ROZGRANICZENIE NIERUCHOMOŚCI
2015-03-31 1044 Art. czytany: 1737 razy Miejsce załatwienia Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 92 tel. 41 25-20-186 Wymagane dokumenty 1. Wniosek o rozgraniczenie nieruchomości skierowany do Prezydenta Miasta Skarżysko-Kamienna wraz ze wskazaniem geodety uprawnionego wykonującego czynności rozgraniczenia, (wniosek w formacie pdf do pobrania na dole strony). 2. Załączniki: - dokument stwierdzający własność nieruchomości. Miejsce odbioru Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej ul. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 92 tel. 41 25-20-187 lub za pośrednictwem poczty. Opłaty Opłaty skarbowej nie pobiera się. Termin załatwienia 1/ 14 dni - wydanie postanowienia o wszczęciu postępowania, 2/ Decyzja ostateczna - w zależności od zakończenia czynności rozgraniczeniowej. Od daty zakończenia w/w czynności 14 dni. 3/ W przypadku sporu co do przebiegu linii granicznych gdy nie dojdzie do zawarcia ugody lub nie ma podstaw do wydania decyzji - organ umarza postępowanie administracyjne i przekazuje sprawę z urzędu do rozpatrzenia przez sąd. Tryb odwoławczy Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Opłata skarbowa w przypadku odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego: wniosek: - 5 zł, załączniki – 0,50 Uwagi Oryginalne dokumenty do wglądu celem potwierdzenia zgodności z oryginałem. Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczenia nieruchomości (Dz. U. Nr 45 poz. 453) rozdz. 6 art. 29 - 39 Prawa geodezyjnego i kartograficznego z dnia 17 maja 1989 r. (t.j. Dz. U. z 2010 r. Nr 193, poz. 1287 z późn. zm.). Podstawa prawna 1.Strona wnosi o wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego w trybie administracyjnym do Urzędu Miasta. 2.Czynności techniczne przeprowadza wyznaczony geodeta posiadający odpowiednie uprawnienia do wykonywania w/w czynności. 3.Geodeta (wykonawca) składa dokumentację do Urzędu Miasta celem wydania decyzji o zatwierdzeniu postępowania rozgraniczenia. 4.Urząd Miasta wydaje przedmiotową decyzję, lub w razie nie rozstrzygnięcia sporu przekazuje sprawę do rozstrzygnięcia przez sąd.Opracował Bożena Michalska-Sałtowska - inspektor w Wydziale gospodarki Nieruchomościami Akceptował Beata Nowak - p.o. naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami Zatwierdził Beata Nowak - p.o. naczelnika Wydziału Gospodarki Nieruchomościami |