Regulamin zamówień sektorowych - do wartości kwot określonych na podstawie art. 11 ust 8

2009-05-12 1439
Art. czytany: 3980 razy

Regulamin zamówień sektorowych - do wartości kwot określonych na podstawie art. 11 ust 8

Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 1/2009
z dnia 10.02.2009r.
Regulamin zamówień sektorowych
REGULAMIN UDZIELANIA ZAMÓWIEŃ SEKTOROWYCH
przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej do wartości kwot określonych w art. 11 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008r Nr 171 poz.1058); cyt. dalej jako: Pzp.


Rozdział l Postanowienia ogólne
§ 1
1. Regulamin określa zasady i tryb udzielania przez Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej (zwane dalej Spółką) zamówień na usługi, dostawę towarów oraz roboty budowlane, jeżeli zamówienie spełnia łącznie dwa warunki :
1) jest kwalifikowane zgodnie z art. 132 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych jako zamówienia sektorowe oraz
2) jego wartość nie przekracza kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, wynoszących w chwili zatwierdzania niniejszego regulaminu w przypadku dostaw i usług 422.000 euro, zaś w przypadku robót budowlanych 5 278 000 euro.
2. Regulaminu niniejszego nie stosuje się w wypadkach, w których zamówienie spełnia przesłanki wskazane w ust 1 pkt 1 i 2, jednakże jest ono finansowane z udziałem środków, których przyznanie jest uzależnione od zastosowania procedury udzielania zamówienia określonej w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
3. Postępowanie o udzielenie zamówienia powyżej wartości progowych określonych w art. 11 ust. 8 prowadzi się na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych zwanej dalej „ustawą”.
4. Regulamin niniejszy obowiązuje wszystkich pracowników Spółki.
5. Ilekroć w niniejszym regulaminie mowa jest o zamówieniu, należy przez to rozumieć zamówienie w rozumieniu ust 1
6. Wartości określone w niniejszym regulaminie są wartościami netto.
7. Przetarg w rozumieniu niniejszego regulaminu to postępowanie, w ramach, którego ocena ofert następuje wyłącznie w oparciu o kryterium ceny.
8. Bez względu na wartość zamówienia fakt jego udzielenia winien zostać zarejestrowany w sposób określony w przepisach wykonawczych wydanych w oparciu o ustawę Prawo zamówień publicznych. Obowiązek rejestracji zamówień ciąży na osobach udzielających tychże zamówień, w terminie 3 dni od daty udzielenia zamówienia. Rejestr wszystkich zamówień udzielanych przez Spółkę prowadzi – Agnieszka Wrona.

§ 2
1. Do udzielania zamówień w imieniu Spółki uprawnione są osoby upoważnione zgodnie z KRS spółki do jej reprezentowania.
2. Prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia przeprowadza pracownik bezpośrednio odpowiedzialny do realizacji zamówienia lub osoba upoważniona do przeprowadzenia postępowań przez Dyrektora Zarządu w imieniu Spółki.
§ 3
Ilekroć w Regulaminie mowa o:
1) cenie - należy przez to rozumieć cenę w rozumieniu art. 3 ust. l pkt. l ustawy z dnia 5 lipca 2001r. o cenach (Dz.U. Nr 97, póz. 1050, z 2002 r. Nr 144, póz.1204 oraz z 2003 r. Nr 137, póz. 1302);
2) dostawach - należy przez to rozumieć nabywanie rzeczy, praw oraz innych dóbr, w szczególności na podstawie umowy sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy oraz leasingu;
3) kierowniku zamawiającego - należy przez to rozumieć Dyrektora Zarządu Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej.
4) najkorzystniejszej ofercie - należy przez to rozumieć ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia albo ofertę z najniższą ceną, a w przypadku zamówień publicznych w zakresie działalności twórczej lub naukowej, których przedmiotu nie można z góry opisać w sposób jednoznaczny i wyczerpujący - ofertę, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriów odnoszących się do przedmiotu zamówienia;
5) ofercie częściowej - należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wykonanie części zamówienia;
6) ofercie wariantowej - należy przez to rozumieć ofertę przewidującą, zgodnie z warunkami określonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, odmienny niż określony przez zamawiającego sposób wykonania zamówienia;
7) robotach budowlanych - należy przez to rozumieć wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2003r. Nr 207, poz. 2016, z późn. zm.), a także realizację obiektu budowlanego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. – Prawo budowlane, za pomocą dowolnych środków, zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego;
8) usługach - należy przez to rozumieć wszelkie świadczenia, których przedmiotem nie są roboty
Budowlane lub dostawy;
9) wykonawcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia;
10) wartość zamówienia - jest to całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy, bez podatku od towarów i usług, ustalone przez zamawiającego z należytą starannością;
11) zamawiającym - należy przez to rozumieć Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Skarżysku-Kamiennej.
12) zamówieniach - należy przez to rozumieć umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.

Rozdział 2 Zasady udzielania zamówień
§ 4
1. Procedura określa przebieg planowania, przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w Miejskim Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Skarżysku-Kamiennej bez uwzględnienia zamówień finansowanych z udziałem środków zagranicznych przyznanych na podstawie umowy międzynarodowej, chyba że umowa międzynarodowa określa inne niż określone w ustawie Prawo zamówień publicznych procedury udzielania zamówień.
2. Zamówieniem publicznym zwanym dalej „zamówieniem” jest każda umowa odpłatna zawierana między Spółką a wykonawcą, której przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.
3. Postępowania o udzielenie zamówienia powinny być prowadzone z zachowaniem następujących zasad:
1. równego traktowania wykonawców przez:
a. zakaz dyskryminacji wykonawców;
b. określanie wykonawcom jednakowych wymagań merytorycznych, formułowanych jako warunki i kryteria oceny ofert, oraz wymagań formalnych dotyczących żądania złożenia określonych dokumentów i oświadczeń;
c. zapewnienie wykonawcom jednakowego dostępu do tych samych informacji;
2. uczciwej konkurencji przez:
a. dokonywanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób obiektywny i jednoznaczny,
b. określanie odpowiednich do przedmiotu zamówienia wymagań dla wykonawców, pozwalających wszystkim, którzy są w stanie należycie wykonać zamówienie, ubiegać się o to zamówienie,
c. zapewnienie konkurencyjności postępowania tj. zaproszenie do postępowania takiej liczby wykonawców, która zapewni wybór najkorzystniejszej oferty, konkurencję i sprawny przebieg postępowania,
d. wykluczenie wykonawców nieuczciwie konkurujących;
3. przejrzystości postępowania przez:
a. zagwarantowanie jawności postępowania,
b. zachowanie pisemnej formy postępowania.
c. obiektywizm przy rozpatrywaniu ofert, jednoznaczne, ostre i wyraźne określenie warunków udziału w postępowaniu oraz przekazanie wykonawcom opisu kryteriów i sposobu dokonywania oceny ofert,

Rozdział 3. Zamówienia wyłączone z obowiązku stosowania ustawy
§ 5
1. Do udzielania zamówień o wartości szacunkowej nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwot określonych w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień Publicznych, mają
zastosowanie zapisy niniejszego Regulaminu. Zgodnie z art. 133 ust 1 ustawy Pzp niestosuje się.
2. Regulamin określa zasady udzielania zamówień przy następujących wartościach progowych:
a. do kwoty 50.000,00 zł.
b. od kwoty 50.000,00 zł. do kwoty 100.000,00 zł.
c. od kwoty 100.000,00 zł. do wartości określonych w art. 11 ust 8 ustawy Pzp.
2a. Zamówienia, których wartość jednostkowa nie przekracza kwoty 50.000,00 zł. netto, oraz całkowita wartość w skali roku zamówień tego samego rodzaju nie przekracza kwoty 50.000,00 zł. podstawą udokumentowania zamówienia będzie zlecenie lub umowa oraz faktura opisana przez pracownika merytorycznie odpowiedzialnego za udzielenie danego zamówienia. Wyłonienie wykonawcy przy zamówieniu ograniczonym taką wartością progową nie wymaga stosowania wskazanych poniżej szczególnych trybów postępowania. Brak obowiązku stosowania szczególnego trybu, nie zwalnia osób udzielających zamówień z konieczności zachowania szczególnej staranności przy zarządzie mieniem Spółki. Przy wyłanianiu wykonawcy do realizacji danego zamówienia pracownik winien spisać notatkę służbową, której treść stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
2b. Udzielenie zamówień, których wartość tego samego rodzaju w ciągu roku nie przekracza kwoty 100.000,00 zł. (od kwoty 50.000,00 zł. do kwoty 100.000,00 zł.) wymaga przeprowadzenia postępowania zebrania ofert – zapytania cenowego. Informacje (ogłoszenie) z prośbą o złożenie oferty wraz z opisem przedmiotu zamówienia zostanie przesłana do co najmniej dwóch wykonawców w celu wyboru jak najkorzystniejszej oferty. Informacje (ogłoszenie) o zamówieniu może zostać zamieszczone na stronie internetowej Spółki. (Wzór oferty wykonania stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu).
Ogłoszenie winno zawierać co najmniej:
- zwięzły opis przedmiotu zamówienia z ewentualnym odesłaniem do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
- oznaczenie, że nie jest to zamówienie publiczne w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.
Prawo zamówień publicznych.
- wskazanie miejsca i terminu złożenia i otwarcia ofert.
- forma składania ofert.
- wskazanie osoby wyznaczonej w Spółce do udzielania informacji dotyczących zamówienia
z podaniem numeru telefonu kontaktowego.
Pracownik odpowiedzialny za realizację zamówienia przeprowadza rozeznanie rynku mające na celu wyłonienie wykonawcy zamówienia, spełniającego możliwie w najszerszym stopniu wymagania
(najkorzystniejsza oferta), w szczególności analizuje ceny, jakie oferują wykonawcy za wykonanie przedmiotu zamówienia. Wymagania ustala się biorąc pod uwagę, że dokonywanie wydatków musi następować w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów w oparciu o jednolite kryteria oceny ( przykładowe kryteria: cena, termin realizacji zamówienia, warunki gwarancji, inne zgodnie z wyborem ).
2c. Udzielenie zamówienia, którego jednostkowa wartość przekracza kwotę 100.000,00 zł, a nie przekracza kwoty określonej w art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, musi zostać poprzedzone negocjacjami z co najmniej dwoma potencjalnymi wykonawcami. Jeżeli jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena, zamówienia udziela się po przeprowadzeniu przetargu
(zebrania ofert – zapytanie cenowe). Udzielenie zamówienia, którego jednostkowa wartość przekracza kwotę 100.000 musi zostać poprzedzone zaproszeniem do negocjacji lub zamieszczeniem ogłoszenia o postępowaniu zamieszczonym na stronie internetowej Spółki.
3. Postępowanie należy prowadzić, aby wydatki dokonywane były w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów oraz w sposób umożliwiający terminową realizację zadań, w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.
4. Zapytania od Wykonawców, informacje o zamówieniu jak również inne informacje, które mogą wyniknąć w trakcie prowadzenia postępowań mogą być dostarczone faksem, mailem, drogą pocztową, poprzez doręczenie pisma. Formę składania ofert zamawiający określa w ogłoszeniu o zamówieniu.
5. Zapytania należy kierować do co najmniej dwóch lub trzech wykonawców, zgodnie z zapisami pkt 2b i 2c, chyba, że wykonanie przedmiotu zamówienia oferuje mniejsza liczba wykonawców. Wymóg ten nie obowiązuje w przypadku zamieszczenia zaproszenia do składania ofert na stronie internetowej. Dopuszcza się możliwość negocjacji ofert .
6. Procedura wyboru najkorzystniejszej oferty winna zostać udokumentowana. Wyjątek stanowią
zamówienia, których wartość jednostkowa nie przekracza 50.000,00 zł. netto, oraz całkowita
ich wartość w skali roku nie przekracza kwoty 50.000,00 zł. W takim przypadku podstawą
udokumentowania zamówienia będzie zlecenie lub umowa oraz faktura opisana przez pracownika
merytorycznie odpowiedzialnego za udzielenie danego zamówienia.
7. Dokumentację postępowań prowadzi i przechowuje pracownik prowadzący postępowanie.
8. Przy udzielaniu zamówienia należy stosować zasady obiegu i kontroli dokumentów finansowo-
księgowych obowiązujących w „Spółce”.

Rozdział 4 - Tryby udzielania zamówień
§ 6
1. Z negocjacji i przetargów ( zebrania ofert – zapytanie cenowe), o których mowa w rozdziale
3 sporządza się protokół (z wyłączeniem § 5 pkt. 2a), wskazujący co najmniej:
1) opis przedmiotu zamówienia,
2) podmioty biorące udział w negocjacjach lub przetargu,
3) osoby reprezentujące Spółkę i poszczególnych oferentów,
4) datę i miejsce przeprowadzenia negocjacji lub przetargu,
5) sposób komunikowania się osób reprezentujących Spółkę i oferentów,
6) wstępne propozycje oferentów,
7) kryteria oceny ofert,
8) wskazanie podmiotu, któremu proponuje się udzielić zamówienia i warunków na jakich ma to nastąpić, potrzeby odstąpienia od udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem takiego wniosku,
9) podpisy wszystkich osób reprezentujących w negocjacjach lub w przetargu Spółkę.
2. Protokół, o którym mowa w ust 1 osoba lub osoby prowadzące negocjacje lub przetarg przekazują Dyrektorowi Zarządu Spółki. Ostateczna decyzja dotycząca udzielenia zmówienia bądź odstąpienia od jego udzielenia należy do wyłącznej kompetencji Dyrektora Zarządu Spółki.
3. Umowę z wybranym w drodze negocjacji lub przetargu oferentem podpisują w imieniu Spółki osoby upoważnione zgodnie z KRS spółki do jej reprezentowania. .
4. Szczegółowe zasady prowadzenia negocjacji i przetargów (zebrania ofert – zapytanie cenowe) dla każdego zamówienia, w zakresie nieuregulowanym w niniejszym regulaminie, może indywidualnie określić Dyrektorowi Zarządu Spółki.
5. W razie wątpliwości co do trybu udzielenia zamówienia, Zarząd Spółki decyduje o wyborze formy Postępowania ( zebrania ofert – zapytanie cenowe), albo negocjacji.
Negocjacje
od kwoty 100.000,00 zł. do wartości określonych w art. 11 ust 8 ustawy Pzp.
§ 7
1. W przypadku negocjacji , termin składania ofert wstępnych, na podstawie, których potencjalni
wykonawcy zostaną dopuszczeni do negocjacji, nie może być krótszy niż 10 dni od daty ukazania się ogłoszenia na stronie internetowej Spółki.
2. Komisja negocjacyjna, o której mowa w ust 5, może po upływie terminu składania ofert wstępnych, wyznaczyć wszystkim oferentom dodatkowy 7 dniowy termin na złożenie dokumentów potwierdzających spełnianie warunków uczestnictwa w postępowaniu. Dokumenty składane w dodatkowym 7 dniowym terminie nie mogą modyfikować w żaden sposób warunków realizacji zamówienia wskazanego w treści ofert wstępnych.
3. Warunkiem uznania postępowania za ważne, jest złożenie pisemnych ofert zawierających wszystkie elementy wskazane w ogłoszeniu, przez jeden podmiot. Wszystkie złożone oferty
komisja negocjacyjna, otwiera jednocześnie, nie wcześniej jednak niż przed upływem terminu wskazanego w ogłoszeniu albo przed upływem dodatkowego 7 dniowego terminu wskazanego w ust 2, w razie jego wyznaczenia.
4. Szczegółowe zasady prowadzenia negocjacji dla każdego zamówienia, o którym mowa w ust 1,
w zakresie nieuregulowanym w niniejszym regulaminie, może indywidualnie określić Dyrektor Zarządu Spółki.
5. W przypadku postępowania o udzielenie zamówienia, o którym mowa w ust 1, w Spółce powołuje się komisję negocjacyjną, składającą się co najmniej z trzech osób.
6. Komisję powołuje i wyznacza jej przewodniczącego Dyrektor Zarządu Spółki, na wniosek udzielającego zamówienia. Decyzje komisji są ważne, jeżeli w jej obradach brało udział co najmniej trzech jej członków w tym przewodniczący komisji, a o posiedzeniu komisji zostali powiadomieni wszyscy jej członkowie.
7. W skład komisji mogą wchodzić osoby nie będące pracownikami Spółki, jeżeli jest to uzasadnione koniecznością skorzystania w trakcie postępowania ze specjalistycznej wiedzy takich osób.
Przewodniczącym komisji zawsze jest pracownik Spółki.
8. Przewodniczący organizuje prace komisji, w szczególności zwołuje jej posiedzenia i zawiadamia o tym fakcie członków komisji i w razie potrzeby oferentów.
9. Negocjacje odbywają się w siedzibie Spółki i wymagają osobistego stawiennictwa oferentów.
Negocjacje kończą się złożeniem ofert ostatecznych.
10. Komisja przeprowadza negocjacje, z których wyniku sporządza protokół, zawierający co najmniej :
1) opis przedmiotu zamówienia,
2) datę i miejsce opublikowania ogłoszenia lub ogłoszeń, o których mowa w ust 1,
3) wskazanie osób wchodzących w skład komisji negocjacyjnej,
4) wskazanie podmiotów biorących udział w negocjacjach i opis ich propozycji zawartych w ofertach wstępnych,
5) datę i godzinę otwarcia ofert wstępnych,
6) datę przeprowadzenia negocjacji,
7) warunki będące przedmiotem negocjacji oraz kryteria oceny ofert,
8) ostateczne propozycje poszczególnych oferentów,
9) wskazanie podmiotu, któremu komisja negocjacyjna proponuje udzielić zamówienia i warunków na jakich ma to nastąpić, ewentualnie wskazanie potrzeby odstąpienia od udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem takiego wniosku,
10) podpisy wszystkich członków komisji biorących udział w negocjacjach.
11. Protokół, o którym mowa w ust 10 osoba lub osoby prowadzące negocjacje przekazują Dyrektorowi Zarządu Spółki. Ostateczna decyzja dotycząca udzielenia zmówienia bądź odstąpienia od jego udzielenia należy do wyłącznej kompetencji Dyrektora Zarządu Spółki.
12. Umowę z wybranym w drodze negocjacji oferentem podpisują w imieniu Spółki osoby upoważnione zgodnie z KRS spółki do jej reprezentowania.

Postępowanie zebrania ofert – zapytanie cenowe (przetarg)
od kwoty 100.000,00 zł. do wartości określonych w art. 11 ust 8 ustawy Pzp.
§ 8
1. Zamówienia, którego jednostkowa wartość przekracza kwotę 100.000,00 zł. a jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty jest cena, udziela się po przeprowadzeniu przetargu (zebrania ofert – zapytania cenowego). Spółka informuje o postępowaniu poprzez zamieszczenie ogłoszenia na stronie internetowej Spółki.
2. Treść ogłoszenia ustala udzielający zamówienia, przy czym zawiera ono co najmniej:
- zwięzły opis przedmiotu zamówienia z ewentualnym odesłaniem do Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia
- oznaczenie, że nie jest to zamówienie publiczne w rozumieniu ustawy z dnia 29 stycznia 2004r.
Prawo zamówień publicznych.
- wskazanie miejsca i terminu złożenia i otwarcia ofert.
- forma składania ofert.
- wskazanie osoby wyznaczonej w Spółce do udzielania informacji dotyczących zamówienia
z podaniem numeru telefonu kontaktowego.
3. Przetarg jest przeprowadzany w siedzibie Spółki nie wcześniej niż w terminie 10 dni od daty
ukazania się ogłoszenia.
4. Warunkiem uznania postępowania za ważne, jest przystąpienie do przetargu jednego podmiotu.
5. Szczegółowe zasady prowadzenia przetargu dla każdego zamówienia, o którym mowa w ust 1,
w zakresie nieuregulowanym w niniejszym regulaminie, może indywidualnie określić Dyrektor Zarządu Spółki.
6. Przetarg przeprowadza Komisja przetargowa, składająca się co najmniej z trzech osób.
7. Komisja przeprowadza przetarg, z którego sporządza protokół, zawierający, co najmniej:
1) opis przedmiotu zamówienia,
2) datę i miejsce opublikowania ogłoszenia.
3) wskazanie osób wchodzących w skład komisji przetargowej,
4) wskazanie podmiotów biorących udział w przetargu, wskazanie ofert ostatecznych.
5) datę i godzinę rozpoczęcia i zamknięcia przetargu,
6) wskazanie podmiotu, któremu komisja przetargowa proponuje udzielić zamówienia i zaoferowaną przez ten podmiot cenę za wykonanie zamówienia, ewentualnie wskazanie potrzeby odstąpienia od udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem takiego wniosku,
7) podpisy wszystkich członków komisji biorących udział w przetargu.
8. Protokół, o którym mowa w ust 7 osoba lub osoby prowadzące przetarg przekazują Dyrektorowi Zarządu Spółki. Ostateczna decyzja dotycząca udzielenia zmówienia bądź odstąpienia od jego udzielenia należy do wyłącznej kompetencji Dyrektora Zarządu Spółki.
Dyrektor Zarządu Spółki nie ma prawa modyfikować warunków ustalonych w trakcie przetargu.
9. Umowę z wybranym w drodze przetargu oferentem podpisują w imieniu Spółki osoby upoważnione zgodnie z KRS Spółki do jej reprezentowania.
§ 9
1. Zamówienie może zostać udzielone z pominięciem zasad określonych w niniejszym regulaminie jeżeli wyrazi na to pisemną zgodę Dyrektora Zarządu Spółki oraz zachodzi, co najmniej jedna z następującychokoliczności:
1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone z przyczyn obiektywnych tylko przez jednego wykonawcę,
2) ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Spółki wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia,
3) w prowadzonym zgodnie z niniejszym regulaminem postępowaniu o udzielenie zamówienia, do negocjacji lub przetargu nie przystąpiła wymagana liczba potencjalnych wykonawców lub nie została złożona wymagana liczba ofert spełniających warunki wskazane w ogłoszeniu,
2. Udzielający zamówienia winien przedłożyć Dyrektorowi Zarządu Spółki pisemny, uzasadniony wniosek w sprawie zastosowania ust 1.
3. W uzasadnionym wypadku Dyrektor Zarządu Spółki w formie zarządzenia ma prawo ustalić odrębną procedurę dla poszczególnych postępowań o udzielenie zamówienia. W przypadku zamówień o wartości powyżej 100.000 zł. ustalenie odrębnej procedury wymaga Zarządzenia Dyrektora Zarządu Spółki.

Rozdział 5 - Ustalenie wartości zamówienia
§ 10
1. Podstawą ustalenia wartości zamówienia jest całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy,
bez podatku od towarów i usług
2. Wartość zamówienia na roboty budowlane ustala się na podstawie kosztorysu inwestorskiego
sporządzanego na etapie opracowania dokumentacji projektowej lub zakresu rzeczowego robót.
3. Podstawą ustalenia wartości zamówienia na usługi lub dostawy powtarzające się okresowo jest łączna wartość zamówień tego samego rodzaju udzielonych w roku poprzednim z uwzględnieniem zmian ilościowych zamawianych usług lub dostaw oraz prognozowanego na dany rok średniorocznego wskaźnika cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem, albo łączna wartość zamówień tego samego rodzaju, których Spółka zamierza udzielić w terminie 12 miesięcy następujących po pierwszej usłudze lub dostawie.
4. Jeżeli zamówienia udziela się na czas powyżej 12 miesięcy a na okres nieprzekraczający 48 miesięcy, wartością zamówienia jest wartość ustalona z uwzględnieniem całego okresu trwania umowy.
5. Jeżeli zamówienia udziela się na dłuższy niż 48 miesięcy lub na czas nieoznaczony, wartością
zamówienia jest wartość ustalona z uwzględnieniem okresu 48 miesięcy wykonywania zamówienia.
6. Ustalenia wartości zamówienia dokonuje się nie wcześniej niż 3 miesiące przed dniem wszczęcia
postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są dostawy lub usługi, oraz nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli przedmiotem zamówienia są roboty budowlane.
7. Przystępując do udzielenia zamówienia pracownik odpowiedzialny za jego realizację ma obowiązek ustalenia jego wartości z należytą starannością zgodnie z art. 32 – 35 ustawy Prawo zamówień publicznych. Przy ustalaniu wartości szacunkowej zamówienia, należy brać pod uwagę: rodzaj zamówienia, powtarzalność w skali roku budżetowego. Ustalenie wartości zamówienia dla dostaw i usług może nastąpić po rozeznaniu cen rynkowych w oparciu o np.: informacje zebrane poprzez obecność osoby prowadzącej postępowanie w punktach sprzedaży, informacje ze stron internetowych, katalogów, ogólnie dostępnych cenników itp. , informacje zebrane telefonicznie, skierowanie zapytań pisemnych, faksem, mailem i inne. W przypadku robót budowlanych podstawą do ustalenia szacunkowej wartości zamówienia jest kosztorys inwestorski.

Rozdział 6 - Wykluczenie oferentów
§ 11
1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wykluczeni są:
1) wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed wszczęciem postępowania wyrządzili szkodę Spółce nie wykonując zamówienia lub wykonując je nienależycie, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia było następstwem okoliczności, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności;
2) wykonawcy, w stosunku do których otwarto likwidację lub których upadłość ogłoszono,
3) wykonawcy, którzy zalegają z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, z wyjątkiem przypadków gdy uzyskali oni przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie, rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
4) wykonawcy, którzy nie posiadają uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
5) wykonawcy, którzy uczestniczyli bezpośrednio w czynnościach związanych z przygotowaniem
prowadzonego postępowania lub posługiwali się w celu sporządzenia oferty osobami uczestniczącymi w dokonywaniu tych czynności, chyba że udział tych wykonawców w postępowaniu nie utrudni uczciwej konkurencji,
6) wykonawcy, którzy złożyli nieprawdziwe informacje mające wpływ na wynik prowadzonego
postępowania;
7) wykonawcy, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub
dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy
8) wykonawcy, którzy nie wnieśli wadium.
2. Z postępowania o udzielenie zamówienia Komisja może wykluczyć:
1) wykonawców, którzy w jej ocenie nie posiadają niezbędnej wiedzy lub doświadczenia lub nie dysponują potencjałem technicznym lub osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;
2) wykonawców którzy, w jej ocenie znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej nie zapewniającej wykonanie zamówienia,
3) wykonawców, którzy w jej ocenie nie dają gwarancji należytego wykonania zamówienia.
3. O wykluczeniu wykonawcy orzeka komisja negocjacyjna albo komisja przetargowa, która zawiadamia w formie pisemnej wykonawcę, który został wykluczony z postępowania, o tym fakcie.
Zawiadomienie zawierać winno uzasadnienie.
4. W przypadku udzielania zamówień o których mowa w rozdziale 3 pkt 2c, udzielający zamówienia ma Obowiązek żądać od oferentów dokumentów i oświadczeń potwierdzających fakt spełniania warunków niezbędnych do wykonania zamówienia oraz dokumentów i oświadczeń wskazujących na brak przesłanek do wykluczenia z postępowania.
5. W przypadku zamówień o wartości niższej niż wskazane w rozdziale 3 pkt 2c udzielający ma prawożądać powyższych dokumentów, przy czym ponosi odpowiedzialność dyscyplinarną wobec Spółki jako pracodawcy w razie niewykonania zobowiązania przez wykonawcę z przyczyn, które można było ujawnić żądając złożenia oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt 4.

Rozdział 7 - Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
§ 12
1. Jeżeli wymaga tego charakter zamówienia udzielający zamówienia udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, zawierającą szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz sposobu jego realizacji.
2. Wykonawca może w każdym czasie lecz nie później niż na 2 dni przed terminem składania ofert lub ofert wstępnych zwrócić się do Spółki o wyjaśnienie treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
3. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Spółka przekazuje wykonawcom, którym przekazała Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia, bez ujawniania źródła zapytania.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach Spółka może zmodyfikować treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Dokonaną w ten sposób modyfikację zamawiający przekazuje niezwłocznie wszystkim wykonawcom, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia.
Przekazanie modyfikacji może nastąpić w formie listu, w formie elektronicznej lub faxem.
5. Modyfikacja treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie może zmieniać w sposób istotny przedmiotu zamówienia, a także dotyczyć kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu oraz sposobu oceny ich spełniania.
6. Spółka przedłuża termin składania ofert lub wyznacza nowy termin przeprowadzenia przetargu, jeżeli w wyniku modyfikacji treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia niezbędny jest dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach. O przedłużeniu terminu składania ofert Spółka niezwłocznie
zawiadamia wszystkich wykonawców, którym przekazano Specyfikację Istotnych Warunków
Zamówienia.
Rozdział 8 - Wadium
§ 13
1. W przypadku udzielania zamówień o wartości przekraczającej 100.000,00 zł. Spółka może
żądać od wykonawców składających oferty lub przystępujących do przetargu wniesienia wadium.
2. Spółka określa kwotę wadium w wysokości nie większej niż 3% wartości zamówienia.
3. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach lub gwarancjach bankowych oraz
w gwarancjach ubezpieczeniowych.
5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Spółkę.
Dokumenty potwierdzające udzielenie wykonawcy poręczeń lub gwarancji wskazanych w ust 4, winny
być złożone w siedzibie Spółki przez otwarciem ofert albo rozpoczęciem przetargu.
6. Spółka zwraca niezwłocznie wadium po rozstrzygnięciu postępowania lub po wycofaniu się
wykonawcy z postępowania o zamówienie, z zastrzeżeniem ust 8.
7. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty
prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy
wskazany przez wykonawcę.
8. Spółka zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana
w negocjacjach lub, który wygrał przetarg:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie lub za cenę
ustaloną w przetargu lub w negocjacjach,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie
wykonawcy.
Rozdział 11 - Umowa o wykonanie zamówienia
§ 14
1. Umowa zawierana przez Spółkę z wykonawcą wymaga, zachowania formy pisemnej.
2. Spółka może żądać od wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
3. Zabezpieczenie może być złożone w formach przewidzianych w dla wadium oraz w innych formach
zaakceptowanych przez zamawiającego.
4. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy wskazany
przez zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu wykonawca może wyrazić zgodę
na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
5. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, zamawiający przechowuje je na oprocentowanym
rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami
wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone
o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy
wykonawcy.
6. W trakcie realizacji umowy wykonawca może dokonać za zgodą Spółki zmiany formy zabezpieczenia
na jedną lub kilka form, o których mowa w ust 4.
7. Zabezpieczenie ustala się w wysokości od 2 % do 10 % ustalonej w umowie wartości zamówienia.
8. Zabezpieczenie winno w całości zostać wniesione do dnia zawarcia umowy między Spółką
a wykonawcą.
9. Spółka zwraca zabezpieczenie w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania go za
należycie wykonane.
10. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
Jeżeli wykonawca jest jednocześnie gwarantem, zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu
gwarancji jakości.
Rozdział 12 - Postanowienia końcowe
§ 15
Do zamówień udzielanych w oparciu o niniejszy regulamin, nie znajdują zastosowania przepisy ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.

§ 16
1. Regulamin niniejszy wchodzi w życie w dniu 01.05.2009r.