod uwagę stopień ich ważności oraz uwzględnia się czynniki organizacyjne, a w szczególności:
1) Czas niezbędny dla przeprowadzenia czynności organizacyjnych oraz zespołu działań
podejmowanych w ramach audytu wewnętrznego,
2) Czas przeznaczony na szkolenie osób zatrudnionych na stanowiskach związanych
z przeprowadzaniem audytu wewnętrznego,
3) Dostępne zasoby ludzkie i rzeczowe,
4) Rezerwę czasową na nieprzewidziane działania,
5) Koszty przeprowadzenia audytu wewnętrznego.

4. Plan audytu wewnętrznego o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu powinien zawierać:

1) Analizę obszarów ryzyka w zakresie gromadzenia środków publicznych i dysponowania
nimi,
2) Tematy audytu wewnętrznego,
3) Proponowany harmonogram realizacji audytu wewnętrznego,
4) Planowane obszary, które powinny zostać objęte audytem wewnętrznym w kolejnych latach.

5. Projekt planu audytu wewnętrznego na rok następny Komórka Audytu przedstawia Prezydentowi Miasta do akceptacji do 1 października roku poprzedniego.

6. Prezydent Miasta może zlecić przeprowadzenie audytu wewnętrznego poza planem audytu.
W przypadku gdy przeprowadzenie audytu wewnętrznego poza planem stwarza zagrożenie
dla realizacji tego planu audytor wewnętrzny zawiadamia o tym na piśmie Prezydenta Miasta.
§ 7. 1. Poszczególne zadania audytowe przeprowadza się na podstawie programu zadania
audytowego.
2. Program zadania audytowego przygotowuje Audytor Wewnętrzny.

3. W przypadku, gdy zadanie jest przeprowadzane przez więcej niż jedną osobę, Audytor Wewnętrzny jest koordynatorem zadania.

4. W programie zadania audytowego zamieszcza się w szczególności:

1) Oznaczenie zadania audytowego ze wskazaniem jego numeru i tematu,
2) Cel zadania audytowego,
3) Analizę ryzyka,
4) Podmiotowy i przedmiotowy zakres zadania audytowego,
5) Wskazówki metodyczne, w tym: techniki przeprowadzania zadania audytowego, sposób
przeprowadzania zadania audytowego, problemy na które należy zwrócić szczególną uwagę
w badaniach, dowody niezbędne do dokonania ustaleń i sposób ich badania, wskazówki
o charakterze techniczno -organizacyjnym, wzory wykazów i zestawień.
6) Założenia organizacyjne,
7) Harmonogram przeprowadzania zadania audytowego.

5. Program zadania audytowego zatwierdza podpisem Audytor Wewnętrzny.

6. Audytor Wewnętrzny może, w uzasadnionych przypadkach,dokonać zmiany programu zadania audytowego w trakcie jego przeprowadzania.

7. Audytor Wewnętrzny, w uzgodnieniu z kierownikiem jednostki , może powołać rzeczoznawcę do udziału w zadaniu audytowym.

8. Opinia sporządzona przez rzeczoznawcę jest przekazywana Audytorowi Wewnętrznemu,
który, w razie potrzeby może żądać jej uzupełnienia.

9. Wzór wniosku o powołanie rzeczoznawcy określa załącznik nr 2 do niniejszej Instrukcji.

ROZDZIAŁ III
Procedury przeprowadzania zadań audytowych

§ 8. 1. Audyt Wewnętrzny przeprowadza Audytor Wewnętrzny na podstawie upoważnienia
wystawionego przez Prezydenta Miasta lub osobę przez niego upoważnioną.
2. Wzór upoważnienia do przeprowadzania audytu stanowi załącznik nr 3 do niniejszej Instrukcji.
3. Audytor Wewnętrzny może być wyłączony, na wniosek lub z urzędu, z przeprowadzanego zadania audytowego w każdym czasie, jeżeli zachodzą uzasadnione wątpliwości co do jego bezstronności. O wyłączeniu postanawia Prezydent Miasta.

§ 9. 1. Przed przystąpieniem do właściwych czynności związanych z audytem wewnętrznym
przeprowadza się w siedzibie jednostki audytowanej naradę otwierającą.
2. Naradę zwołuje, na wniosek Audytora Wewnętrznego, kierownik jednostki audytowanej.
3. W naradzie otwierającej oprócz Audytora Wewnętrznego i kierownika jednostki audytowanej
powinni brać również udział kierownicy komórek audytowanej jednostki, których zakres zadań odpowiada tematowi zadania audytowego.
4. W trakcie narady Audytor Wewnętrzny okazuje kierownikowi audytowanej jednostki do wglądu upoważnienia do przeprowadzenia audytu a następnie omawia m.in.
1) tematykę i cele audytu,
2) okres objęty audytem,
3) planowany termin zakończenia audytu w jednostce,
4) sprawy organizacyjno-administracyjne, np. godziny rozpoczęcia, zakończenia pracy
w jednostce, dostęp do sprzętów biurowych i komputera, itp.

5. Kierownik jednostki audytowej ma obowiązek zapewnić Audytorowi pomieszczenie do pracy oraz dostęp do sprzętu biurowego i komputera.

6. W szczególnych przypadkach, wynikających np. z braku możliwości otrzymania odrębnego
pomieszczenia możliwe jest pobranie dokumentów za pokwitowaniem z audytowanej jednostki i opracowywanie sprawozdania z audytu w siedzibie Audytora Wewnętrznego.

7. Kierownik audytowanej jednostki zobowiązany jest do powiadomienia innych pracowników jednostki realizujących zadania zbieżne z tematyką audytu o fakcie rozpoczęcia czynności audytowych

§ 10. 1. Kierownicy audytowanych jednostek mają obowiązek przedkładać na żądanie Audytora Wewnętrznego wszelkie dokumenty i materiały niezbędne do przygotowania i przeprowadzenia audytu, z zachowaniem przepisów o tajemnicy ustawowo chronionej.
2. Pracownicy jednostki audytowej są zobowiązani na żądanie audytora, udzielać informacji oraz pisemnych i ustnych wyjaśnień.
3. Pracownicy audytowanej jednostki mają prawo z własnej inicjatywy złożyć pisemne oświadczenie dotyczące przedmiotu audytu. Audytor Wewnętrzny nie może odmówić włączenia tych oświadczeń do bieżących akt audytu wewnętrznego o których mowa w § 12.
§ 1l. 1. Upoważniony Audytor Wewnętrzny realizujący czynności audytowe w danej jednostce ma prawo do:
1) swobodnego wstępu do obiektów i pomieszczeń audytowanej jednostki,
2) wglądu do wszelkich dokumentów związanych z działalnością audytowanej jednostki
a pozostających w związku z zakresem audytu, w tym również zapisanych na
elektronicznych nośnikach informacji z zachowaniem przepisów o tajemnicy ustawowo
chronionej,
3) sporządzania kserokopii, odpisów, wyciągów z dokumentów,
4) żądania od pracowników audytowanej jednostki sporządzenia zestawień i obliczeń na
podstawie dokumentów będących w posiadaniu audytowanej jednostki,
5) przeprowadzania oględzin obiektów, skladników majątkowych i przebiegu określonych
czynności,
6) żądania od pracowników audytowanej jednostki udzielania pisemnych i ustnych
wyjaśnień,
7) korzystania z pomocy biegłych i specjalistów,
8) zwoływania narad w trakcie przeprowadzanych czynności audytowych z pracownikami
audytowanej jednostki.
2. Kserokopie dokumentów powinny być potwierdzone za zgodność z oryginałem.
3. Wyciągi, odpisy, wydruki, zestawienia, obliczenia, itp. powinny być podpisane przez pracownika jednostki audytowanej odpowiedzialnego merytorycznie za ten obszar działalności.
4. Opinia sporządzona przez rzeczoznawcę lub specjalistę przekazywana jest Audytorowi i jest włączana do akt bieżących zadania audytowego.
5. Audytor Wewnętrzny sporządza notatkę służbową dla udokumentowania innych czynności podjętych w toku zadania audytowego, a także zdarzeń, które mają istotne znaczenie dla ustaleń audytu wewntętrznego. Notatka taka załączona jest do akt bieżących.
§ 12. 1. Audytor Wewnętrzny w ramach przeprowadzanego zadania audytowego prowadzi bieżące akta zadania audytowego.
2. Bieżące akta zawierają informacje niezbędne do sformułowania ocen i rekomendacji, które będą zawarte w sprawozdaniu z przeprowadzonego audytu wewnętrznego.
3. Bieżące akta zadania audytowego obejmują w szczególności:
1) dokumenty zgromadzone przed rozpoczęciem zadania audytowego,
2) dokumenty związane z przygotowaniem programu audytowego i programu zadania
audytowego,
3) protokoły z narad,
4) imienne upoważnienie do przeprowadzenia audytu wewnętrznego,
5) dokumenty (kserokopie, odpisy, wyciągi, zestawienia itp.), otrzymane od pracowników
audytowanej jednostki zgromadzone w trakcie przeprowadzania zadania audytowego,
6) dokumenty sporządzone przez Audytora Wewnętrznego (np. notatki służbowe),
7) oświadczenia i wyjaśnienia pracowników audytowanej jednostki,
8) sprawozdanie z przeprowadzenia audytu wewnętrznego,
9) inne dokumenty o istotnym znaczeniu dla przeprowadzanego audytu wewnętrznego.

4. Powyższe dokumenty włącza się do bieżących akt w kolejności wynikającej z toku
dokonywanych czynności, numerując strony akt i zamieszczając na początku każdego tomu akt wykaz dokumentów zawartych w danym tomie z podaniem ich nazwy
i odpowiedniej strony akt.

5. Kierownik jednostki audytowanej oraz osoby przez niego upoważnione mają prawo wglądu do akt bieżących.

6. Akta stałe audytu wewnętrznego prowadzi się w siedzibie Audytora Wewnętrznego zgodnie z zasadami zawartymi w § 18.


§ 13. 1. Audytor Wewnętrzny sporządza sprawozdanie z przeprowadzonego audytu wewnętrznego, zwane dalej 'sprawozdaniem', w którym przedstawia w sposób jasny, rzetelny i zwięzły ustalenia i wnioski poczynione w trakcie audytu wewnętrznego.
2. Sprawozdanie zawiera w szczególności:
1) oznaczenie zadania audytowego,
2) datę sporządzenia,
3) nazwę i adres jednostki w której był przeprowadzony audyt wewnętrzny,
4) imię i nazwisko Audytora Wewnętrznego uczestniczącego w zadaniu audytowym oraz
numer imiennego upoważnienia do przeprowadzania audytu wewnętrznego,
5) cel przeprowadzenia zadania audytowego,
6) zakres przedmiotowy zadania audytowego,
7) podjęte działania i zastosowane techniki przeprowadzania zadania audytowego,
8) termin w którym przeprowadzono audyt wewnętrzny,
9) zwięzły opis działania jednostki, jej strategii i celów zwłaszcza w obszarze poddanym
audytowi wewnetrznemu,
10) ustalenia stanu faktycznego,
11) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień,
12) uwagi i wnioski w sprawie usuniecia swierdzonych uchybień,
13) podpisy Audytora Wewnetrznego i osób uczestniczących w zadaniu audytowym
w danej jednostce.
§ 14. 1. Narada zamykająca kończy realizację zadania audytowego w jednostce.
2. Celem narady jest wstępne przedstawienie ustaleń i wniosków zawartych w projekcie
sprawozdania z audytu wewnętrznego.
3. Termin narady zamykającej w jednostce audytowej ustala Audytor Wewnętrzny.
4. Narada zamykająca odbywa się w siedzibie jednostki audytowanej. Kierownik jednostki audytowanej zapewnia pomieszczenia do jej przeprowadzenia.

5. W naradzie zamykającej biorą udział: Audytor Wewnętrzny i osoby realizujące audyt
w danej jednostce oraz kierownik audytowanej jednostki i pracownicy przez niego
wyznaczeni.
6. Na wniosek kierownika jednostki audytowanej Audytor Wewnętrzny może zaprosić
do udziału w naradzie osobę sprawującą nadzór nad działalnością jednostki.
7. Z narady zamykającej sporządza sie protokół zawierający opis ustaleń omawianych
w trakcie narady.
8. Protokół z narady sporządza Audytor Wewnetrzny lub wyznaczona przez niego osoba.
9. Protokół z narady zamykającej sporządza Audytor Wewnętrzny w dwóch egzemplarzach. Protokół podpisuje z jednej strony Audytor Wewnetrzny i pracownik komórki kontroli uczestniczący w zadaniu, z drugiej strony kierownik audytowanej jednostki.
§ 15. 1. Sprawozdanie przekazywane jest przez Audytora Wewnętrznego kierownikowi audytowanej jednostki po odbyciu narady zamykającej o której mowa w § 14.
2. Kierownik jednostki audytowanej może zgłosić na piśmie w terminie 7 dni od dnia otrzymania sprawozdania z audytu , dodatkowe zastrzeżenia dotyczące ustaleń stanu faktycznego, analizy przyczyn i skutków stwierdzonych uchybień oraz uwag i wniosków zawartych w sprawozdaniu.
3. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń o których mowa w ust. 2 Audytor Wewnętrzny dokonuje ich analizy i w miarę potrzeby podejmuje dodatkowe czynności wyjaśniające.
4. W przypadku uznania zastrzeżeń przez Audytora Wewnętrznego, Audytor Wewnętrzny dokonuje zmian w treści sprawozdania.
5. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części Audytor Wewnętrzny przekazuje swoje stanowisko wraz z uzasadnieniem na piśmie kierownikowi audytowanej jednostki.
6. Kierownik jednostki audytowanej ma prawo do zgłoszenia dodatkowych wyjaśnień do całości treści sprawozdania.
7. Zastrzeżenia zgłoszone przez kierownika audytowanej jednostki, stanowisko Audytora wraz z uzasadnieniem oraz dodatkowe wyjaśnienia do treści protokołu włącza się do akt bieżących.
8. Sprawozdanie z audytu wewnętrznego sporządzane jest w dwóch egzemplarzach – jeden egzemplarz audytor przekazuje dla kierownika jednostki audytowanej, drugi egzemplarz zostaje przekazany Prezydentowi do zapoznania się i następnie włączony zostaje do akt bieżących przez audytora.
§ 16. 1. Kierownik audytowanej jednostki, na podstawie otrzymanego sprawozdania z przeprowadzonego audytu wewnętrznego podejmuje działania mające na celu usunięcie uchybień oraz usprawnienie funkcjonowania jednostki w zakresie gospodarki finansowej.
2. Kierownik jednostki audytowanej zobligowany jest do przekazania do Audytora Wewnętrznego w terminie 60 dni od daty otrzymania sprawozdania pisemnej informacji o sposobie realizacji wniosków i uwag zawartych w sprawozdaniu, a w przypadku odmowy ich realizacji lub znaczących opóźnień w ich realizacji o przyczynach takiej decyzji.
3. W przypadku zgłoszenia zastrzeżeń termin ten biegnie od dnia otrzymania skorygowanego sprawozdania lub otrzymania stanowiska Audytora Wewnętrznego.
§ 17. Audytor Wewnetrzny może przeprowadzić w audytowanej jednostce audyt sprawdzający.
§ 18. 1. Audytor wewnętrzny prowadzi akta stałe audytu.
2. Stałe akta audytu obejmują w szczególności:
1) akty normatywne oraz inne akty prawne związane z zakresem działania danej jednostki oraz regulujące jej funkcjonowanie,
2) dokumenty zawierające opisy procedur kontrolnych funkcjonujących w danej jednostce ,
3) sprawozdania finansowe oraz sprawozdanie z wykonania budżetu,
4) plany audytu wewnętrznego,
5) inne informacje mogące mieć wpływ na przeprowadzenie audytu i analizę ryzyka.
3. Stałe i bieżące akta zadania audytowego archiwizowane są w siedzibie Audytora Wewnetrznego.

Instrukcję opracowała Akceptacja
mgr Ewa Barańska Prezydent Miasta
Waldemar Mazur

Załącznik Nr 1
Do Instrukcji Przeprowadzania Audytu Wewnętrznego

Skarzysko- Kamienna ....................................


....................................................
(nazwa i adres jednostki
sektora finansów publicznych)



PLAN AUDYTU WEWNĘTRZNEGO NA ROK ................


1. Informacje o jednostce sektora finansów publicznych istotne dla
przeprowadzenia audytu wewnętrznego:

2. Analiza ryzyka

2.1. Charakterystyka obszaru poddawanego audytowi wewnętrznemu

2.2. Metody analizy ryzyka

2.3. Wyniki analizy ryzyka

2.4. Obszary ryzyka ustalone ze względu na stopień ich ważności

L.p. Obszar ryzyka Uwagi
1.

2.

.....


3. Zadania audytowe do przeprowadzenia w roku ...............

3.1. Zakres tematyczny i organizacja zadań audytowych


L.p. Temat zadania
audytowego Planowany termin przeprowa-
dzenia
audytu wewnę-
trznego Niezbędne
Zasoby (liczba
osobo/dni, inne) Obszar ryzyka Ewentualna
potrzeba
powołania
rzeczoznawcy
(zakres pracy,
planowany
czas pracy) Uwagi
1.

2.

3.

....





4. Planowane obszary, które powinny zostać objęte audytem wewnętrznym
w kolejnych latach


L.p. Obszar audytu
wewnętrznego Planowany rok
przeprowadzenia Obszar
ryzyka Uwagi
1.

2.

.....




Załącznik Nr 2
Do Instrukcji Przeprowadzania
Audytu Wewnętrznego

......................................................
(nazwa i adres jednostki Skarżysko- Kamienna ..................................
sektora finansów publicznych)




Wniosek o powołanie rzeczoznawcy do udziału w zadaniu audytowym


Na podstawie art. 35g ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych
(Dz.U. Nr 155, poz. 1014, z 1999r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778 i Nr 110, poz. 1255, z 2000r. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz 136, Nr 48, poz. 550, Nr 95, poz. 1041, Nr 119, poz 1251 i Nr 122, poz. 1315 oraz z 2001r.Nr 45, poz. 497, Nr 46, poz. 499, Nr 88, poz. 961, Nr 98, poz. 1070, Nr 100,poz. 1082, Nr 102, poz. 1116, Nr 125, poz. 1368 i Nr 145, poz. 1623 oraz z 2002r. Nr 41, poz. 363 i 365 i Nr 74, poz. 676) powołuję rzeczoznawcę w dziedzinie

.......................................................................................................................................................w osobie .......................................................................................................................................
do udziału w dniu/ dniach*) ..........................................................................................................
w ...................................................................................................................................................
( miejsce, przedmiot i zakres czynności audytowych, w których ma wziąć udział rzeczoznawca )

.......................................................................................................................................................
Rzeczoznawca dokonuje czynności audytowych samodzielnie/ we współpracy z audytorami wewnętrznymi uczestniczącymi w zadaniu audytowym *)

.........................................................
( podpis audytora wewnętrzne


.........................................................
( podpis kierownika jednostki
sektora finansów publicznych)
*) Niepotrzebne skreślić














Data wprowadzenia: 2004-03-12 1339
Data upublicznienia: 2004-03-12
Art. czytany: 4424 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Agata Dulemba
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
Biuletyn Informacji Publicznej

Uwaga !!! Nowy BIP od dnia 2017-03-01 pod adresem:
www.bip.skarzysko.pl


GODZINY OTWARCIA URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

Poniedziałek:

7:30 - 17.00

Wtorek - Czwartek:

7:30 - 15:30

Piątek:
7:30 - 14:00


Biuro Obsługi Interesanta czynne codziennie:

7:30 - 17:00













GODZINY OTWARCIA KASY URZĘDU MIASTA SKARŻYSKA-KAMIENNEJ:

Poniedziałek:

7:30 - 16.00

Wtorek - Czwartek:

7:30 - 14.00

Piątek:

7:30 - 12:30



Dokumenty do pobrania w zakładce "Jak załatwić sprawę" w podkategorii odpowiedniego wydziału.

Jak załatwić sprawę


Wniosek o udostępnienie informacji publicznej


Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych


Konsultacje w sprawie projektów uchwał wydziału oświaty kultury i sportu


Wybory ławników sądowych - kadencja 2016-2019



Numery kont bankowych:
Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna W-ł Finansowy


Konto 63 1560 0013 2418 3678 0000 0001:

- udziały w podatku dochodowym z Urzędów Skarbowych

- subwencje


Konto 36 1560 0013 2418 3678 0000 0002:

- dzierżawa , wpłaty za wieczyste użytkowanie, zajęcie pasa drogowego,

- dowody osobiste, udostępnienie danych osobowych, zezwolenia na

- sprzedaż alkoholu, mandaty, opłata adiacencka,


Konto 95 1560 0013 2418 3678 0000 0007:

- wadia i kaucje


Konto 79 1560 0013 2418 3678 0000 0004:

PODATKI I OPŁATY



Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi



Sprawy załatwiane w Referacie Podatków i Opłat

Formularze interaktywne 2016

Wzory formularzy informacji i deklaracji podatkowych


Getin Noble Bank S.A. z siedzibą przy ul. Przyokopowej 33, 01-208 Warszawa

Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna