Struktura i zadania. 2015-04-14 1044 Art. czytany: 4113 razy BIURO OBSŁUGI PRAWNEJ – 4 etaty (symbol OP) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: a) Radca Prawny (3 etaty), b) stanowisko do spraw obsługi administracyjnej - 1 etat. Do zadań Biura Obsługi Prawnej należy obsługa prawna Urzędu, Prezydenta i Rady Miasta, a w szczególności: 1) wydawanie opinii prawnych na rzecz Wydziałów Urzędu Miasta, 2) zastępstwo procesowe Prezydenta i kierowników jednostek organizacyjnych gminy przed sądami powszechnymi, sądami administracyjnymi i innymi organami orzekającymi w sprawach, w których są stronami postępowania,, 3) udzielanie pracownikom Urzędu interpretacji przepisów prawa, 4) opiniowanie projektów: a) uchwał Rady Miasta, b) zarządzeń Prezydenta Miasta, c) projektów umów lub wzorów powtarzalnych oraz projekty innych oświadczeń woli składanych w imieniu miasta, d) wzorów pełnomocnictw i upoważnień prezydenta. 5) uczestnictwo w sesjach Rady Miasta oraz w prowadzonych na rzecz miasta negocjacjach. |