Nabycie gruntów w drodze bezprzetargowej na poprawę warunków zagospodarowania posiadanej nieruchomości.

2003-07-03 1138
Art. czytany: 3138 razy

Miejsce załatwienia
Wydział Gospodarki Nieruchomościami pokój nr 83, tel (0-41) 25-20-184

Wymagane dokumenty
1.Skierowany do Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej wniosek o nabycie nieruchomości gruntowej w drodze bezprzetargowej wraz z uzasadnieniem. 2.Załączniki: -jeden egzemplarz mapy zasadniczej w skali 1:500 z naniesioną lokalizacją gruntu (mapę można uzyskać w Powiatowym Ośrodku Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej ul. Sikorskiego 20).

Miejsce odbioru
Urząd Miasta Skarżysko-Kamienna ul. Sikorskiego 18, Biuro Obsługi Interesanta pok.7 lub za pośrednictwem poczty.

Opłaty
Opłaty skarbowej nie pobiera się.

Termin załatwienia
Obowiązujące przepisy nie przewidują wiążących terminów na załatwienie wniosku o zbycie nieruchomości na rzecz konkretnej osoby.

Tryb odwoławczy
Nie przysługuje.

Uwagi
- w przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia . - koszty przygotowania dokumentacji geodezyjno-prawnej niezbędnej do zawarcia umowy notarialnej, koszty sporządzenia operatu szacunkowego wyceny nieruchomości, a także koszty notarialne i sądowe pokrywa w całości nabywca.

Podstawa prawna
Art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (tekst jednolity Dz U z 2004 r. nr 261 poz. 2603 z późniejszymi zmianami).

Podstawa prawna
Wniosek jest przedstawiony do rozpatrzenia przez Prezydenta Miasta Skarżyska-Kamiennej, gdy uzyska akceptację, zostaje przygotowany projekt uchwały Rady Miasta Skarżyska-Kamiennej. W przypadku podjęcia stosownej uchwały przez Radę Miasta Prezydent Miasta sporządza, a następnie podaje do publicznej wiadomości na okres 21 dni wykaz nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży. Wykaz nieruchomości jest wywieszany na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta Skarżyska-Kamiennej – ul. Sikorskiego 18, ponadto informację o wywieszeniu wykazu podaje się do publicznej wiadomości przez ogłoszenie zamieszczone w prasie lokalnej i na stronie Internetowej Urzędu Miasta (Biuletyn Informacji Publicznej). Po tym terminie z osobą ustaloną jako nabywca nieruchomości przeprowadza się negocjacje odnośnie ustalenia ceny zbycia nieruchomości, a następnie zawierana jest umowa kupna – sprzedaży.

Opracował
inspektor Rafał Tokarczyk

Akceptował
Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami - Anna Knyszyńska

Zatwierdził
Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami - Anna Knyszyńska

Sprawdził
28.12.2005
Teresa Smulczyńska