Wpisanie aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do polskich ksiąg stanu cywilnego

2003-07-01 1156
Art. czytany: 3178 razy

Miejsce załatwienia
Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65

Wymagane dokumenty

- podanie, które powinno zawierać:
  • imię i nazwisko,
  • adres zamieszkania,
  • miejscowość i datę złożenia podania,
  • adresata
  • w jakiej sprawie i uzasadnienie,
  • podpis osoby składającej podanie,
  • jeśli do podania chcemy dołączyć jakieś dokumenty , to musimy poniżej dopisać „załączniki” i wypisać je w punktach. - dowód osobisty
    - zupełny odpis aktu zagranicznego ( nie kserokopia) oraz jego tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego
    oraz APOSTILE

    Miejsce odbioru
    Urząd Miasta - Urząd Stanu Cywilnego, ul. Sikorskiego 18, pok. 65

    Opłaty
    50 zł Opłata w kasie Urzędu Miasta do godz. 14.00

    Termin załatwienia
    W ciągu miesiąca, a w sprawach skomplikowanych, w ciągu 2 miesięcy

    Tryb odwoławczy
    nie ma, czynność materialno-techniczna

    Uwagi
    Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą, może być wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na wniosek osoby zainteresowanej.

    Podstawa prawna
    Art. 104 ustawy z dn. 28 listopada 2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego ( Dz. U. z 2014r. poz.1741, 1888, z 2015r. poz.262)

    Podstawa prawna
    0Opracował
    Bogusława Kołacz

    Akceptował
    Elżbieta Duda

    Zatwierdził
    Elżbieta Duda

    Sprawdził
    28.12.2005
    Teresa Smulczyńska