Struktura i zadania 2016-04-12 0939 Art. czytany: 4364 razy REFERAT ADMINISTROWANIA ZASOBAMI KOMUNALNYMI - 9 etatów (symbol ADM) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: a) Kierownik referatu (1 etat) b) stanowisko ds. obsługi kancelaryjno-administracyjnej (1 etat) c) stanowisko ds. obsługi administracyjnej (2 etaty) d) stanowisko ds. poboru opłaty targowej (2 etat) e) stanowisko ds. czynszów i rozliczeń (2 etaty) f) robotnik gospodarczy (1 etat). Do zadań realizowanych przez Referat Administrowania Zasobami Komunalnymi należy: 1) Zarządzanie lokalami mieszkalnymi, lokalami socjalnymi, lokalami użytkowymi, garażami, budynkami użyteczności publicznej i terenami przeznaczonymi pod ogródki przydomowe; 2) nadzór administracyjno-techniczny nad zasobem lokalowym Gminy i innymi składnikami zarządzanego mienia, w tym między innymi: a) odbiór lokali pustych, b) przekazywanie lokali nowym najemcom, c) organizacja napraw, remontów, konserwacji i modernizacji na podstawie zawartych umów oraz dokonywanie odbiorów i rozliczeń finansowych robót; d) organizowanie przeglądów technicznych wynikających z prawa budowlanego, e) organizowanie dezynsekcji, dezynfekcji i deratyzacji w administrowanym zasobie oraz dokonywanie rozliczeń finansowych robót zgodnie z zawartą umową 3) administrowanie i nadzór techniczny nad komórkami przynależnymi do lokali mieszkalnych i lokali socjalnych, garażami, ogródkami przydomowymi, 4) administrowanie i nadzór techniczny nad targowiskami miejskimi; 5) szacowanie szkód w zasobie Gminy, powstałych z przyczyn losowych objętych ubezpieczeniem ogólnym oraz szkód zgłaszanych przez mieszkańców; 6) potwierdzanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego; 7) reprezentowanie Gminy we wspólnotach mieszkaniowych, 8) sporządzanie rocznych i wieloletnich planów rzeczowo-finansowych w zakresie między innymi potrzeb remontowych dla każdej zarządzanej nieruchomości; 9) zlecanie niezbędnych opracowań geodezyjno - prawnych; 10) prowadzenie ewidencji lokali wyodrębnionych i nieruchomości gminy, w tym pustostanów i lokali użytkowych; 11) dokonywanie czynności przygotowawczych i prowadzenie procesów zmierzających do wyłonienia najemców, dzierżawców lub innych użytkowników nieruchomości, z wyłączeniem spraw związanych z przydziałem lokali mieszkalnych – komunalnych i socjalnych; 12) przygotowywanie umów najmu na lokale mieszkalne oraz lokale socjalne w oparciu o wydane przez Zespół ds. Społeczno-Lokalowych skierowania do zawarcia umowy; 13) przygotowywanie umów najmu na lokale użytkowe i garaże w oparciu o wydane przez Zespół ds. Lokalowych skierowania do zawarcia umowy; 14) przygotowywanie umów dzierżawy na ogródki przydomowe i inne powierzchnie dzierżawione oraz prowadzenie rejestru tych umów; 15) przyjmowanie i rozpatrywanie zgłoszeń, interwencji i wniosków zarządców oraz najemców; 16) wystawianie i dostarczanie zawiadomień dot. zmiany opłat czynszu najmu wszystkich lokali; 17) prowadzenie czynności techniczno-organizacyjnych związanych z obsługą mieszkańców oraz najemców lokali mieszkalnych i użytkowych oraz innych składników mienia; 18) udział w przygotowywaniu dokumentacji nieruchomości przeznaczonych do obrotu; 19) rozliczanie umów o zarządzanie nieruchomościami; 20) rozliczanie należności z tytułu udziału Gminy w kosztach eksploatacji części wspólnych nieruchomości oraz funduszu remontowego; 21) naliczanie należnych Gminie oraz organizowanie systemu poboru opłat czynszowych i niezależnych od czynszu w lokalach gminnego zasobu lokalowego, 22) naliczanie oraz pobór opłaty targowej oraz opłaty za korzystanie z obiektów, usług i urządzeń na targowisku; 23) sporządzanie okresowych analiz dotyczących gospodarowania zasobem komunalnym Gminy; 24) dokonywanie analiz oraz zbiorczych opracowań w sprawach gospodarki gminnymi lokalami mieszkalnymi, socjalnymi i użytkowymi, 25) prowadzenie dokumentacji technicznej zarządzanych obiektów; 26) składanie comiesięcznych deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w imieniu Zarządców budynków Wspólnot Mieszkaniowych, 27) wnioskowanie o wykonanie przez komornika wyroku o eksmisji, jak również zapewnienie lokali socjalnych, 28) wystawianie faktur za najem pomieszczeń oraz zaświadczeń o pomocy de minimis oraz rozliczanie kosztów za media w Skarżyskim Inkubatorze Technologicznym, 29) wystawianie faktur za korzystanie z obiektów, usług i urządzeń na targowisku oraz za najem lokali użytkowych będących własnością gminy, 29) wykonywanie innych czynności zleconych przez przełożonego. |