Struktura i zadania 2016-04-12 0937 Art. czytany: 5420 razy REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH – 5 etatów (symbol SO) realizuje zadania poprzez następującą strukturę wewnętrzną: a) Kierownik referatu (1 etat) b) stanowisko do spraw ewidencji ludności (2 etaty) c) stanowisko do spraw dowodów osobistych (2 etaty). Do zadań Referatu należy: 1) prowadzenie ewidencji ludności oraz lokalnej bazy danych (LBD), 2) przyjmowanie zgłoszeń zmian pobytu stałego i czasowego od obywateli polskich i cudzoziemców, 3) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych oraz mylnie wydanych dowodów osobistych, 4) udostępnianie danych ze zbiorów meldunkowych, rejestru PESEL oraz ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych zgodnie z przepisami prawa, 5) prowadzenie kontroli meldunkowych, 6) przygotowywanie spisów wyborców, 7) współpraca z Krajowym Biurem Wyborczym w zakresie prowadzenia stałego rejestru wyborców jako zadania zleconego – meldunki kwartalne, 8) prowadzenie całokształtu spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych oraz archiwum dowodów osobistych, 9) wykonywanie sprawozdawczości w systemie elektronicznym. |