Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych

2012-01-23 1151
Art. czytany: 2160 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 18 Wydział Edukacji i Zdrowia Wnioski należy składać w Biurze Obsługi Interesantów.

Wymagane dokumenty
Wymagane wnioski i dokumenty do wglądu: 1. wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych - załącznik 2. w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej aktualny wyciąg z rejestru publicznego potwierdzający status podmiotu (z ostatnich 3 miesięcy) 3. oświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON i identyfikacji podatkowej NIP; - załącznik 4. oświadczenie o spełnianiu warunków lokalowych wynikających z ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (j. t. Dz. U. z 2013 r., poz. 1457), w szczególności określonych w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014 r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014r. poz. 925) - załącznik 5. w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie - załącznik 6. Dokumenty wymagane do wglądu podczas składania wniosku (oryginały): • dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka; • w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość; • dowód dokonania opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych w wysokości 693 zł. 7. Po potwierdzeniu spełnienia warunków wymaganych do dokonania wpisu do rejestru Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej wydaje zaświadczenie o zarejestrowaniu podmiotu . 8. Wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych następuje w ciągu 30 dni od dnia złożenia kompletnej dokumentacji . 8. W przypadku, gdy podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego, lub wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem, Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej odmawia dokonania wpisu żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru w drodze decyzji administracyjnej. Dodatkowe czynności - powiązane procedury: Prowadzenie żłobków lub klubów dziecięcych jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 i Nr 239, poz. 1593) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Miejsce odbioru
Urząd Miasta w Skarżysku-Kamiennej, ul. Sikorskiego 18 Wydział Edukacji i Zdrowia

Opłaty
Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych pobierana jest w wysokości 693 zł zgodnie z Uchwałą Nr XIV/102/2011 Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej z dnia 27 października 2011 roku w sprawie ustalania wysokości opłaty za wpis żłobka lub klubu dziecięcego do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.

Termin załatwienia
-zgodnie z obowiązującymi przepisami KPA

Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub o wykreśleniu wpisu z rejestru żłobków lub klubów dziecięcych można wnieść odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

Uwagi
1. Zmiany w rejestrze Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach, które zobowiązany był przedłożyć przy składaniu wniosku o wpis do rejestru - w terminie 14 dni od zaistnienia zmian. Po otrzymaniu informacji organ prowadzący rejestr dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenie, uwzględniające te zmiany. 2. Wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych Wykreślenie z rejestru następuje w przypadkach: 1. złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie; 2. nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego; 3. przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym. Uwaga: Podmiot prowadzący żłobek lub klub dziecięcy zamierzający złożyć wniosek o wykreślenie z rejestru powinien powiadomić o tym zamiarze organ prowadzący rejestr oraz rodziców dzieci objętych opieką co najmniej 1 miesiąc przed terminem złożenia wniosku o wykreślenie z rejestru.

Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1457); 2. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 lipca 2014r. w sprawie wymagań lokalowych i sanitarnych jakie musi spełniać lokal, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy (Dz. U. z 2014r. poz. 925); 3. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2011r.w sprawie zakresu programów szkoleń dla opiekuna w żłobku, klubie dziecięcym, dziennego opiekuna oraz wolontariusza (Dz. U. Nr 69, poz. 368); 4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (j. t. Dz. U. z 2013r. poz. 267 ze zmianami);

Podstawa prawna
Zgodnie z art. 28 ustawy z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 1457) prezydent miasta dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku o wpis do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych funkcjonujących na terenie Gminy Skarżysko-Kamienna prowadzi Prezydent Miasta Skarżyska-Kamiennej
Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Skarżysko-Kamienna..
Opracował
Joanna Konik

Akceptował
Krzysztof Myszka

Zatwierdził
Krzysztof Myszka