Struktura i zadania.

2015-04-14 1108
Art. czytany: 4386 razy

BIURO BEZPIECZEŃSTWA I ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO –
12 etatów (symbol BZK) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
a) kierownik biura (1 etat)
b) stanowisko ds. obronnych (1 etat)
c) stanowisko ds. zarządzania kryzysowego (1/2 etatu)
d) stanowisko ds. informacji niejawnych (1/2 etatu)
e) stanowisko ds. bezpieczeństwa (4 etaty)
f) Operator Monitoringu Miejskiego (5 etatów).

Do zadań Biura Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego należy:
1) Zarządzanie Miejskim Centrum Monitoringu,
2) Współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, w tym pomoc w usuwaniu klęsk żywiołowych, skutków podtopień miejscowych, i innych zagrożeń doraźnych;
3) Zabezpieczenie miejsc przestępstwa, katastrofy, lub innych zdarzeń mających znamiona sytuacji kryzysowej lub innej przed dostępem osób trzecich;
4) Koordynacja i współpraca z innymi służbami w zakresie usuwania przedmiotów niebezpiecznych i niewybuchów;
5) Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w zakresie powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej;
6) Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w sytuacji wprowadzenia stanu wyjątkowego, stanu wojennego i klęski żywiołowej;
7) Planowanie, koordynowanie i realizowanie obowiązków gminy w zakresie Zarządzania Kryzysowego;
8) Ochrona informacji niejawnych, w tym prowadzenie kancelarii dokumentów niejawnych, oraz prowadzenie postępowań sprawdzających osób i wydawanie poświadczeń bezpieczeństwa;
9) Wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych na terenie Gminy; kontrola wykonania postanowień decyzji;
10) Wydawanie zezwoleń na organizowanie pokazów pirotechnicznych na terenie Gminy, kontrola wykonania postanowień decyzji;
11) Planowanie i organizowanie szkoleń w zakresie obronności państwa, zarządzania kryzysowego oraz bezpieczeństwa wspólnoty samorządowej;
12) Planowanie i organizowanie działań prewencyjnych w zakresie profilaktyki i zwiększenia poziomu bezpieczeństwa mieszkańców;
13) Nadzór i koordynacja nad jednostkami Ochotniczej Straży Pożarnej, podległych pod Gminę Skarżysko-Kamienna;
14) Koordynacja współpracy gminy z Komendą Powiatową Policji, Państwową Strażą Pożarną w zakresie bezpieczeństwa obywateli;
15) Nadzór w zakresie eksploatacji elektronicznych systemów bezpieczeństwa w budynkach Urzędu Miasta,
16) Kontrola operacyjna stanu czystości na terenie miasta, w tym kontrola obywateli, jednostek podległych oraz firm i instytucji wykonujących usługi między innymi w zakresie utrzymania czystości i porządku na zlecenie Gminy.