Struktura i zadania

2016-04-12 0939
Art. czytany: 3752 razy

REFERAT ADMINISTROWANIA ZASOBAMI KOMUNALNYMI
- 9 etatów (symbol ADM) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną:
a) Kierownik referatu (1 etat)
b) stanowisko ds. obsługi kancelaryjno-administracyjnej (1 etat)
c) stanowisko ds. obsługi administracyjnej (2 etaty)
d) stanowisko ds. poboru opłaty targowej (2 etat)
e) stanowisko ds. czynszów i rozliczeń (2 etaty)
f) robotnik gospodarczy (1 etat).

Do zadań realizowanych przez Referat Administrowania Zasobami Komunalnymi należy:
1) Zarządzanie lokalami mieszkalnymi, lokalami socjalnymi, lokalami użytkowymi, garażami, budynkami użyteczności publicznej i terenami przeznaczonymi pod ogródki przydomowe;
2) nadzór administracyjno-techniczny nad zasobem lokalowym Gminy i innymi składnikami zarządzanego mienia, w tym między innymi:
a) odbiór lokali pustych,
b) przekazywanie lokali nowym najemcom,
c) organizacja napraw, remontów, konserwacji i modernizacji na podstawie zawartych umów oraz dokonywanie odbiorów i rozliczeń finansowych robót;
d) organizowanie przeglądów technicznych wynikających z prawa budowlanego,
e) organizowanie dezynsekcji, dezynfekcji i deratyzacji w administrowanym zasobie oraz dokonywanie rozliczeń finansowych robót zgodnie z zawartą umową
3) administrowanie i nadzór techniczny nad komórkami przynależnymi do lokali mieszkalnych i lokali socjalnych, garażami, ogródkami przydomowymi,
4) administrowanie i nadzór techniczny nad targowiskami miejskimi;
5) szacowanie szkód w zasobie Gminy, powstałych z przyczyn losowych objętych ubezpieczeniem ogólnym oraz szkód zgłaszanych przez mieszkańców;
6) potwierdzanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego;
7) reprezentowanie Gminy we wspólnotach mieszkaniowych,
8) sporządzanie rocznych i wieloletnich planów rzeczowo-finansowych w zakresie między innymi potrzeb remontowych dla każdej zarządzanej nieruchomości;
9) zlecanie niezbędnych opracowań geodezyjno - prawnych;
10) prowadzenie ewidencji lokali wyodrębnionych i nieruchomości gminy, w tym pustostanów i lokali użytkowych;
11) dokonywanie czynności przygotowawczych i prowadzenie procesów zmierzających do wyłonienia najemców, dzierżawców lub innych użytkowników nieruchomości, z wyłączeniem spraw związanych z przydziałem lokali mieszkalnych – komunalnych i socjalnych;
12) przygotowywanie umów najmu na lokale mieszkalne oraz lokale socjalne w oparciu o wydane przez Zespół ds. Społeczno-Lokalowych skierowania do zawarcia umowy;
13) przygotowywanie umów najmu na lokale użytkowe i garaże w oparciu o wydane przez Zespół ds. Lokalowych skierowania do zawarcia umowy;
14) przygotowywanie umów dzierżawy na ogródki przydomowe i inne powierzchnie dzierżawione oraz prowadzenie rejestru tych umów;
15) przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń, interwencji i wniosków zarządców oraz najemców;
16) wystawianie i dostarczanie zawiadomień dot. zmiany opłat czynszu najmu wszystkich lokali;
17) prowadzenie czynności techniczno-organizacyjnych związanych z obsługą mieszkańców oraz najemców lokali mieszkalnych i użytkowych oraz innych składników mienia;
18) udział w przygotowywaniu dokumentacji nieruchomości przeznaczonych do obrotu;
19) rozliczanie umów o zarządzanie nieruchomościami;
20) rozliczanie należności z tytułu udziału Gminy w kosztach eksploatacji części wspólnych nieruchomości oraz funduszu remontowego;
21) naliczanie należnych Gminie oraz organizowanie systemu poboru opłat czynszowych i niezależnych od czynszu w lokalach gminnego zasobu lokalowego,
22) naliczanie oraz pobór opłaty targowej oraz opłaty za korzystanie z obiektów, usług i urządzeń na targowisku;
23) sporządzanie okresowych analiz dotyczących gospodarowania zasobem komunalnym Gminy;
24) dokonywanie analiz oraz zbiorczych opracowań w sprawach gospodarki gminnymi lokalami mieszkalnymi, socjalnymi i użytkowymi,
25) prowadzenie dokumentacji technicznej zarządzanych obiektów;
26) składanie comiesięcznych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w imieniu Zarządców budynków Wspólnot Mieszkaniowych,
27) wnioskowanie o wykonanie przez komornika wyroku o eksmisji, jak również zapewnienie lokali socjalnych,
28) wystawianie faktur za najem pomieszczeń oraz zaświadczeń o pomocy de minimis oraz rozliczanie kosztów za media w Skarżyskim Inkubatorze Technologicznym,
29) wystawianie faktur za korzystanie z obiektów, usług i urządzeń na targowisku oraz za najem lokali użytkowych będących własnością gminy,
29) wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego.