Sposób stanowienia aktów publicznych 2003-06-27 1346 Art. czytany: 7433 razy 1. Inicjatywa uchwałodawcza przysługuje: - Prezydentowi Miasta, - Komisjom Rady Miasta, - Co najmniej 3 radnym. 2. Projekty uchwał w formie pisemnej składa Przewodniczącemu Rady Miasta Prezydent Miasta celem ich opiniowania przez merytoryczne komisje Rady. 3. Każdy projekt uchwały powinien zostać przedłożony Radzie wraz z uzasadnieniem, wskazującym na cel i zasadność podjęcia uchwały oraz informację o skutkach społecznych i finansowych jej realizacji. 4. Projekty uchwał są także opiniowane co do ich zgodności z prawem przez prawnika prowadzącego obsługę prawną Urzędu. 5. Przewodniczący Rady zobowiązany jest wprowadzić do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Miasta projekt uchwały, jeżeli wpłynął on do Rady co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia Sesji Rady. 6. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady, w głosowaniu jawnym lub jawnym imiennym, chyba, że ustawa o samorządzie gminnym stanowi inaczej. 7. Uchwały Rady podpisuje jej Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący, który obradom Sesji przewodniczy. 8. Oryginały uchwał ewidencjonuje się w rejestrze uchwał i przechowuje w Biurze Rady Miasta. |