Struktura i zadania. 2015-04-14 1105 Art. czytany: 4141 razy BIURO ROZWOJU MIASTA – 5 etatów (symbol BRM) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: 1) Kierownik Biura (1 etat), e) stanowisko do spraw inwestycji (1 etat) f) stanowisko do spraw strategii i współpracy gospodarczej (1 etat) g) stanowisko do spraw pozyskiwania funduszy zewnętrznych (2 etaty) Do zadań Biura Rozwoju Miasta należy: 1) przygotowywanie projektów planów finansowania inwestycji i remontów na dany rok oraz planów wieloletnich, 2) prowadzenie spraw związanych z opracowaniem dokumentacji projektowej niezbędnej do realizacji zadania inwestycyjnego bądź remontowego, 3) poszukiwanie i pozyskiwanie dotacji z funduszy zewnętrznych dla finansowania projektów planowanych do realizacji przez Gminę, 4) informowanie gminnych jednostek organizacyjnych o możliwościach finansowania projektów z funduszy zewnętrznych, 5) opracowywanie i aktualizacja dokumentów strategicznych: strategii rozwoju miasta i innych planów gospodarczych oraz monitorowanie realizacji Strategii Rozwoju Miasta, 6) koordynacja działań z innymi wydziałami w zakresie przygotowania dokumentacji dla zadań inwestycyjnych dających możliwość pozyskiwania środków zewnętrznych, 7) opracowywanie wniosków aplikacyjnych, 8) ustalenie zakresu opracowań projektowych niezbędnych do realizacji inwestycji w poszczególnych latach, 9) uczestniczenie w postępowaniach dotyczących wyłaniania wykonawców prac projektowych, robót budowlanych i nadzoru inwestorskiego oraz przygotowywanie stosownych umów na wykonawstwo, 10) prowadzenie spraw związanych z pozyskiwaniem terenów pod inwestycję oraz uzyskiwaniem decyzji administracyjnych niezbędnych do właściwego prowadzenia przygotowania i prowadzenia inwestycji, 11) koordynowanie zadań inwestycyjnych miasta i inwestorów zewnętrznych w zakresie uzgodnień administracyjnych i ustaleń zakresu zadań inwestycyjnych, 12) kontrola wykonawstwa budowlanego i udział w odbiorach robót. 13) sporządzanie sprawozdań oraz wniosków o płatność do inwestycji realizowanych z dofinansowaniem pochodzącym ze środków pozabudżetowych, 14) monitoring wskaźników dla realizowanych projektów, 15) informowanie o możliwościach lokowania inwestycji w Gminie, 16) wspieranie działań Specjalnej Strefy Ekonomicznej w Starachowicach zmierzających do jej rozszerzenia na terenie Gminy. |