Struktura i zadania. 2015-04-14 1108 Art. czytany: 4386 razy BIURO BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO – 12 etatów (symbol BZK) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: a) kierownik biura (1 etat) b) stanowisko ds. obronnych (1 etat) c) stanowisko ds. zarządzania kryzysowego (1/2 etatu) d) stanowisko ds. informacji niejawnych (1/2 etatu) e) stanowisko ds. bezpieczeństwa (4 etaty) f) Operator Monitoringu Miejskiego (5 etatów). Do zadań Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należy: 1) Zarządzanie Miejskim Centrum Monitoringu, 2) Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, w tym pomoc w usuwaniu klęsk żywiołowych, skutków podtopień miejscowych, i innych zagrożeń doraźnych; 3) Zabezpieczenie miejsc przestępstwa, katastrofy, lub innych zdarzeń mających znamiona sytuacji kryzysowej lub innej przed dostępem osób trzecich; 4) Koordynacja i współpraca z innymi służbami w zakresie usuwania przedmiotów niebezpiecznych i niewybuchów; 5) Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w zakresie powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej; 6) Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w sytuacji wprowadzenia stanu wyjątkowego, stanu wojennego i klęski żywiołowej; 7) Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w zakresie Zarządzania Kryzysowego; 8) Ochrona informacji niejawnych, w tym prowadzenie kancelarii dokumentów niejawnych, oraz prowadzenie postępowań sprawdzających osób i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa; 9) Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych na terenie Gminy; kontrola wykonania postanowień decyzji; 10) Wydawanie zezwoleń na organizowanie pokazów pirotechnicznych na terenie Gminy, kontrola wykonania postanowień decyzji; 11) Planowanie i organizowanie szkoleń w zakresie obronności państwa, zarządzania kryzysowego oraz bezpieczeństwa wspólnoty samorządowej; 12) Planowanie i organizowanie działań prewencyjnych w zakresie profilaktyki i zwiększenia poziomu bezpieczeństwa mieszkańców; 13) Nadzór i koordynacja nad jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej, podległych pod Gminę Skarżysko-Kamienna; 14) Koordynacja współpracy gminy z Komendą Powiatową Policji, Państwową Strażą Pożarną w zakresie bezpieczeństwa obywateli; 15) Nadzór w zakresie eksploatacji elektronicznych systemów bezpieczeństwa w budynkach Urzędu Miasta, 16) Kontrola operacyjna stanu czystości na terenie miasta, w tym kontrola obywateli, jednostek podległych oraz firm i instytucji wykonujących usługi między innymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na zlecenie Gminy. |