Zapytania do postępowania 1

2010-12-14 1017
Art. czytany: 3439 razy

Działając na podstawie art. 38 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych zwracam się do Państwa o wyjaśnienie poniższych kwestii:
1.W Specyfikacji rozdział IX pkt 6, zapisano, że Wykonawca musi złożyć oświadczenie, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000 PLN (brutto). Natomiast w ogłoszeniu o zamówieniu znajduje się zapis nakładający na Wykonawcę obowiązek przedłożenia opłaconej polisy, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Jaki zatem dokument winien dołączyć wykonawca do oferty?
2. Zamawiający żąda, aby Wykonawca dysponował ubezpieczeniem od odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 1.000 000,00 zł. Mając na względzie wartość zamówienia, nieprzekraczającą 125.000,00 euro oraz zasadę proporcjonalności wymagań stawianych Wykonawcom do przedmiotu zamówienia, wynikającą z art. 22 ust. 4 Prawo Zamówień Publicznych, wartość na którą winna opiewać polisa Wykonawcy jest naszym zdaniem zbyt wysoka.

Odpowiedź na pytania

W ustawie o zamówieniach publicznych nie ma przesłanek mówiących o tym, iż nie możemy żądać kwoty ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, którą wykazaliśmy w specyfikacji.
Wykonawca powinien do oferty dołączyć oświadczenie, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000, 00 PLN (brutto) lub opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej, w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.