Struktura i zadania.

2015-04-14 1105
Art. czytany: 4141 razy

BIURO ROZWOJU MIASTA – 5 etatów (symbol BRM) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
1) Kierownik Biura (1 etat),
e) stanowisko do spraw inwestycji (1 etat)
f) stanowisko do spraw strategii i współpracy gospodarczej (1 etat)
g) stanowisko do spraw pozyskiwania funduszy zewnętrznych (2 etaty)

Do zadań Biura Rozwoju Miasta należy:
1) przygotowywanie projektów planów finansowania inwestycji i remontów na dany rok oraz planów wieloletnich,
2) prowadzenie spraw związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji zadania inwestycyjnego bądź remontowego,
3) poszukiwanie i pozyskiwanie dotacji z funduszy zewnętrznych dla finansowania projektów planowanych do realizacji przez Gminę,
4) informowanie gminnych jednostek organizacyjnych o możliwościach finansowania projektów z funduszy zewnętrznych,
5) opracowywanie i aktualizacja dokumentów strategicznych: strategii rozwoju miasta i innych planów gospodarczych oraz monitorowanie realizacji Strategii Rozwoju Miasta,
6) koordynacja działań z innymi wydziałami w zakresie przygotowania dokumentacji dla zadań inwestycyjnych dających możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych,
7) opracowywanie wniosków aplikacyjnych,
8) ustalenie zakresu opracowań projektowych niezbędnych do realizacji inwestycji
w poszczególnych latach,
9) uczestniczenie w postępowaniach dotyczących wyłaniania wykonawców prac projektowych, robót budowlanych i nadzoru inwestorskiego oraz przygotowywanie stosownych umów na wykonawstwo,
10) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem terenów pod inwestycję oraz uzyskiwaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do właściwego prowadzenia przygotowania i prowadzenia inwestycji,
11) koordynowanie zadań inwestycyjnych miasta i inwestorów zewnętrznych w zakresie uzgodnień administracyjnych i ustaleń zakresu zadań inwestycyjnych,
12) kontrola wykonawstwa budowlanego i udział w odbiorach robót.
13) sporządzanie sprawozdań oraz wniosków o płatność do inwestycji realizowanych
z dofinansowaniem pochodzącym ze środków pozabudżetowych,
14) monitoring wskaźników dla realizowanych projektów,
15) informowanie o możliwościach lokowania inwestycji w Gminie,
16) wspieranie działań Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Starachowicach zmierzających do jej rozszerzenia na terenie Gminy.