'Remont kominów w budynkach będących własnością Gminy w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Asfaltowa 6, 7, Skalna 14, 22, Niska 13”. 2010-09-23 1031 Art. czytany: 2824 razy Zapytanie poza Ustawą Prawo Zamówień Publicznych Zarząd Zasobów Komunalnych w Skarżysku- Kamiennej działając na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy Prawo Zamówień Publicznych z dnia 29 stycznia 2004r. (Dz.U. z 2004r. Nr 19, poz. 177 wraz z późniejszymi zmianami) oraz na podstawie Regulaminu udzielania Zamówień Publicznych o wartości szacunkowej nieprzekraczającej równowartości kwoty 14000 EURO w Zarządzie Zasobów Komunalnych w Skarżysku-Kamiennej (załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 3/2008 Dyrektora Zarządu Zasobów Komunalnych w Skarżysku-Kamiennej z dnia 20.02.2008 roku) zaprasza do składania ofert w postępowaniu o udzielnie zamówienia na: „Remont kominów w budynkach będących własnością Gminy w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Asfaltowa 6, 7, Skalna 14, 22, Niska 13”. 1. Przedmiot zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest remont kominów polegający na rozebraniu i ponownym wymurowaniu kominów wraz z odgruzowaniem i sprawdzeniem przewodów kominowych w budynkach będących własnością Gminy w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Asfaltowa 6, 7, Skalna 14, 22, Niska 13 zarządzanych przez Zarząd zasobów Komunalnych w Skarżysku-Kamiennej. Zakres rzeczowy robót został określony w przedmiarze robót stanowiącym załącznik nr 1 do ogłoszenia. Warunki realizacji zamówienia zostały określone w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 3 do ogłoszenia. Załączniki do ogłoszenia można pobrać ze strony internetowej: www.umskarzysko.bip.doc.pl (menu: jednostki podległe: Zarząd Zasobów Komunalnych: zapytanie poza ustawą PZP). Rozliczenie będzie prowadzone w PLN. Zakres robót dostosowany będzie do posiadanych środków finansowych. Wykonawca ponosi skutki prawne za ewentualne szkody osób trzecich spowodowane wykonywaniem przedmiotu zamówienia. 1.1. Na Wykonawcy ciążą wszystkie obowiązki wynikające z: - ustawy z dnia 07.07.1994 Prawo Budowlane Dz.U.06.156.1118, - rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.Dz.U.02.75.690, - rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 21 kwietnia 2006 r w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków i innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U.06.80.563), - ustawy z dnia 27.04.2001r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2006r. Nr 129, poz. 902 ze zm. ) Wykonawca robót zobowiązany jest do: - urządzenia placu budowy we własnym zakresie i na koszt własny oraz zabezpieczenia terenu, na którym wykonywane będą prace. - zapewnienie dozoru, a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy, - zapewnienie bezpieczeństwa dla osób zamieszkujących remontowany budynek. - prowadzenia robót zgodnie z przepisami bhp i p.poż., - usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci oraz uporządkowania terenu budowy po zakończeniu robót i przekazania go Zamawiającemu w dniu ostatecznego odbioru. 2. Termin wykonania zamówienia. Termin wykonania zamówienia: do 30.10.2010r. 3. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 22 ust. 1tj.: 3.1.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania: • Działalność prowadzona na potrzeby wykonywania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień. 3.1.2. posiadania wiedzy i doświadczenia: • warunek ten zostanie spełniony jeśli Wykonawca wykaże, że wykonał co najmniej dwie roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone tj.: roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 25000,00 zł. brutto każda z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (załącznik nr 4 do ogłoszenia). 3.1.3. dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: • Potencjał techniczny: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. • Osoby zdolne do wykonania zamówienia: Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lutego 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 i Nr 70, poz. 1217) w zakresie kierowania i nadzorowania robót budowlanych – minimum jedna osoba - i przedłoży oświadczenie, że wskazane osoby posiadają wymagane uprawnienia budowlane (załącznik nr 5 do ogłoszenia) 3.1.4. sytuacji ekonomicznej i finansowej: • posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. 3.2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w art. 24 ust. 1. 3.3. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innbych podmiotów, niezaleznie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 3.4. Zamawiający dokona oceny spełniania każdego z warunków na podstawie załączonych do oferty dokumentów, wg kryteriów „spełnia” lub „nie spełnia”, o których mowa w pkt. 4. W razie braku w/w dokumentów Zamawiający wzywa oferenta do ich uzupełnienia w wyznaczonym przez siebie terminie. Zamawiający wyklucza z postępowania oferenta, który pomimo uprzedniego wezwania nie uzupełnił dokumentów w wyznaczonym terminie. 3.5. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia (art. 23 ust. 1 ustawy Pzp). Za podmioty występujące wspólnie uważa się również spółki cywilne oraz konsorcja. W tym przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika (art. 23 ust. 2 ustawy Pzp). Wykonawcy występujący wspólnie każdy oddzielnie, nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Pzp, a także muszą spełniać wymogi, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp. 4. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 4.1. Zamawiający dokona oceny spełnienia w/w warunków na podstawie dokumentów, oświadczeń i wykazów złożonych wraz z ofertą wykonania. Do oferty wykonania należy załączyć dokumenty wymienione w pkt. 4.2. 4.2. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu wraz z ofertą wykonania (załącznik nr 2 do ogłoszenia) lub ofertą samodzielnie sporządzona przez Wykonawcę zgodnie z w/w załącznikiem oraz kosztorysem ofertowym Wykonawca składa: 4.2.1. Oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków określonych w art. 22 ust. 1 pkt. 1- 4 ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 6 do ogłoszenia. Wymagana forma dokumentu – oryginał • W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku posiadania przez wykonawcę wiedzy i doświadczenia Zamawiający żąda załączenia do oferty: a) Wykazu (wypełniony załącznik Nr 4 do ogłoszenia) potwierdzającego, że wykonał co najmniej dwie roboty budowlane w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone tj.: roboty budowlane odpowiadające swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia o wartości nie mniejszej niż 25000,00 zł. brutto każda z podaniem ich rodzajui wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączy dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. W wykazie należy podać min 2 takie zadanie z załączeniem dokumentów potwierdzających należyte jego wykonanie. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. b) Referencje Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. • W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Zamawiający żąda: c) wykazu osób (wypełniony załącznik Nr 5 do ogłoszenia), w którym Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj. osobami posiadającymi uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lutego 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 i Nr 70, poz. 1217) w zakresie kierowania i nadzorowania robót budowlanych – minimum jedna osoba - i przedłoży oświadczenie, że wskazane osoby posiadają wymagane uprawnienia budowlane. Wymagana forma dokumentu (wykazu, zobowiązania) – oryginał W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. dokumenty mogą być składane łącznie. d) Oświadczenie (wypełniony załącznik 5 do ogłoszenia), że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają ww. wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek ich posiadania. Wymagana forma dokumentu oryginał W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie ww. dokumenty mogą być składane łącznie. • W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku dotyczącą sytuacji ekonomicznej i finansowej, Zamawiający żąda: e) Opłaconą Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności, ważny na dzień otwarcia ofert. Wymagana forma dokumentu - oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 4.2.2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp, Zamawiający żąda załączenia do oferty: a) Oświadczenie Wykonawcy, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych – załącznik nr 7 do ogłoszenia. Wymagana forma dokumentu – oryginał b) Pełnomocnictwo określające jego zakres w przypadku, gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. c) Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawców występujących wspólnie w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia. Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona przez notariusza. Uwaga: Zgodnie z art. 26 ust. 2 b Pzp - Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezaleznie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. – Wymagana forma dokumentu – oryginał. 5. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z wykonawcami: 1. Przyjętą przez Zamawiającego formą porozumiewania się z Wykonawcami i składania oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji przez strony jest forma pisemna lub faks: 25-23-500 lub drogą elektroniczną na adres: zzk@zzk.internetdsl.pl 2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach zamawiający może w każdym czasie przed upływem terminu składania ofert zmienić treść ogłoszenia. Dokonaną w ten sposób zmianę zamawiający zamieszcza na stronie internetowej, na której ukazało się ogłoszenie. 3. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z wykonawcami jest: - sprawy merytoryczne: Aldona Swinka - tel. (41) 25-23-713, - sprawy proceduralne: Agnieszka Bieniek - tel. (41) 25-23-388. 6. Termin związania ofertą: 7 dni od terminu składania ofert. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert. 7. Opis sposobu przygotowania oferty /forma oferty/. 7.1. Kwestie formalne: 1. Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę, pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 2. Ofertę należy sporządzić na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia. Oferty winne być sporządzone w języku polskim, podpisane przez osobę (osoby) uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych wykonawcy. 3. Treść oferty musi odpowiadać treści ogłoszenia. 4. Wszystkie miejsca, w których wykonawca naniósł zmiany powinny być parafowane przez osobę (osoby) podpisujące ofertę. 5. Wykonawcy ponoszą wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem ofert. 6. Formularz oferty, oświadczenia, wykazy muszą być podpisane przez wykonawcę lub upoważnionego/ych przedstawiciela/i wykonawcy. 7. Każda poprawka w ofercie musi być podpisana przez osobę/y podpisującą/e. 7.2. Zawartość oferty: Kompletna oferta musi zawierać: • Formularz Oferty, • Dokumenty przedstawione w pkt. 4 niniejszego ogłoszenia, 7.3. Opakowanie oferty: 7.3.1. Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętym, nieprzejrzystym i nienaruszonym opakowaniu (kopercie), uniemożliwiającym otwarcie i zapoznanie się z treścią oferty przed upływem terminu składania ofert. • Opakowanie musi zostać opatrzone: a) Adresem Zamawiającego: Zarząd Zasobów Komunalnych, ul. B. Prusa 3a, 26-110 Skarżysko – Kamienna b) napisem: „Remont kominów w budynkach mieszkalnych będących własnością Gminy w Skarżysku-Kamiennej przy ul. Asfaltowa 6, 7, Skalna 14, 22, Niska 13. – OFERTA” c) imieniem i nazwiskiem (nazwą/firmą) oraz dokładnym adresem (siedzibą) oraz numerem telefonu i faksu wykonawcy; dopuszcza się odcisk stempla lub podobnym napisem dostatecznie wyróżniającym ofertę spośród innej korespondencji wpływającej do Zamawiającego. d) wszelkie elementy oferty nieopakowane i nieoznaczone w powyższy sposób mogą nie być brane pod uwagę podczas porównania i oceny ofert, a brak powyższych adnotacji wykonawcy może być przyczyną otwarcia oferty w sposób i w terminie niezgodnym z zapisami niniejszego ogłoszenia. 8. Miejsce i termin składania ofert. Ofertę należy złożyć w sekretariacie Zarządu Zasobów Komunalnych w Skarżysku-Kamienna – I piętro - pokój nr 15 w siedzibie Zamawiającego tj. Zarząd Zasobów Komunalnych, ul. B. Prusa 3a, 26-110 Skarżysko-Kamienna w nieprzekraczalnym terminie: do dnia 30.09.2010r. do godz. 9:45 Wszystkie oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie podanym powyżej (w tym również drogą pocztową), zostaną niezwłocznie zwrócone oferentom bez otwierania. 9. Miejsce i termin otwarcia ofert. Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w Zarządzie Zasobów Komunalnych w Skarżysku-Kamiennej, ul. B. Prusa 3a, 26-110 Skarżysko-Kamienna – I piętro - pokój nr 14: w dniu 30.09.2010r. o godz. 10:00 Otwarcie ofert jest jawne. Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. 10. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty: 1. Zamawiający przy wyborze oferty kieruje się kryterium „najniższa cena”. 2. W razie braku dokumentów stanowiących załączniki do oferty Zamawiający wzywa oferenta do uzupełnienia braków w wyznaczonym przez siebie terminie pod rygorem odrzucenia oferty obarczonej brakami formalnymi. 11. Informacja o możliwości unieważnienia postępowania. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania bez podania przyczyn. Skarżysko – Kamienna, dnia 23.09.2010r. Dyrektor Zarządu Zasbów Komunalnych w Skarżysku-Kamiennej mgr Jacek Jeżyk |