Wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej

2008-04-01 1102
Art. czytany: 2261 razy

Miejsce załatwienia
Wydział Edukacji i Zdrowia Urząd Miasta Skarżyska-Kamiennej ul. Sikorskiego 18 parter, pok.29 , tel.41 25 20 152

Wymagane dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej

Miejsce odbioru
Wydział Edukacji i Zdrowia Urząd Miasta Skarżyska-Kamiennej ul. Sikorskiego 18 parter, pok.29 , tel.41 25 20 152

Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości 82 zł. płatna w kasie Urzędu za decyzję pozytywną

Termin załatwienia
Wydanie zezwolenia następuje na co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej

Tryb odwoławczy
Odwołanie od decyzji (zezwolenia lub odmowy wydania zezwolenia) wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach. Samorządowe Kolegium Odwoławcze rozpatruje odwołanie w terminie 4 dni od dnia jego wniesienia

Uwagi
0

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2009r. Nr 62 poz. 504) Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity- Dz.U.2013.267). Ustawa z dnia z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej /tekst jednolity – Dz. U. z 2012r., poz. 1282 ze zm./.

Podstawa prawna
Organizator imprezy masowej, nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, jest obowiązany wystąpić do Prezydenta Skarżyska - Kamiennej, z wnioskiem o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej.
Zwraca się do
a/ Komendanta Komendy Powiatowej w Skarżysku – Kamiennej,
b/ Komendanta Powiatowej Staży Pożarnej w Skarżysku – Kamiennej,
c/ Kierownika Pogotowia Ratunkowego w Skarżysku – Kamiennej
d/ Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Skarżysku – Kamiennej o wydanie opinii o niezbędnej wielkości sił i środków potrzebnych do zabezpieczenia imprezy masowej, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu (terenu) oraz o przewidywanych zagrożeniach.
W/w opinie organizator dołącza do wniosku niezwłocznie, jednak nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia imprezy.
Do wniosku, organizator załącza:
1) graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona impreza masowa zawierający informacje określone w art. 26 ust. 1 ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych,
2) regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
3) program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych odbywających się według ustalonego terminarza lub według ustalonych zasad wraz z informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej,
4) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej,
5) warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu7 imprezy masowej
6) informację o:
- liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana,
- przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
- liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej, w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik – co najmniej 10 członków służb: porządkowych i informacyjne na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie, i co najmniej 1 członek służby porządkowej lub służby informacyjnej na każde następne 100 osób., przy czym nie mniej niż 20% ogólnej liczby członków3 służb stanowią członkowie służby porządkowej.
W przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka - co najmniej 15 członków służb: porządkowej i informacyjnej na 200 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 członków służb: porządkowej lub informacyjnej na każde następne 100 osób, przy czym nie mniej niż 50 % ogólnej liczby członków służb stanowią członkowie służby porządkowej.
- informację o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku - 7)wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa osób uczestniczących w imprezie masowej (kierownika do spraw bezpieczeństwa),

8) pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy,

9) szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia,

9) polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprezy masowej (dotyczy imprez, na które wstęp jest odpłatny),

10) pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki organizacyjnej lasów państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego, w razie przeprowadzania imprezy na terenach będących w zarządzie tej jednostki.

Do wniosku należy ponadto dołączyć informację o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
Nie przedłożenie określonych ustawą załączników będzie skutkowało wezwaniem organizatora imprezy masowej w trybie art. 64 § 2 kpa do uzupełnienia braków formalnych pod rygorem pozostawienia podania bez rozpoznania.Opracował
Justyna Dulęba

Akceptował
0

Zatwierdził
0