ROZGRANICZENIE NIERUCHOMOŚCI

2006-01-18 1444
Art. czytany: 2681 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 92 tel. (0-41) 25-20-187

Wymagane dokumenty
wniosek o rozgraniczenie nieruchomości skierowany do Prezydenta Miasta Skarżysko-Kamienna wraz ze wskazaniem geodety uprawnionego wykonującego czynności rozgraniczenia, (wniosek w formacie pdf do pobrania na dole strony) Załączniki: - dokument stwierdzający własność nieruchomości.

Miejsce odbioru
Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna, ul. Gen. Wł. Sikorskiego 18, Wydział Gospodarki Nieruchomościami pok. nr 92 tel. (0-41) 25-20-187 lub za pośrednictwem poczty.

Opłaty
Opłaty skarbowej nie pobiera się.

Termin załatwienia
1/ 14 dni - wydanie postanowienia o wszczęciu postępowania, 2/ decyzja ostateczna - w zależności od zakończenia czynności rozgraniczeniowej. Od daty zakończenia w/w czynności 14 dni. 3/ W przypadku sporu co do przebiegu linii granicznych gdy nie dojdzie do zawarcia ugody lub nie ma podstaw do wydania decyzji - organ umarza postępowanie administracyjne i przekazuje sprawę z urzędu do rozpatrzenia przez sąd.

Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Opłata skarbowa w przypadku odwołania się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego: wniosek: - 5 zł, załączniki – 0,50

Uwagi
Oryginalne dokumenty do wglądu celem potwierdzenia zgodności z oryginałem.

Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej z dnia 14 kwietnia 1999 r. w sprawie rozgraniczenia nieruchomości (Dz. U. Nr 45 poz. 453) rozdz. 6 art. 29 - 39 Prawa geodezyjnego i kartograficznego z dnia 17 maja 1989 r. (t.j. Dz. U. z 2000 r. Nr 100, poz. 1086).

Podstawa prawna
1.Strona wnosi o wszczęcie postępowania rozgraniczeniowego w trybie administracyjnym do Urzędu Miasta.

2.Czynności techniczne przeprowadza wyznaczony geodeta posiadający odpowiednie uprawnienia do wykonywania w/w czynności.

3.Geodeta (wykonawca) składa dokumentację do Urzędu Miasta celem wydania decyzji o zatwierdzeniu postępowania rozgraniczenia.

4.Urząd Miasta wydaje przedmiotową decyzję, lub w razie nie rozstrzygnięcia sporu przekazuje sprawę do rozstrzygnięcia przez sąd.Opracował
inspektor Bożena Michalska Sałtowska

Akceptował
Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

Zatwierdził
Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

Sprawdził
28.12.2005
Teresa Smulczyńska